Moments Ago, Chapter 36 - Caught

Jag vände mig utåt havet och stirrade på min mobil. Min ringsignal började spela och Harrys namn, följt av en bild på oss, dök upp på skärmen.

Tårarna brände inom mig och jag kastade ut min mobil, så långt jag kunde, i havet. Jag behövde starta om mitt liv på nytt. Ett liv där Harry inte existerade. Ett extremt svårt liv.
___________________________________________________________


Cherelles perspektiv:

Min väska var fylld med demoskivor och i handen höll jag ett papper med fem olika adresser skrivna. Jag var på jakt efter skivbolag, och skulle börja med de fem största i Los Angeles. I öronen hade jag radion strömmande. Boyfriend med Justin Bieber slutade och till min stora förvåning spelades La La Love direkt efter.

Min egna röst fyllde mina öron och jag bytte snabbt kanal. Jag var inte van vid att höra min egna röst, speciellt när den inte lät som min.

Jag stannade utanför en stor byggnad, större än Simons skivbolag. Columbia Records prydde den stora entrédörren och jag drog ett djupt andetag innan jag tryckte upp den.

Med nervösa steg klev jag in i lobbyn. Jag gick fram till killen som satt bakom receptionsdisken. Hans gråa ögon kollade nyfiket upp på mig och log smått.

- Welcome to Columbia Records, what can I help you with, Miss Chambers? frågade han.
- Thanks, um.. I, sort of... Wondered it I could takl with the boss, or... something like that.
- Do you have an appointment?
- No, but-
- Well, I'm sure I can fit you in. You're Harry Styles's girlfriend after all.
- No, but-
- I'll call him now.

Han tog upp luren och knappade in numret. Han satte den sedan mot örat och snurrade runt i sin stol.
Han kunde inte vara mycket äldre än mig. Med hans ljusbruna hår, smått barnaktiga ansikte och definierade muskler som syntes genom hans tajta, svarta skjorta, kunde han inte vara äldre än 22.

- Yes, hello Mr Chandler. I'm sitting here with Miss Cherry Chambers. You know the girl who sings La La love, that song on the radio... No, I'm not going to sing it! Yes, the girlfriend of Harry Styles. I'll send her up then. Great, bye.

Han la på och vände sig mot mig igen.

- Floor five. You can't miss it.
- Thanks, sa jag och log.

Jag gick till hissen och åkte upp till våning fem. Det var nu eller aldrig..

**

- I'm really delighted to have you on board! sa chefen, Mr Chandler, glatt. You're very much loved over here in the U.S. Welcome to Columbia Records, and we'll start working on your album as soon as possible.  


- Sounds great! So, började jag.
- I'll call you tomorrow with more details, sa han.
- Great! So um, Bye I guess.
- Have a great day Miss Chambers.

Jag log tacksamt och skyndade mig ut ur byggnaden. Väl ute, hoppade jag runt och gav ifrån mig låga skrik. Det var så här jag ville att det skulle kännas när jag blev signerad. Tyvärr, behövde jag inte jobba tillräckligt mycket som jag skulle velat. Men jag kunde inte klaga, det var det här jag ville. 

Jag ville ha ett namn inom musiken. Förhoppningsvis inte bara som Harry Styles ex-flickvän. Snabbt skyndade jag mig hem till huset, som bara låg tio minuter bort och rusade in i huset.

- Nellie! Guess what! skrek jag glatt och sprang in i vardagsrummet.

Något jag inte skulle ha gjort. Synen chockade mig totalt..
__________________________________________________

Kort, jag vet.. Cliffhanger! Det gillar vi! ;)

Okej, vad vill ni se mer av i novellen? Er tid att göra inverkan!

Kommentera! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu