Moments Ago, Chapter 37 - Moment Of Truth

Previously: Jag ville ha ett namn inom musiken. Förhoppningsvis inte bara som Harry Styles ex-flickvän. Snabbt skyndade jag mig hem till huset, som bara låg tio minuter bort och rusade in i huset.

- Nellie! Guess what! skrek jag glatt och sprang in i vardagsrummet.

Något jag inte skulle ha gjort. Synen chockade mig totalt..

Cherelles perspektiv:

Zayn låg över Nellie. Hennes ben var knutna över hans överkropp och deras läppar var sammansvetsade i ett passionerat hångel.

- What are you doing?! utbrast jag gällt.

Zayn flög av henne och ställde sig mot väggen. Nellie gömde hennes ansikte i sina händer och de båda rodnade väldigt.

- Oh my God! utbrast Nellie. This wasn't meant for your eyes!
- Okay, when was it supposed to be meant for my ears?! And Zayn, why the hell are you here? Shouldn't you be in London?!
- I didn't even know he would come here! erkände Nellie. And this, just sort of happened!
- Care to explain? röt jag åt Zayn.
- Well, mumlade han generat.

Zayn's perspektiv/Flera timmar tidigare:

"Flight 27 is soon arriving in Los Angeles. Please fasten your seatbetls and thank you for choosing British Airways."

Jag spände bältet och lutade mitt huvud bakåt. Jag hade inte planerat att plötsligt boka en flygbiljett till Los Angeles för att träffa Nellie. Nej, jag hade gjort det på ren impuls.

Tänk om hon inte gillar mig? Tänk om hon gillade Freddie Stroma, som spelade mot henne i hennes film. Han verkade mer som hennes idealkille. Blond, blåa ögon, inga tatueringar, röker inte, kristen. Jag var ju, den riktiga motsatsen.

Jag hade inte berättat för mina föräldrar om Nellie än. Men när jag väl gjorde det, skulle jag inte nämna faktan att hon var i en annan religion direkt. Jag kunde redan se min farfars ogillande i ögonen.

Flygplanet landade med en duns och jag satte på mig mina ray-bans. Jag tog min väska och började gå ut genom planet, med Paul bakom mig. Värmen träffade mig och jag skyndade mig in i flygplatsen.

Jag kunde inte låta bli från att le när jag fick syn på alla fans. Det hade varit paparazzis på flygplatsen i England, så de visste säkert när planet skulle landa här. Jag vinkade och de skrek högt.

"We love you Zayn!" skrek några fans som stod bakom säkerhets staket.
- Love you too! ropade jag tillbaks och de skrek ännu högre.

Jag skrattade för mig själv och Paul ledde mig genom flygplatsen.

Zayn Malik One Direction arrives at Heathrow Airport wearing their pajamas.
Det var flera hundratals tjejer i alla åldrar uppradade längs hela flygplatsen. Det var overkligt varje gång det hände. Att de hade åkt hit för att se mig. Det var den sjukaste känslan någonsin.

Vi gick ut till en svart Range Rover som väntade.

- Are you sure you can handle things from here? frågade Paul osäkert.
- Yes I'm sure. Why did you even come here in the first place? flinade jag.
- Security rules, it's my duty to make sure you get here safe.
- Well, you go back to London now, right?
- Yes, I'll tell the boys you said hi.
- Great, see you soon Paul.

Han vinkade hejdå och jag hoppade in i bilen. Jag satte mig tillrätta och han körde iväg. Jag drog ner min mössa över ansiktet och somnade fort..

**

- Mr Malik, Mr Malik, hörde jag en röst säga.
- Mmm, mumlade jag.
- We're here.

Jag slog upp ögonen och drog av mössan. Snabbt var jag ute ur bilen och tog mina väskor. Jag tackade chauffören och han körde iväg.

Jag stod utanför ett stort strandhus och samlade mod till mig innan jag ringde på den vita dörren. Tänk om hon inte var hemma? Tänk om hon visste att jag var här via internet? Fast, hon visste inte ens var Safari var på en Apple-produkt, så jag trodde inte att hon skulle fått reda på det via nätet.

Mina tankar avbröts av att någon tricksade med låset på insidan. Jag svalde nervöst och dörren gled upp. Där stod hon. En aning brunare i hyn än förut på grund av solen här. Annars såg hon lika vacker ut som vanligt.
Hennes bruna ögon kollade chockat på mig.

- Zayn? What are you doing here? frågade hon glatt och kramade mig.

Hennes bekanta Irländska fick mig att le stort. Jag släppte alla saker jag höll i händerna och la mina armar runt hennes midja. Jag drog henne närmre mig och jag doftade av hennes söta parfym. Hennes närhet gjorde mig knäsvag. Något som aldrig hade hänt förut.

Hon drog ifrån och hennes vita leende bländade mig.

- I wanted to see you, sa jag och log. I've missed you. I count you as one of my best friends plus, I haven't seen you in a while.
- That's so sweet of you! You're one of my, nearest friends too. Oh, come in!

Jag tog mina väskor och gick förbi henne in i hallen.

- Wow, this place is massive! utbrast jag.
- I know. It's a tad to big for my liking, but it's really cool.
- Indeed.
- Why did you really come here?

Jag vände mig om och kollade in i hennes ögon.

- I told you. I came here to see you, sa jag.
- Really? No one has ever done that for me before.

 

- I lo... like you, as my best friend of course, sa jag snabbt.
- Oh...

Hörde jag lite besvikelse i hennes röst? Hennes kinder blossade genast upp i en röd nyans och jag log smått. Hon kollade ner i golvet på hennes fötter och jag släppte mina väskor fort. Hon kollade förvånat upp och jag drog in henne i en kyss.

Ivrigt svarade hon genom att lägga sina armar runt min nacke och dra sina fingrar genom mitt svarta hår. Jag tog tag i hennes låt och hon hoppade upp i min famn. Jag la henne sakta på rygg och la mig över henne.

- What are you doing?! hörde vi Cherry säga.

Cherelles perspektiv:

- That's sort of, what happened, avslutade han generat. Wait, what are you doing here?! Aren't you supposed to be in rehab?

Jag kollade generat ner på mina fötter.

- I sort of lied, mumlade jag.
- That's so selfish of you! sa han. Harry won't stop talking about you, and here you are living the life, while he's home in England bawling his eyes out every night! I'm serious, he cries himself to sleep. He's broken Cherry!
- How do you think I feel?! I'm broken too! I had to get away, just so I can get over him a little!
- He'll never get over you. You know that right?
- I know! And it's freaking killing me!

Tårar hade sakta börjat glida nedför mina kinder och jag kollade sorgset på honom.

- I know he's not. I know he's breaking everyday, I know his heart is shattered! I'm going through the same thing! But there's sometimes in life when we have to let go of the people we love.
- Why should you let go of him if you love each other?
- Because he had a choice. Too chose between me, or the band.
- He chose us..

Jag nickade långsamt och drog ett andetag. Zayn kollade sorgset på mig och Nellie stod i tårar.

- Don't cry sweetie! muttrade jag och drog in henne i en kram.
- You've got to start talking! grät hon. I thought you were OK.
- Promise. Love you Nels.
- Love you too Cherry berry.
- God, stop it! You're making me tear up! muttrade Zayn och vi skrattade.

Nellie drog in honom i vår kram och vi tre började skratta.

- Wait. Zayn, does Harry know I'm here? frågade jag plötsligt.
- Not that I'm aware of, sa han. But there's always press, paparazzis, rumours and that stuff.
- Plus, you told sweatback! påpekade Nellie.
- Sweatback? frågade Zayn förvirrat.
- Don't even ask, suckade jag och vi möttes i en kram igen.

Hope U lajk! Lite Chaynellie (Cherry+Zayn+Nellie) det gillar vi!

Kommentera järnet babes!

P.s: Zayn är så snygg i den där bilden att jag bara vill döööödöööödöööööö! *le dead*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra!

2012-06-16 @ 23:45:24
URL: http://bastakarinsblogg.blogg.se
Postat av: emma

asbra ju!

2012-06-17 @ 00:51:25
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-06-17 @ 11:26:51
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Ida

MER

2012-06-17 @ 16:23:51
URL: http://Fuckoffanddie.devote.se
Postat av: T

Åjhhhhh MEERAA ;)

2012-06-17 @ 19:55:36
Postat av: Nathalie

Har suttit och sträckläst hela novellen idag och jag älskar den! Jag gillar sättet du skriver på det känns så verkligt på något sätt :) Längtar till nästa del!

2012-06-17 @ 21:47:47
URL: http://allweneedisoned.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu