Moments Ago, Chapter 18 - Down It Goes

"Good night my angel. Sweet dreams"
"Yeah, about your and dads kiss"
"Darcy Anne Styles! Sleep now!"
"Whatever you say mom"

Hon skrattade lågt och jag himlade med ögonen.

Cherelles perspektiv:

- Cherelle Imogen Lacee Chambers! utbrast Tash.

Hon armbågade sig igenom massan av folk i kafeterian och slängde en tidning på mig. Hon satte sig ner brevid mig.

- Most people say hi, mumlade jag och tog upp tidningen.
- You're on the front page?! sa Nellie häpet. With Harry whom you hate so much?!
- How do you know my full name anyway? frågade jag.
- Cherry! Answer now! morrade Tash.

Jag suckade och sneglade på bilden som prydde framsidan.

- Me and Harry went on a date. Nothing much really, sa jag lågt.
- Nothing much?! You freaking kissed! Last time when you talked about him, you hated him! väste Tash.
- Yeah well, people change.
- Psh, yeah right!
- How do you know my full name?
- Zayn told me.
- How does Zayn know?

Tash kollade på mig frustrerat.

- Not irrelevant! I don't know, and I don't care! You're our friend Cherry, friends tell eachother this kind of stuff! sa hon.
- Look Tash, I'm sorry that I lied to you. If I'm gonna be honest, I have some trust issues that I have to handle.
- Instead of talking with us, you go running into the arms of Harry Styles? harry Styles, Englands most wanted lad, instead of us. Wow, how considerate of you!
- I don't trust him either, I want to tell you guys but-
- But what? You can't? Really Cherry?!

image

- Tash! avbröt Nellie. Stop blaming her!
- Oh, so you're taking sides now?!
- There are no sides. Seriously Tash. Is it your time of the month or something?
- Cut the crap Nellie, suckade Tash och gick iväg.

Jag suckade och sneglade på artikeln. Jag öppnade sidorna läste förfärat.

"Charry: Real?

Seems like hearthrob Harry Styles, 18, has found love in Cherelle Chambers, 17. They've been spotted out on dates for a few times and the couple shared a smooch yesterday.
Young Cherelle was ran over by a car, a couple of weeks ago. And young Harry made daily visits to his lover.
A close source said "They clearly like eachother, but their relationship isn't labeled 'boyfriend/girlfriend' yet. They met through Cherelles aunt, who's engaged to One Direction's manager Jim Ferrer. They're a down to earth couple, whom behaves like young teenagers with eachother"

What do you think of Charry? Let's hope she won't get hate from the lads overprotecing fans."

Jag suckade och knögglade ihop tidningen.

- I wanted to read that! jämmrade Nellie.
- Too little too late, mumlade jag. Tash's right, I have to sort my life out. 
- No, she's just being over dramatic. Don't tell her I said this, but I think she's a bit jealous of you.
- Jealous? Of me? No, she can't be!
- She's jealous because you kissed Harry Styles.
- That makes sence...
- She can be a bitch sometimes, but she usually realizes that it was wrong and apologizes after like ten minutes. 
Jag hummade och Nellie rullade iväg mig till korridoren. Blickarna var på mig hela tiden, något som jag genast kände mig obekväm i.

Harrys perspektiv:

- Do I have to? stönade jag irriterat.
- Yes, go to her school and pick her up. It'll be a beautiful gesture now when she's in a wheelchair.
- Fine, muttrade jag och la på.

Ärligt talat gillade jag Janet mindre och mindre för varje sekund som gick. Hela den här fejkdejtnings grejen, började spåra ur, enligt mig. Dels för att vi ljög för hela världen, och för att det fick Cherry att hata mig, och det var motsatsen till vad jag ville att hon skulle göra.
Jag drog en djup suck och erkände det tyst för mig själv.

- I'm falling for her..., sa jag lågt och förstod inte hur jag kunde ha gjort det.

Hon var ju hemsk ibland. En riktig bitch, men när hon visade sin ödmjuka sida till honom eller någon annan så blev hon så kärvänlig. Det var då jag gillade som henne mest. Som på vår dejt härom dagen, hon var så snäll och underbar.

Jag drog ännu en suck och gick ut till min bil och körde iväg till hennes skola.

**

Cherelles perspektiv:

"Janet told me to come and pick u up after school. When do your class end? xH"

Jag fnös och knappade genast in ett svar.

"Boo on Janet! In ten, r u on the parking lot? C"

"Yes, see u later babe ;)"

"Don't make me cut u Styles..."

"Ooo, I'm scared! :O"

"-.-"

- Texting with loverboy? viskade Nellie med ett flin.
- Oh shut up! viskade jag.
- You like him.
- I don-
- Sorry, you loooove him.
- Do not!
- Why are you dating him then?
- It's... complicated.
- I get it.
- Thanks Nels.
- No problemas!

Vi återvände till Franska uppgiften och minuterna tickade långsamt iväg. Klockan slog äntligen tre och vi skyndade oss ut ur kalssrummet.

- Cherry! ropade någon bakom mig.
- Tash, sa jag förvånat. Thought you didn't like me or something.
- Look, I'm sorry about earlier. I... I'm a bit jealous of you, but if you tell anyone I'll deny it!

Jag flinade och drog in henne i en kram.

- Okay, you're crushing my neck! sa hon högt.
- Now we're even, sa jag och log.

Hon satte sig på mitt friska ben. Vi tre skrattade och Nellie körde mig till våra skåp som låg på samma vägg.

- I'm kind of your personal driver, sa Nellie.
- Kind of!

Vi tog våra saker och Tash intog sitt säte på mitt ben igen. Nellie körde ut oss genom dörrarna och jag blickade mot parkeringen, där jag såg en syn som gjorde så att det skärde i mitt hjärta. 

Natalias perspektiv:

Teater lektionen hade slutat och jag gick ut på parkeringen där jag såg en bekant bil stå parkerad. Jag gick långsamt till min bil och försökte kolla inuti den. Mycket riktigt, därinne satt Harry.
Jag flinade för mig själv och gick mot hans bil. Han satt och höll på med sin bil och jag knackade på bilrutan.
Han ryckte till och kollade chockat på mig. Han öppnade dörren och kramade mig hårt.

- Natalia! It's been ages since I last saw you, sa han glatt med sin bekanta dialekt.
- Nice to see you too Harry! So what are you doing here anyways? frågade jag med ett leende.
- I'm waiting for... Cherry.
- Cherry? Cherry Chambers? Your girlfriend?

Han kollade ner snabbt. Tydligen ett svårt ämne.

- No, not yet. We're just dating, mumlade han.
- Harry, did you love me when we dated? frågade jag snabbt.
- I really did. But you ripped my heart out with your perfect, perfect hands, viskade han.
- Harry, I told you! Samuel was just a stupid mistake!
- You got pregnant Nat.

Mitt hjärta tog ett skutt när han sa mitt gamla smeknamn.

- Can't we just try again? vädjade jag.
- No Natalia. I can't trust you anymore. Plus I'm dating Cherry now.
- You could atleast have choose a better replacement, sa jag irriterat.

I ögonvrån såg jag Cherry komma med sina töntkompisar. Jag flinade och tryckte mina läppar mot Harrys. Han gjorde inget motstånd utan stod helt still. Jag drog ifrån sakta och log för mig själv.

- Know what Natalia? frågade han lågt. You just proved that I don't have any feelings for you.
- Tell that to her, muttrade jag argt och kollade på Cherry.
- Cherry?! utbrast Harry.

Jag gick snabbt därifrån och förbi Cherry, Nellie och Tash.

1 - 0, till Natalia. No one messes with me.

Oooooh, jag HATAR Natalia! Fast jag kom på henne så jag kanske ska hata mig själv...?

Hur kommer det gå med "Charry" nu?! Resten av killarna kommer in mer snart, just nu handlar det mest bara om Harry och Cherry.

Tack för besöksrekord igår! Älskar mina läsare så sjukt mycket!

Kommentarer
Postat av: emma

så bra! jag älskar det.

2012-05-03 @ 17:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu