Moments Ago, Chapter 41 - If We Ever Meet Again

Jag visste exakt vart jag skulle. Ilsket torkade jag bort tårarna som förblindade min syn. Efter några minuter såg jag det bekanta huset resa sig i kvällsmörkret. Snabbt parkerade jag och knackade på febrilt.
 
Låset knäppte och Caroline stod i dörröppningen med ett förvånat samt roat uttryck.
 
- Harry? sa hon med samma stämma. I knew you would come back. It was only a matter of time.
- Please, don't talk, muttrade jag och pressade mina läppar hungrigt mot hennes.

Cherrys perspektiv:
 
- Cherry, meet your manager Ms. Catherine McLaughlin, sa Mr Chandler. She'll be handling your schedule, she'll book interviews, photoshoots,  handle your publicity etc.
 
En kvinna med mörkbrunt hår log mot mig och vi skakade hand. Hennes klargröna ögon kollade nyfiket på mig, och hon kunde inte vara äldre än 25 år.
 
- It's an honor working as your manager! log hon. My daughter's a big fan or yours.
- Oh, that's lovely! log jag.
 
**
 
- What's in the agenda today? frågade jag när vi satt på ett litet fik.
 
Mr Chandler tyckte att vi skulle lära känna varandra, eftersom vi skulle spendera massor av tid tillsammans. Som tur var, var hon varken elak eller dryg. Utan hon påminde mig lite om Ellen.  
 
- Nothing today. Enjoy the time whilst you are free, tillade hon snabbt när hon såg mitt besvikna uttryck. When we get your career on the go, you'll have no time left for things you want do to. Am I clear?
- Yes, suckade jag.
 
Jag ville inte vara ledig. Jag ville hålla min hjärna upptagen så jag slapp tänka på Harry. Det kändes som om han var överrallt. I mitt huvud, i tidningar, på tv, i konversationer och på radio. Inte nån gång kunde jag undkomma hans lockiga hår och smilgropar i varje kind.
 
- I've told you about myself. Tell me about you, sa Catherine och kollade intresserat.
- Well, I've had a kind of depressing life so far, började jag med en suck. I grew up here in L.A with my parents and babysister. Then they died in a car accident, and I got a severe depression. I was forced to move to London, to live with my aunt Ellen, who happens to be neighbours with One Direction. Then I met Harry Styles. I was forced to fakedate him, and it turned into real love. I broke things up one or two months ago, and I still love him like crazy. End of story.
 
Catherine kollade chockat på mig. Hon öppnade munnen för att säga något, men stängde den lika fort.
 
- I actually knew you dated him, mumlade hon. I think there's something you've got to see.
- What? frågade jag osäkert.
 
Harrys perspektiv:
 
Solen sipprade in genom de stora fönstrena. Jag kollade på klockan som stod på nattduksbordet och drog mig sakta och försiktigt upp ur sängen. Allt för att inte väcka Caroline. Hennes ljusbruna hår låg rufsigt över hennes ansikte och hennes andningar var i en jämn takt. Hon hade alltid varit en tungsovare.
 
Jag drog på mig mina kläder från igår och smög ut ur huset. Det var fegt av mig att inte behöva möta henne. Jag trodde att jag hade högre moral. Eller... Om jag hade det, skulle jag inte ha sex med Caroline av alla personer. Mitt ex, som krossade mitt hjärta.
 
Paparazzis visste tydligen om att jag var här, för de stod utanför och kamerablixtarna bländade mig. Med en suck, pressade jag mig igenom massorna av fotografer och hoppade in i min bil. Snabbt körde jag iväg och suckade frustrerat.
 
Nu skulle hela världen se mig som en bedragare. Jag hade ännu inte gått ut med att jag och Cherry inte längre var ett par. Något jag inte såg fram emot att göra.
 
Jag parkerade huset utanför vår byggnad och skyndade mig in. Väl inne i min lägenhet slängde jag mig ner på soffan och Louis, föjlt av Eleanor, kom gående från hans rum.
 
- Hi there mate! sa han muntert. Where've you spent the night?
- Tell you later, suckade jag.
- Okey dokey. We're out for breakfast at McDonalds. Want to be third wheel?
- I'm fine thanks.
- Well, I'm off to Niall's. He'd kill me if I wouldn't ask him to tag along. Oh, and don't forget to pack for tonight! We're leaving at noon.
 
Förvirrat vände jag huvudet mot honom och rynkade pannan.
 
- Pack for what? Where are we going? frågade jag.
- Los Angeles, idiot! Our dear management thought we needed to replace the dull weather, with sunshine. But also because Carl and Zayn's there. Don't forget to pack, we'll be back at ten a.m. Later Hazza!
- Bye Harry! log Eleanor och de försvann ut genom dörren.
 
Los Angeles. Vi skulle till Los Angeles. Stället där Cherry befann sig. Min Cherry. Tanken skrämde mig, samtidigt som den fick mitt hjärta att skutta i cirklar.
 
Tänk om jag skulle få se henne igen. Det skulle göra mitt liv.
 
Cherrys perspektiv:
 
"Harry Styles: A cheater?
 
Looks like his 'girlfriends' sidestep with Freddie Stroma, made him so devastated, he just had to spend the night with his ex Caroline Flack. Harry and Cherry Chambers have been dating almost seven months, so we thought their relationship was a bit more serious.
- Harry got so jealous when he saw the pictures, he threw a tantrum to his bandmates and stayed with Caroline as revenge, an inside source says.
Let's hope Cherry doesn't freak when she received the bad news."
 
Argt knögglade jag ihop tidningen och slängde den till andra sidan studion.
 
- I can't believe this! skrek jag argt. He just had to sleep with Caroline?! I thought you said he still love me?!
- He does Cherry! sa Zayn. He made a bad mistake, like you did!
- I kissed someone! I didn't sleep with my ex!
 
Han suckade, vilket menade att han hade gett upp. Catherine kollade sorgset på mig och jag kollade frustrerat ner på mina händer.
 
- How could he? mumlade jag.
- Well, you aren't very innocent either, tillade Zayn.
- Less innocent than him!
- Okay, you two! Stop! utbrast Nellie.
 
Jag tystnade genast och la ilsket armarna i kors.
 
Att jag kysste Freddie var fel, det visste jag. Men det Harry gjorde, var tusen gånger värre!
 
Jag kämpade för att hålla tillbaks tårarna som höll på att flöda, samtidigt som jag försökte hålla jämna andetag. Det var som om min kropp höll på att haverera på grund av smärtan mitt hjärta gav ifrån sig. En smärta jag aldrig upplevt förut. En smärta som åt upp mig inifrån.
Det vanliga solskenet inom mig, var ersatt med ett ständigt mörker. Ett mörker som orsakades av en enda människas snedsteg.
 
Nellie fick syn på mina tårar och omfamnade mig så där som bara en bästa vän kan. Jag kramade tillbaks och grät ut på hennes axel.
 
- It's going to be okay babe, mumlade hon. Soon it'll be back to rainbows and unicorns when Perrie comes to visit.
- She sure knows how to cheer someone up, muttrade jag. I could need that.
- She sure does, skrattade hon.
 
Plötsligt hörde vi ett högt kras i hallen utanför studion.
 
- Fuck! utbrast Tash's gälla röst.
- Tash?! frågade jag och såg hur hon kom stapplande in genom dörren.
- I might have destroyed a pot, muttrade hon.
- Tash! skrek jag och Nellie samtidigt.
- What?! skrek hon skärrat.
 
Jag kände hur tårarna genast blev till glädjetårar när jag och Nellie mötte henne i en gruppkram.
 
- I've missed you so much Sweatback! log jag.
- I've missed you too babe! log hon. But don't squeeze the death out of me ladies!
 
Vi släppte snabbt taget om henne men fortsatte pipa av gjädje. Tash var här! En av mina stora ljuskällor i mitt liv. Jag hade saknat hennes konstiga kommentarer, och hur lat hon var.
 
- Why am I hearing girls voices? hörde jag Carls röst säga från dörren. Cherry? What are you doing here?
- Oh, I thought the studio was free after three p.m! I'm so sorry, utbrast Catherine.
- Well, didn't expect this, mumlade han. Harry's gonna flip.
 
Genast fick han min uppmärksamhet.
 
- What? frågade jag snabbt. What do you mean Harry's gonna flip?
- I'm gonna flip? Why? hörde jag den bekant röst säga. En för bekant.
 
Hans sammetslena röst träffade mig rakt i hjärtat, samtidigt som hans gröna ögon mötte mina.
 
- Cherry..., mumlade han.
 
Harrys perspektiv:
 
Där stod hon. Lika vacker som när jag senast såg henne personligen för många månader sedan. Dock hade hennes korta blonda hår vuxit några centimeter, och hennes kropp var lite magrare. Men det var ändå hon.
 
Spänningen i rummet var oerhörd. Ingen vågade säga något, alla var upptagna med att iaktta oss. Hennes mun öppnades men inget ljud kom ut. I hennes bruna ögon skymtade jag ett flimmer av sorg, av lättnad.
 
- Harry, sa hon lågt.
- I.. um, började Louis. We should uh.. Let's just hang outside for a bit. Let them.. talk out.. Yeah, let's go.
- What? Why? frågde Niall.
- Don't be so stupid, muttrade Zayn och drog ut honom.
 
De lämnade oss i tystnad. Det enda som hördes var våra andetag.
 
- So, how's things? frågade hon nervöst.
- Could've been better. You?
- Same, muttrade hon.
 
Jag fnös och hon kollade förvånat på mig.
 
- Oh, you think this is funny? utbrast hon.
- And why on earth, Ms Chambers, would I think this is funny?
- Because you have a goofy grin glued to your lips!
 
Jag gav ifrån mig ett litet skratt och kollade in i hennes chockade ögon.
 
- Well, I think you're lying, sa jag irriterat. Your weeks here have paid off Cherry!
- What do you mean "paid off"?! röt hon.
- Since you've befriended Freddie, snogged him.. Being the dirty slut you are.
- Oh! I'm the dirty slut?! Let me tell you something you manwhore! I kissed someone, because I was foolish enough to think it would fill the emptiness! Yes, you left a jagged hole in my body! But, it turns out, he couldn't replace you! No one can, because I love you to fucking much! Then, earlier today, I read a magazine. Do you know what the headline was? Harry Styles spent the night with Caroline Flack! You slept with someone! You're nothing but a filthy douche. I hate you. I hate you so much it hurts!
 
Hennes tårar strömmade fritt nedför hennes kinder och hon kollade rasande på mig.
 
- Did you know what I read?! fräste jag ilsket. Styles's girl; Moved on?! I was devastated when I saw those pictures. I've never felt that hurt and heartbroken before! I know, sleeping with someone is a lot more worse than kissing. But I was to blinded by the thought that you might replace me, so I let the revenge get over me! i wanted you to know how I felt! How you broke every little piece that was left of my heart!
- Don't you think my heart was shattered?!
- I do! This isn't healty! For neither of us. Either we walk away from the fight, or we try to find our way to stay together! I know what I want. Are you?
 
Hennes en gång ilskna ansikte, var ersatt med ett sorgset, fyllt av tårar som förtvivlat sökte sig nedför hennes svullna kinder.
 
- We can't, sa hon lågt. I still love you, but.. We were doomed from the start! You'll lose your job, and I'll be forever stamped as the one who let Harry give up his music career. You know that's not what I want..
- Do you remember that dull day back in the corridor, when you broke things off? avbröt han mig.
- Of course I do, but-
- No, let me finish. You said that true love isn't worth fighting for, if it ends in blood and tears. But that's exactly what true love is!
- Blood and tears...?
- Shut up! True love is worth fighting for, even if it ends with a fight. If it'll go down that road, I know I'll have you by my side afterwards. That's what true love is. Not giving up on each other. Plus you said. If faith wants us together, we'll meet again. And here we are.
 
Hon kollade långsamt och försiktigt upp på mig. Jag tog sakta hennes händer i mina.
 
- I... I don't know what to say, erkände hon lågt. That's the most honest thing, I've ever heard you say.
- Came straight from my heart.

So sorry att det kom upp så sent! Men det var ju faktiskt Allsång och Morden i Midsomer... :P
Haha, Oooo!
 
Faith wants them back together? Kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

ÅÅÅÅH grymt! Längtar verkligen tills nästa!!!

2012-06-27 @ 00:24:13
Postat av: emma

så grymt bra! :)

2012-06-27 @ 01:04:58
Postat av: Nikki

Aaahhhhh så grymt bra längtar så himla mycket till nästadel!! =D

2012-06-27 @ 01:45:47
Postat av: isabelle

jättebra!

2012-06-27 @ 19:16:37
Postat av: Frida

Längtar supermycket till nästa kapitel!
Din novell är såhäääääääääääääääääääääääääääääääääär bra! :D

2012-06-28 @ 10:53:26
Postat av: Lisa

Hoppas nästa kommer snart :'))

2012-06-30 @ 15:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu