Moments Ago, Chapter 27 - Worry

- Do you have an ongoing debate in your body right now? frågade Tash. Your head says Dave, while your heart says Zayn?

Jag sa ingenting återigen och förstod att hon hade rätt.

- I think you're stuck between the two of them, because A, you know Dave's a safer choice. He'll always be good for you. And B, Zayn's the riskier one. He's going to challenge you. He's either the worst, or the best choice for you.
- Oh my god Tash, mumlade Perrie. Why haven't you told me about this sida? You turn me on right now.

Tash flinade medans Perrie skrattade högt. Jag vågade inte göra någonting alls. Jag var så rädd för att Tash hade rätt.

- Am I right? frågade Tash sedan.
- I think you are, viskade jag och kunde knappt förstå orden som jag sa.


Cherelles perspektiv:

- She's gone.

De orden ekade inom mig. Jag vägrade tro det. Min egna mormor var borta föralltid. Jag var som ett tomt skal. Sorgen var för stor för att hantera. Jag kunde inte gråta. Hela jag var som en krossad spegel, med flera bitar som aldrig skulle bli funna igen. Det spelade nästan ingen roll om någon skulle göra ett tappert försök med att laga den, för så skulle man bara skära sig på de vassa kanterna.

- Cher? Cherry? frågade Harry osäkert.
- She's just chocked, that's all, sa Ellen.

Rösterna var för långt borta för att jag skulle kunna reagera. Det var som om jag satt i en stor bubbla; utspärrad från utvärlden och kunde bara höra mina egna tankar.

Dagarna gled förbi, men inget jag tog notis om. Harry var skärrad över hur jag uppträdde, men Ellen berättade att det var mitt sätt att behandla sorg. Tillslut skulle jag vara som vanligt och ignorera allting som hade med mormor att göra tills jag kunde hantera det.
Innan det hände, skulle jag vara som jag vara nu; en trasig spegel.

**

Vi åkte hem till London efter fem dagar och välkomnades av gänget i min lägenhet, plus Dave som höll Nellie runt hennes midja irriterande nog. Ingenting hade hänt mellan henne och Zayn sen jag lämnade dem, hade Tash och Perrie berättat via telefon.

- I've missed you guys so much! log jag och kramade alla.
- Never leave again Cherry! It was dreadful without you here, sa Tash.
- Won't promise anything, flinade jag. But, why are you all in my apartment?
- This is our hang out place, sa Niall och log stort.

Jag höjde ena ögonbrynet och skrattade lågt. Skulle förstått det...

- What is that? frågade jag plötsligt och pekade på en lampa som stod i ena hörnet.
- I told you it wouldn't work! utbrast Liam.
- Um, we kind of broke your old one, mumlade Zayn.
- You're not mad are you? frågade Perrie försiktigt.
- I don't understand who you broke it since it's hidden behind my TV shelf, but no. I'm not mad because I love you all!

De andades ut lugnt och jag försvann in i mitt sovrum. 

Nellies perspektiv:

Cherry försvann in i sitt rum och jag vände mig oroligt mot Harry.

- Are you sure she's okay? frågade jag lågt.
- She's in denial, mumlade han.
- I don't blame her though, she and her grandma were always close she told me, sa Tash.
- We should make her forget about it, maybe we should take her out tonight? frågade Perrie.
- I think it's better with a girls night, sa Harry.
- You mean girls night as in, us four, watching chick flicks, talking feelings, having pillow fights in nothing but our underwear? sa Tash.

Killarnas huvuden vändes snabbt uppåt vid nämnandet av underkläder. Jag såg hur Dave skakade på huvudet och jag suckade av irritation. Dave var för pryd ibland. 

- Yeah, sort of, mumlade jag. 
- I want to be a part of that girls night! sa Niall. 
- Girls night, with Niall Horan, sa Tash ironiskt. 
- Yeah, and Niall needs a wingman, sa Zayn och kollade snabbt på mig.
 
Tash himlade med ögonen.

- I'm hungry, sa Niall.
- You're always hungry! sa Harry.
- I can't help it! Let's go out for a bite.
- Okay, see you later girls. Bye Nellie Smellie! flinade Louis.
- Bye Boo Bear, fnissade jag och killarna försvann ut genom dörren.

Dave andades ut och log mot mig.

- Finally we're alone! Those guys are an insult to us, having one night stands with everyone and drinking, right darling? frågade Dave och kysste mig på pannan.

"No! I love these boys! They're not an insult, they're living their life to the fullest and are enjoying themselves!" ville jag skrika ut men istället svarade jag med ett enkelt "Yeah".
Jag tänkte tillbaka på vad Tash hade sagt, men sköt det åt sidan eftersom Cherry kom ut från sitt rum med tårar i ögonen.

- Dave, you can't stay here, it's a girls night! sa Tash irriterat.
- But-
- No buts! Leave, sa hon och pekade på dörren.
- Nellie, tell her-
- Dave! Please, give me some space! We don't have to be around eachother 24/7, utbrast jag.
- It wasn't a problem when we were younger, muttrade Dave.
- Yeah? We're not young anymore Dave! You're suffocating me!

Hans blick var fastspänd i min och han snappade åt sig sin jacka.

- I knew this would happen, sa han iskallt. Everything back home will slowly fade away, until you've replaced it. Is that why you have feelings for Zayn?

Mitt hjärta dunkade extra hårt vid nämnandet av Zayn. 

- Don't mix Zayn into this! He's innocent
- I may pretend that I'm not aware of everything that's happening, but I'm not blind. The way he looks at you... Nellie, he's anything but innocent! He smokes, he's sleeping with other girls and he's drinking-



- No Dave! He's living his life, and living his live doesn't make him a sinner!
- I can't believe you're taking his side...
- There are no fucking sides Dave!  
- Fine, if Zayn's who you want, I won't be in your way.
- Good.

Han kollade på mig med rasande ögon och stormade ut ur lägenheten. Jag kollade chockat på dörren och förstod inte vad som just hade hänt.

Jag kollade bak på tjejerna som tittade storögt på mig. Tash log irriterande nog.

- What the hell happened? mumlade Perrie.
- About fucking time! He's an asshat!

Asshat. Really? Really Tash?

- I need a drink, mumlade jag. 

**

En månader senare/Cherelles perspektiv:

Sommaren anlände fort och allting stod i grönska. När man egentligen borde varit ute och njutit av värmen, så satt jag, Tash och Nellie och drunknade i skolarbeten.

Våra slutprov skulle hållas under veckan och jag suckade när Nellie gick igenom ekvationer ännu en gång.

- Simple as that, sa hon.
- I hate this! muttrade jag. I have an french essay due to tomorrow, and I haven't even started yet! 
- Then start, sa Nellie. You speak four languages fluently, french can't be a biggie for you.

Jag suckade och sjönk ihop i stolen. Jag blickade bort mot Tash som satt i soffan och läste en tidning, med sina fötter på vardagsrumsbordet.

- Aren't you supposed to study? frågade jag.
- Yes, I'm supposed to, but it's boring and useless. I fail every test anyway.
- You fail because you don't study, påpekade Nellie.
- I'm not good at studying.
- Practice makes perfect.

Tash himlade med ögonen och Perrie for in genom dörren.

- I'm here ladies! skrek hon och kastade sig över Tash.
- PERRIE! kved Tash. GET OFF ME, YOU FAT COW!

Jag och Nellie småskrattade medans Perrie kittlade Tash som hämnd.

- We've studied for five hours now, sa jag. I think we're done for the day.
- I think so too, sa Tash.
- I have a date tonight, and I have nothing to wear, sa Perrie. That's my dilemma.  
- You have a date?! utbrast Tash. With who?
- His name's Nathan, Nathan Sykes, mumlade hon.

Vi flämtade till och stirrade chockat på henne.

- Nathan Sykes?! As in Nathan Sykes in The Wanted? frågade Nellie förvånat.
- Yes, just don't tell the boys, they'll kill me! sa Perrie. It's about time I get over Zayn and I. I'm hoping for a relationship like your and Harrys, Cherry.

Om hon bara visste att det inte var sant, jag fick genast skuldkänslor och vek undan med blicken.

- Yeah, well.. You deserve it babe, sa Nellie och log.
- Nathan Sykes?! I called dibs, muttrade Tash.
- He doesn't even know who you are, påpekade Nellie.
- No, but he know who Cherry is, and I sort of hoped she'd introduce me.

Jag skrattade lågt.

Det är officiellt... Jag är en hemsk människa som inte har uppdaterat på en vecka.... o_O hatar skolan... -.-

Ni behöver inte ens kommentera, haha, hemskt kapitel. BLÄÄÄK

Kommentarer
Postat av: emma

det var skitbra!

2012-05-27 @ 23:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu