Moments Ago, Chapter 40 - Bad News

En fet lögn. Jag var inte alls okej. Jag var allt ifrån okej! Harry, den enda jag ville ha vid min sida, var borta sen länge. Det som irriterade mig, var att det var jag som hade schasat iväg honom. Jag hade valt att säga upp kontakten. Det knäckte mig. In och ut.
 
Jag kollade upp på Freddie. Han kanske kunde hjälpa mig? Han kanske skulle kunna vara min "rebound" tills jag var över Harry? Men hur ska man kunna komma över någon som betyder så extremt mycket?
 
Jag suckade och vi fortsatte gå längs gatorna i månens ljus.

Cherrys perspektiv:
 
- Hey you! Fetch Nellie some water, ropade en man åt mitt håll.
- Stanley! She's not working here, utbrast Nellie.
 
Stanley himlade med ögonen och muttrade ohörbara saker för sig själv. Nellie vände sig mot mig och skakade på huvudet.
 
- Sorry about that, mumlade hon. Stanley is the diva on set. He's one of the producers assistants, but he acts like he's the king of the castle. Which he isn't.
 
Jag skrattade lågt och hon satte sig ner bredvid mig. Jag och Zayn hade kommit för att hälsa på henne på inspelningen.
Zayn satte sig i hennes knä och de började prata, medan jag tog upp min mobil och gick in på twitter. Jag höll på att få ett hjärtstillestånd när jag såg hur många följare jag hade.
 
- One million?! utbrast jag högt. I have one million followers on twitter!
- Well, good morning, sa Nellie och himlade med ögonen. But most of your followers are complaining about you not tweeting.
- I've been distracted, mumlade jag.
 
Jag scrollade igenom mina mentions och såg flera personer med mitt namn som sitt. Jag rynkade ögonbrynen och klickade mig in på en sida.
 
"Cherry Chambers #1 fan"
 
Jag log för mig själv och skrev ihop ett tweet.
 
"Finally on twitter again! Sorry I haven't been on for a while. Been busy with stuff. Thanks for all of your support, love you all :) xx"
 
 
- Cherry! hörde jag Freddie säga.
 
Jag tittade upp från skärmen och log lite. Han böjde sig ner och jag hann vrida på huvudet, så hans läppar träffade min kind.
Generat kollade jag ner på mina händer.
 
- Um, I just... I just wanted to see you before I go to the recording session, sa han förvirrat. See you later?
- I guess, mumlade jag.
- Nellie, you coming? frågade han.
- Yes, see you later Z, sa hon och kysste honom en sista gång innan hon försvann bort med Freddie.
 
Zayn vände sig snabbt mot mig, med ett irriterat uttryck.
 
- What the hell are you doing?! viskade han argt.
- What do you mean? frågade jag förvånat.
- Don't play dumb! I've seen the pictures!
- Wait? What pictures?
- Of you and Freddie! Do you understand how much it's breaking Harrys heart?! He called me this morning, sobbing so hard, saying he loves you so much. And he hates himself for it!
 
Mitt hjärta sjönk och tårar börjad bildas i ögonen. Jag kollade ännu en gång ner på mina händer och vågade inte möte Zayns dömande blick.
 
- Nellie doesn't know, sa han med en mildare ton. Thank God for that. Cherry, I'm not here to hate on you. But you have to make up your mind. You have to let Harry go, or you have to find a way to be with him again. You both are suffering, and it's tearing the band apart. Simon's stupid for not noticing it.
- It's my fault, sa jag lågt, med en tår rinnandes nedför min kind.
- No it's not. It's Harry's too. But I think you have to see this... mumlade han och räckte mig en artikel med chockande ord.
 
Harrys perspektiv:
 
"If heartache was a physical pain. I could face it, I could face it. But you're hurting me, from inside of my head. I can't take it, I can't take it. I'm gonna lose my mind. I'm gonna lose my mind"
 
Den nya låten "Lose My Mind" spelades högt från högtalarna och min egna text som jag skrivit, skar som knivar. Killarna, inklusive Simon, log åt mitt håll. Men jag kunde inte göra annat än att tänka på inspirationskällan.
Simon kollade bort och jag sände honom en hatfull blick. 
 
- This is a great song, sa han. Harry I'm impressed with your songwriting skills. This will be a perfect song on the album.
- I hope you know who it's about Mr Cowell, sa jag ilsket. Thanks to your profit I'm so inspired to write heartbreak songs.
- See you lads later, sa han besvärat och ignorerade det jag nyss sagt.
 
Jag fnös och återvände till min mobil. De andra tre killarna satt och pratade glatt med Rami och Savan, medan jag kollade igenom twitter.
 
Mitt hjärta slog ett extra slag när jag såg ett speciellt tweet.
 
"Finally on twitter again! Sorry I haven't been on for a while. Been busy with stuff. Thanks for all of your support, love you all :) xx"
 
Det hade hon twittrat för exakt tio minuter sedan och jag knappade in ett svar.
 
"@CherryChambers Please answer? Haven't heard from you for so long. Miss you"
 
Egentligen hade Simon förbjudit twitter konversationer, men jag kunde egentligen inte bry mig mindre om Simons regler. Det enda han hade gjort var att sabotera mellan mig och henne.
 
Jag blickade bort mot Louis som i det ögonblicket höll på att sätta mat i fel strupe. Hans blick var fastspänd i en skvallertidning och han läste igenom den samtidigt som Niall och Liam slog honom på ryggen.
 
- Stop.. it! fick han fram och pekade på tidningen och sedan på mig.
 
Han började hosta som en galning, medan Niall gick fram till mig med tidningen i handen. Han kollade medlidande på mig och la den i mitt knä.
 
- Mate, I think you should se this, sa han och kollade oroligt på mig.
 
Jag rynkade pannan och kollade nervöst ner på uppslaget. Jag läste snabbt rubriken och mitt hjärta fällde små tårar. Tårarna blev snabbt till is som skärde sin väg genom min kropp. Isandet spred sig till min hals och jag kippade efter andan.
 
Den rubriken jag hade fruktat under en lång period, stirrade tillbaks på mig medans mina ögon tårades.
 
image
 
"Has Styles's girl moved on?
 
The new american act Cherry Chambers seems to have a thing for British guys. She was recently dating none else but Harry Styles from One Direction. She was reportedly spotted, snogging the british actor Freddie Stroma, in Los Angeles. Did she use Harry for fame, or was it real love they shared? Only time can tell. Let's hope jealous 1D fans won't be to hateful on her."
 
Jag ögnade igenom bilderna och jag kände ett hat stiga genom kroppen. Vi dejtade inte längre, men ändå kunde jag inte hjälpa att känna mig bedragen. Aldrig trodde jag att hon skulle göra något sådant. Aldrig på en miljon år!
 
- How are you doin' mate? frågade Louis försiktigt nu när hostan var över.
- Good. Are we done here? frågade jag snabbt.
- Yeah, but we still need to listen to two of the other songs, sa Liam.
 
Jag for upp från soffan jag satt i och rusade ut till min bil som stod parkerad. Jag rivstartade min motor och körde iväg.
 
Jag visste exakt vart jag skulle. Ilsket torkade jag bort tårarna som förblindade min syn. Efter några minuter såg jag det bekanta huset resa sig i kvällsmörkret. Snabbt parkerade jag och knackade på febrilt.
 
Låset knäppte och Caroline stod i dörröppningen med ett förvånat samt roat uttryck.
 
- Harry? sa hon med samma stämma. I knew you would come back. It was only a matter of time.
- Please, don't talk, muttrade jag och pressade mina läppar hungrigt mot hennes.
 
 Ooooo... What the FLACK?! JAG ÄR EN SÅN BEASTTT!
 
Hoppas ni inte hatar mig ännu mer nu :P Haha! Tack för alla kommentarer! Love you guys sooo verry muccchhhh!!! <33
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nikki

Aahhhh!!
Fasy jättebra! =D

2012-06-21 @ 23:49:40
Postat av: Lisa

Aaaah, superbra!!!!!!!

2012-06-22 @ 10:30:15
Postat av: ida

BÄST! mer

2012-06-23 @ 00:38:21
Postat av: ida

BÄST! mer

2012-06-23 @ 00:38:22
Postat av: Nathalie

Super bra! Aww gifen på Harry :') Så sjukt gullig

2012-06-23 @ 19:18:13
URL: http://www.allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Anonym

så bra!

2012-06-23 @ 21:30:30
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel längtar otroligt mycket!! :D

2012-06-24 @ 15:40:06
Postat av: Anonym

Jätte bra!!!!! :)

2012-06-25 @ 01:09:20
Postat av: Anonym

Längtar till nästa!!

2012-06-25 @ 10:46:31
Postat av: Anonym

När kommer nästa del/kapitel upp längtar sjukt mycket!!
Jag älskar din novell!! :D

2012-06-25 @ 14:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu