Moments Ago, Chapter 19 - Should've Known Better

- Can't we just try again? vädjade jag.
- No Natalia. I can't trust you anymore. Plus I'm dating Cherry now.
- You could atleast have choose a better replacement, sa jag irriterat.

I ögonvrån såg jag Cherry komma med sina töntkompisar. Jag flinade och tryckte mina läppar mot Harrys. Han gjorde inget motstånd utan stod helt still. Jag drog ifrån sakta och log för mig själv.

- Know what Natalia? frågade han lågt. You just proved that I don't have any feelings for you.
- Tell that to her, muttrade jag argt och kollade på Cherry.
- Cherry?! utbrast Harry.

Jag gick snabbt därifrån och förbi Cherry, Nellie och Tash.

1 - 0, till Natalia. No one messes with me.

Cherelles perspektiv:

Jag kollade på Harry i chock. Vi var ju inte ihop på riktigt, men om han skulle kyssa andra personer så kunde han väl välja någon annan än Natalia? Jag vet att de har ett förflutet tillsammans, men vem vill kyssa sitt ex?

- Cherry, it's not what it looks like, sa Harry nervöst.
- Really? 'Cause I think it looked like you kissed Natalia. Natalia?! I know you dated her and all, but Natalia?! She's the Queen of Bitches, utbrast Tash.
- She's not a bitch Tash-
- She really is Harry!
- Tash! Calm down! avbröt Nellie lugnt. Let's listen to his poor excuse.

Harry suckade frustrerat, och ärligt talat tyckte jag synd om honom.. Jag borde inte, men det gjorde jag.

- As you all know, we used to date-
- Yeah, why did you break up? avbröt Tash.
- She cheated on me-
- I knew it! That little slut...

Han himlade med ögonen och fortsatte.

- When we broke up, I thought that I'd never find anyone like her ever again-
- You can find someone better on the street!-
- Tash! utbrast jag och Nellie irriterat.
- Sorry, muttrade hon.
- After a while, I got over her. And today when she kissed me I wanted to know if I still felt that spark I always used to do. But, no spark. I don't like her Cherry. She ripped my heart out.
- Now that, ladies, is a load of bullshit! sa Tash.
- Tash! Shut up or I'll cut your hair off in your sleep! skrek Nellie ilsket.

Tash kollade chockat på henne.

- Oh my... You just yelled at me? frågade hon förvånat.
- I just yelled at you! sa Nellie glatt.
- That's amazing!

Jag himlade med ögonen och vände blicken mot Harry.

- No, sa jag. I'm not going to forgive you. Not yet.
- Seriously!? sa Harry irriterat.
- You kissed Natalia! Natalia, my sworn enemy.
- I told you why though.
- Just drive me home Harry.

Han suckade och bar mig i sin famn och satte mig i passagerarsätet. Rullstolen fällde han ihop och la i bakluckan. Han hoppade in brevid mig och flinade smått. Såklart hade allt vi precis gjort varit på låtsas eftersom det ska se ut som om vi är 'ihop' på riktigt. Men jag var, ärligt talat, gråtfärdig. Vilket jag inte borde vara...

- Good job Cherry! You really made them believe us, sa Harry glatt. 

Jag sneglade på honom som svar. 

- Now what? Don't give me that face Cherelle.
- How many times do I have to tell you?! Do not call me Cherelle, and I'm fine, suckade jag. 
- You don't look like you're fine. 
- But I am, so just keep your eyes on the road. 

Han himlade med ögonen.

- Why are you sad in the first place? frågade han efter en stund. It's not like we're dating for real.
- I know that very well Harry.
- Then why are you angry?
- I'm not angry!
- Then why are you doing that face?
- What face?!
- Your angry face. You do it when you're mad.

Jag suckade irriterat.

- "This", sa jag och pekade på oss två. Won't work if you go around and kiss other girls!
- Cherry, sa han listigt. Are you telling me you have feelings for me?

"Yes. Harry I do have feelings for you and it freaks me off!" ville jag säga men jag ignorerade den lilla rösten i mitt huvud och himlade med ögonen.  

-
Me? Feelings for you? I'd rather stick pins in my eyes, fnös jag.
- Now I'm hurt, sa Harry.
- Good. Let's do this date and just... I don't know. What are we even doing on this date?
- We're going for a romantic stroll.
- Which means I have to sit on your back?
- Something like that, here's your earphone by the way.

Jag tog emot den och satte in den i örat. Än så länge hade jag den på privat läge, varken jag eller Harry ville att Janet skulle få veta något om våra bråk eller andra händelser.

Bilresan fortsatte i tystnad. Ingen ville nog säga något mer.

**

Dejten var onormalt spänd. Inte bara jag märkte det, Harry också. Det var inte samma gamla glädje/romantik. Utan vi var nästan bara kyliga mot varandra. Något som Janet klagade sönder sig på.

Harry hade rätt. Jag borde egentligen inte vara nere över att han kysste Natalia. Jag borde ju inte ens ha känslor för honom.
Men som man brukar säga, "shit happens".


Förlåt för hemskt kort kapitel! Mellandel...

Kommentarer
Postat av: emma

Det är riktigt bra!

2012-05-07 @ 00:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu