Moments Ago, Chapter 24 - The World Crumbles Underneath Our Feet

Jag suckade frustrerat. Varför kunde inte livet för en gångs skull vara serverat på ett fat? Varför kunde det inte vara som en Disney-saga, när prinsen äntligen får sin prinsessa och allting slutar gott. Men i verkligheten är det sällan frukost serveras framför dig. Man kan alltid fantisera om ett gott slut. Men allt var omöjligt eftersom Harry inte hade samma känslor för mig.
Jag märkte inte att en tår rann nerför min kind. Min mammas ord flög igenom huvudet "Gråt inte, spara dina tårar tills du blir vuxen".

Det verkade som om jag inte skulle ha några tårar kvar, då jag grät konstant. Jag drog ett djupt andetag och lovade mig själv att jag skulle komma över Harry Styles. Hur svårt det än skulle vara.

Why don't you love me?
Touch me, tell me I'm your everything
The air you breathe
And why don't you love me baby?
Open up your heart tonight
'Cause I could be all that you need

Cherelles perspektiv:


- I want a change, sa jag plötsligt.

Det var nu kvällen till den andra dagen och jag och Harry var ute på en kvällsvandring på stranden. Vi hade smygit förbi alla paparazzis som stod vid entrén. En i köket hade visat oss bakvägen.
Det fanns inga paparazzis i närheten men vi höll hand ändå, i fall någon skulle smygfota oss.

- What kind of change? frågade Harry.
- I want to cut my hair! sa jag lyckligt.
- No, I love you hair!

Fjärilarna hade fjärde världskriget i min mage och mina kinder blossade upp i en röd färg.

- You do? frågade jag lågt.
- Yeah! But, maybe change is good?
- That's what I thought too!

Vi fortsatte gå i några minuter i tystnad.

- Look at the sunset Harry! utbrast jag och pekade. It's so beautiful!

Harry mumlade något och drog sedan fram sin BlackBerry.

- Let's take a picture, sa han. 
- No! You know I look horrible on pictures, sa jag.
- Cherry. You look beautiful on pictures, why do you think all of our fans are so jealous of you?

Mina kinder intog genast en blodröd nyans av hans vänliga ord. Harry satte på sjävutlösare och satte mobilen på en brygga. Han tog mina händer och kysste mig på näsan, vi skrattade och jag vände huvudet bort från mobilen.
Det klickade till och Harry visade bilden för mig.

- Oh my God! It's perfect, mumlade jag glatt.
- Just like you then, sa han vilket inte var menat för mina öron.

Jag kollade förvirrat på honom och hans kinder blev lätt rosa.

- Uh... You know, you're really cute on the picture, and..., förklarade han.

Jag skrattade lågt.

- This is going up on twitter, sa Harry sedan.
- Is that a good idea? frågade jag försiktigt.
- Yeah. Simon told me to show you to the rest of the world. And a part of the world means fans, and most of our fans are on twitter.

Jag flinade och han knappade på sin mobil. Solen värmde min bleka hud och jag kände hur Harry drog mig intill honom. Jag la mina armar runt hans hals och han knöt sina händer runt min mage.
Han visade sitt tweet för mig.

"Life's great right now. Happy my girl is a part of it. Love you @CherryChamberz pic.twitter.com/VyhJHAhjed"




**

- What am I doing?! viskade jag till Harry.
- Seems like you're getting a haircut to me, flinade han.
- Know what? I don't want to do this anymore, tell the hairdresser I'm sorry-
- No! I haven't drove to the other side of Barbados just so you can leave! Gas is expensive here.

Jag morrade och såg frisörskan komma fram till mig.

- How do you want your hair? frågade hon på knagglig engelska.
- Surprise me, sa jag.

Hon kvittrade förtjust och tog genast fram sina saxar.

En halvtimme senare var hon klar och jag kollade mig förundrat i spegeln. Hon hade klippt av mer än hälften av håret, det slutade precis över öronen.
Jag pep till av lycka och kramade henne hårt. Harry kollade glatt på mig.

- You have almost as short hair as me now! flinade han.
- Yeah, but I love it! I already feel like a totally different person, log jag.
- That's good.

Harry räckte frisörskan en sedel och drog med mig ut ur salongen.

- Wait, you just paid? frågade jag.
- Yeah. I'm your boyfriend, that's what boyfriends do.
- You're not really my-

Harry avbröt mig genom att kyssa mig.

- Boyfriend, avslutade jag när han drog ifrån.
- I have to ask you something Cherry, sa han lågt.
- Anything.
- Are you... Do you, feel something-

Han avbröts av min höga ringsignal. Jag fiskade upp mobilen och kollade förvånat på skärmen.

- Ellen? sa jag. What's up.
- It's your grandma, snyftade hon i luren.
- What about her? frågade jag och kände hur en klump i magen formades.
- She's... She's dying. We have to go there.
- To Croatia? I'm on Barbados!
- I know. But she sincerely asked for you.
- I'm on my way, mumlade jag.

Jag la på och kände hur klumpen klättrade upp i halsen och tvingade tårar att tränga fram, som sakta gled nedför min kind.

- Woah, Cherry! What's going on? frågade Harry.
- Why does everyone have to die around me Harry?! We have to go to Croatia!
- Croatia? Why?
- My grandma Helena's dying!
- Come on. Let's go back to the hotel and pack up our stuff. Paul will take us to the airport.
- Thank you Harry...

DRAMA SWITCH! Woop woop! Nästa kapitel kommer vara både längre men även mer händelserikt, detta var bara en introduktion till de kommande kapitlerna. 

7 kommentarer till nästa!

Kommentarer
Postat av: Melina

Oooh vad bra!

2012-05-15 @ 23:00:38
Postat av: Anonym

Vad spännande

2012-05-15 @ 23:14:43
Postat av: emma

så bra och spännande! :)

2012-05-15 @ 23:55:03
Postat av: Cecilia!

As bra!

2012-05-17 @ 00:05:10
URL: http://ceciliasannes.devote.se/
Postat av: Anonym

Kommentarer. Nu har du tolv. :) Haha^^ GE HIT KAPITEL 25 <333333333

2012-05-17 @ 20:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu