Moments Ago, Chapter 21 - Hold It Against Me

- Zayn, I have a boyfriend, mumlade jag.

Han drog snabbt ifrån och kollade chockat men samtidigt förvånat på mig.

- Why didn't you tell me? I just kissed you! utbrast han.
- I was just caught up in the moment. I'm sorry, sa jag och skyndade mig till Cherrys lägenhet.

Jag svängde upp dörren och sprang in i vardagsrummet där en bekant person satt. Han reste sig snabbt upp och log sitt vanliga vita leende.

- Nellie! I've missed you so much, log han.

Dave.


Nellies perspekiv:

- Dave? What are you doin' here?! utbrast jag.
- I decided to visit you. You don't want me here? frågade han osäkert.



- Of course I do, Dave. It's quite the surprise though.

Jag undvek hans blick så gott som det gick. Mitt hjärta var tungt av skuld och det fick mig att känna mig spyfärdig. Jag hade varit otrogen. Otrogen, mot min pojkvän sen fem år tillbaka. Otrogen med ingen mindre än Zayn från One Direction.

- Has something happened? You seem a bit spaced out, frågade Cherry långsamt.
- I'll just head back to your dorm. See you later Nels, sa Dave och kysste mig på hjässan innan han fösvann ut genom dörren.

Jag stönade irriterat och höll huvudet i händerna.

- Nellie Dawn Walker? What happened? frågade Perrie.
- Ugh! skrek jag och sprang in i Cherrys rum.

De följde snabbt efter mig och kollade förvirrat på mig.

- Ready to tell us now? frågade Cherry.
- I need alcohol, mumlade jag.
- I never thought that day would come! utbrast Cherry.
- Zayn kissed me! skrek jag.
- What?! skrek Perrie och Cherry i kör.

Dörren öppnades och Tashs stämma fyllde lägenheten.

- I'm home! ropade hon. Where are you guys?
- In the bedroom! ropade Cherry tillbaks medans Perrie kollade chockat på mig.

Jag gömde mitt ansikte i en av kuddarna och Tash vandrade in i rummet.

- My date sucked. He's stuck up, foolish and... an asshole! sa Tash irriterat. Woah, I can sense the hormones flying around. What's happening?
- Zayn kissed Nellie, pep Perrie.
- Zayn did what?! I'm going to cut his face! Have you told Dave?
- No... He'll leave me if I tell him.
- Either you tell him, or you keep it a secret, sa Perrie.

Min mobil vibrerade till och jag fiskade upp den. Det var Harry.

"Janet & Simon wants 2 see us. Come to my apartment as fast as you can xH"

"Ok"

- Simon wants to see me and Harry. See you guys later, sa Cherry och jag muttrade.

Cherelles perspektiv:

Harry hade hämtat mig och vi satt på Simons kontor. Jag var rädd för att vi hade gjort något fel, annars skulle han inte kalla in oss så sent. Simon kom in i rummet med Janet i släptåg.

- Hey guys, sa han och satte sig ner. Congratulations on two and a half months together! We've planned something out for you guys, or, Janet has planned something out.
- What's the special plans? Please enlighten us with sunshine about how to lie to every living person on this planet, sa jag ironiskt.
- Attitude, Miss Chambers, varnade Janet.
- Oh shush!

Simon flinade smått och Janet kollade smått irriterat på honom.

- You two, are going on a romantic holiday to Barbados, sa Simon. Since you two are quite familiar with eachother by now, we won't send you a script.
- No, absoluteley not! I'm not going to Barbados, with him! utbrast jag.
- Seriously! What's your problem?! I haven't done anything to make you hate me,  sa Harry irriterat.
- You're just an annoying douchebag! That's all.
- I'm not a douchebag!
- Kids, behave! avbröt Janet.

Jag och Harry sneglade på varandra innan Simon fortsatte.

- You two are going to be on full show all the time. So no arguing what so ever.
- That'll be difficult, muttrade jag.
- When do we leave? frågade Harry.
- On Tuesday, which is two days from now, svarade Janet. You don't have to have your earphones plugged in either.
- Two days?! I have school!
- We've talked to your teachers, and your aunt. Everything's sorted.

Jag suckade och la huvudet i mina handflator.

**

Nästa morgon vaknade jag av mitt dunkande huvud. Jag och tjejerna hade visst druckit för mycket igår kväll. Efter jag kom hem från Simons kontor igår kväll så var det överfullt med hormoner i lägenheten så vi lättade trycket.

Vi låg utslagna i min säng i en stor hög. Jag låg med huvudet på Tash's mage och benen över Perrie. Någon knackade på dörren och jag reste mig långsamt upp. Personen knackade en gång till och jag ryckte till.
Jag skyndade mig till dörren och öppnade snabbt.

Zayn.

- Wow. You look terrible, flinade han.
- How sweet of you, muttrade jag ironiskt.
- Do you know if Nellie's here? frågade han.

Jag sneglade på honom. Jag gick ut och stängde dörren bakom mig.

- You kissed her. Why? frågade jag.
- I thought we connected. Clearly not since she has a boyfriend, muttrade han.
- Yeah, she have a boyfriend! Why did you kiss her?
- She didn't tell me she had one.

Jag kollade på honom i misstro.

- She didn't...?
- No! If I knew I wouldn't have kissed her!
- Oh. Well, that changes things...

Hans ögon smalnades och han kollade osäkert på mig.

- What's going between you and Harry by the way? You're pretty serious? frågade han.
- Um, yeah.... sa jag och mina kinder hettade genast upp. I've got to go. See you later.

Jag skyndade mig in i lägenheten och stängde dörren. Jag sjönk ihop och kände hur tårarna brann bakom ögonen. Jag var nog bara känslodam just nu, men jag ville verkligen inte vara i min sits. Jag ville inte fejdejta Harry, ännu mindre ville jag ha känslor för honom.

You'll have to cry me out
These tears that will fall
Mean nothing at all
It's time to get over yourself

Hejehjeheje! I nästa kapitel åker Cherry + Harry till Barbados. Vill åka dit.. :P

Eftersom jag inte fick några kommentarer på förra kapitlet, och jag vet att jag har läsare så vill jag ha 5 kommentarer. Då får ni kapitel 22. I know you guys can do it! ;)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh kan inte sluta läsa !

2012-05-11 @ 15:28:40
URL: http://ceciliasannes.devot.se
Postat av: ebba

gryyymt! :D

2012-05-11 @ 16:37:57
Postat av: Tilda

Sååå bra!! :)

2012-05-11 @ 17:35:55
Postat av: Anonym

pröva detta det är jättekul men du får inte bläddra ner texten i förväg gör inte det okej gumman

för då fuskar du och det kommer inte att gå i uppfyllelse! Det är ett

test som är skoj! du kommer tycka att de e kul!

Ämne : Ett test som faktiskt fungerar... läskigt...

Nu gäller det att INTE bläddra ner texten i förväg.

FÖLJ INSTRUKTIONERNA - FUSKA INTE FÖR DÅ KOMMER DET INTE ATT FUNGERA

OCH DU KOMMER ATT ÖNSKA ATT DU INTE GJORT DET!

Personen som skickade detta till mig berättade att önskan faktiskt blev

verklighet efter bara tio minuter... MEN FUSKA INTE!!

Det här har ett roligt men lite läskigt slut, läs inte i förväg följ

bara instruktionerna i tur och ordning, det tar bara tre minuter som

sagt och det är i alla fall värt ett försök.

Ta först fram en penna och ett papper:

När du ombeds välja namn, välj då personer som du faktiskt känner på

riktigt och följ din första tanke eller ingivelse!

Gå nedåt rad förrad - en rad i taget - läs inte i förväg för då förstör

du det roliga!!

1. Skriv först siffrorna 1 till 11 under varandra, börja med 1.

2. Bredvid siffrorna 1 och 2, skriv ned vilka två tal du vill.

3. Bredvid siffrorna 3 och 7 skriver du namnet på två personer av det

motsatta könet.

Titta inte i förväg, för då blir resultatet fel!

4. Skriv ned namnet på vem som helst vänner, familj etc) bredvid 4:an,

5:an och 6:an.

Fuska inte för du kommer att ångra det!

5. Skriv titlarna på fyra melodier/låtar bredvid 8, 9, 10 och 11.

6. Slutligen, önska dig något.

Här kommer då nyckeln till detta:

1. Du måste berätta om detta för "antalet du skrev invid 2:an" stycken

personer.

2. Personen vid siffran 3 är den du älskar.

3. Personen vid siffran 7 är någon du tycker om men inte kan komma underfund

med.

4. Den du bryr dig mest om finns vid siffran 4.

5. Personen vid 5:an känner dig väldigt bra.

6. Personen vid 6:an bringar dig lycka.

7. Melodin på 8:an hör ihop med personen vid 3:an.

8. Vid 9:an finns melodin för personen vid 7:an.

9. Melodin vid 10:an säger mest om ditt sinne, och dina tankar.

10. 11:an är melodin som berättar om din inställning till kärlek.

Sänd detta vidare till 10 personer inom en timma från det att du är

färdig. Om du gör det så kommer din önskan att gå i uppfyllelse!

Om inte... sker motsatsen.

När du Läser detta så har du en timme på dig att skicka den vidare...

Det är en kärlekskedja som startade 2004.

Vare sig du Tror på det eller inte så

kommer det hända just dig> o go for it!

Skickar du den till 20 personer kommer den du älskar fråga om ni kan bli

ihop!

Skickar du den till 15 personer kommer han/hon ttt bli kär i dig.

Skickar du den till 10 personer kommer han/hon kyssa dig inom 7 dagar.

Skickar du den till 5 personer kommer ni bara förbli vänner och inget mer..

MEN om du bara skiter i det och inte skickar vidare så kommer du få otur i ....



Älskar det du skriver förresten

2012-05-11 @ 19:16:28
Postat av: Rebecca

Sjukt bra!!! mer :D

2012-05-11 @ 19:18:15
Postat av: Kanada

Hej. Du skriver väldigt bra :)

2012-05-13 @ 21:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu