Moments Ago - The Final Destination, Part 2 - The End.

Jag reste mig sakta upp ur stolen och vandrade ner till den ödesdigra stranden, där vågornas låga brus slog lätt mot den ljusa sanden. Med skakiga händer drog jag försiktigt upp min morgonrock så den inte skulle bli våt.
 
Sakta gick jag längs vattenbrynet och blickade ut mot det oändliga havet som verkade fortsätta i all evighet. Just i det ögonblicket visste jag vad jag ville. Mitt hjärta skrek beslutet som skulle kunna ändra hela min framtid. Snabbt drog jag ett andetag och gick mot det bekanta strandhuset igen.
 
Det var nog tidig morgon, för morgonsolen tittade försiktigt fram bakom horisonten och jag hörde fåglarnas ljusa kvitter. Med en hand svepte jag bort tårarna från mitt ansikte och drog ett djupt andetag.

Cherrys perspektiv:
 
Beslutsamt gick jag genom de flotta korridorerna. Om jag kollade ner i golvet skulle jag se mitt egna bestämda ansiktsuttryck. Tillslut hittade jag dörren som jag öppnade hårdhänt.
 
Där inne satt han. Simon Cowell. Med ett mycket förvirrat ansikte.
 
- Ms Chambers? frågade han förvånat. To be honest I didn't expect to see you.
- Cut the crap, sa jag kallt.
- Excuse me?
- You know why I'm here. Don't you?
 
Han kollade på mig med ett förvirrat uttryck och knöt sina händer.
 
- I'm afraid I don't.
- I'm here because you split me and Harry up. Have you seen any of the paparazzi pictures taken of me and him recently? I can tell you have, because there's a magazine in front of you. I know I was only "hired" as his fake-girlfriend. But what if the roles were reversed, and you were the one who fell deeply inlove with a person that was off limits, what would you do?
 
Han kollade på mig med ett blankt ansikte.
 
- I love Harry so much, and I'm not going to suffer my entire life, just because you're saying we can't be together. If I have to be honest, you're so full of sh-
 
Jag blev avbruten av att en dörr öppnades snabbt.
 
Harrys perspektiv:
 
Jag orkade inte längre. Jag ville inte leva i ovetande i väntan på att Cherry skulle höra av sig. Jag skulle göra något åt det. Hon betydde för mycket för att kunna släppa taget om. Jag hade låtit chanser komma och gå. Det fick inte hända ännu en gång.
 
Därför var jag på väg till huvudkontoret. Där allting skulle ändras till det bättre, förhoppningsvis. Jag parkerade Carls stora Range Rover, som jag fått låna och skyndade mig in i den bekanta kontorsbyggnaden. Jag stannade inte vid receptionsdisken utan sprang till hissen och åkte upp till den högsta våningen där Simons kontor låg.
 
Snabbt gick jag genom korridorerna och försökte att inte dra åt mig för mycket uppmärksamhet. Precis när jag skulle öppna dörren hörde jag Cherrys röst inifrån.
 
 I know I was only "hired" as his fake-girlfriend. But what if the roles were reversed, and you were the one who fell deeply inlove with a person that was off limits, what would you do?"
 
Jag kunde se Cherrys hårda uttryck framför mig. Hon var inte rädd för att säga vad hon ville ha sagt. En sak jag älskade hos henne. 
 
"I love Harry so much, and I'm not going to suffer my entire life, just because you're saying we can't be together. If I have to be honest, you're so full of sh-"
 
Jag rtyckte upp dörren och möttes av deras ansikten; fulla med förvåning. Cherrys bruna ögon slog, som vanligt, andan ur mig. Hennes vackra, bruna ögon som man inte kunde säga nej till. 
 
Jag ställde mig bredvid henne och tog hennes hand i min. En enda berörig. Det var det enda som behövdes för att sprida gåshud över hela min kropp. Hon kände det också, för ett leende smög sig fram på hennes ljusrosa läppar.
 
- Simon, började jag. 
- No, Harry, avbröt han. Let me finish. I know, okay? I know you two love each other, or whatever. I'm actually not blind. I'm okay with you two getting together again, with just one condition. 
- Sure, anything, sa Cherry snabbt. 
- We've just given out to the media, you two have officially broke up. Wait a month or two. In these months, you cannot see each other. If I see a picture of you two, I'll personally ship you off to two deserted islands where you can rot to death. Then start the PDA slowly. Nothing too much until you've confirmed it. Then you can be as lovey-dovey as you want.
- What? A month or two?! utbrast jag. That's not fai-
- Harry, avbröt Cherry mig lugnt.
 
Jag kollade ner på henne och in i hennes varma ögon. Med en enda blick, visade hon att det skulle bli okej. Att det var det bästa som kunde hända just nu. 
 
- Thank you Simon, sa hon blygt. Thank you so much, and I'm also so sorry. I know I haven't been the nicest towards you. Sorry. 
- I'm the one who should be apologizing, suckade Simon. But, please. Wait one or two months.
- Promise, sa Cherry och log stort.
- See you later Simon, sa jag och vi gick ut från rummet hand i hand.
 
Väl ute i korridoren stannade jag upp och drog Cherry nära mig. Jag doftade hennes söta parfym och kupade min hand över hennes kind. Hennes läppar pressades mot mina, efter vad som kändes en miljon år.
 
Fyverkerier exploderade i min mage, och jag fick kämpa för att inte låta mina knän ge vika. Hennes smala armar smög runt min nacke och jag drog henne närmare ytterligare. Hon drog ifrån och kramade mig hårt. Jag knöt mina händer och ville inte släppa taget. Inte nu när jag just hade fått tillbaka henne.
 
Tillslut lossade hon sitt grepp och kollade på mig med ett genuint leende. En liten tår av glädje rann nedför hennes kind och jag torkade bort den med min tumme.
 
- Cherry, började jag. I'm never been good with words. But, like... I love you so much. I don't know how to show it to you, though.
- Harry, log hon. You have. Just because you're standing here today, means you never gave up on me. On us.
- I would never. I love you Cherry Chambers, always have, always will.
 
Hon drog sig ur mitt grepp och log.
 
- These months will be the worst, mumlade hon.
- Yes. But atleast we know we'll have each other in the end.
- How poetic of you Harry, flinade hon.
- Working on it. Until we meet again, Ms Chambers.
- Until we meet again.
 
Hon kysste mig en sista gång innan hon långsamt backade ut genom korridoren, tills hon försvann bakom en vägg. Jag tänkte lättat på att hon var min igen, my favorite girl. Den människan jag inte kunde leva utan. Hon som gjorde mig hel, var tillbaka i mitt liv. Hennes glada ansikte var målad som en vacker tavla framför mig och jag log
 
 
EPILOG:
 
C074ec7d94c6ec765abc3932425c0c90_large 
 
- And that's the full story, avslutade jag.
- Then you met each other again the next month right? frågade Darcy.
- Yes we did, log jag.
- Well, it took you a week to tell me. You've had a very depressing life, mum.
- It's a long story you know, and.. Oh yeah.
- Obivously.
 
Jag skrattade lågt och drog in henne närmare mig.
 
- Mummy! utbrast hon. What happened with auntie Nellie and Tash?
- That's a different story, you should sleep now, sa jag och kysste hennes panna. Have you got Mr. Toodle? 
- He's here, sa hon och visade sin nallebjörn. Good night mummy. Love you, sa hon och la sig till rätta.

Ville bara ta er tid och säga ett stora tack för alla snälla ord jag fått under novellens gång. Jag ville bara ge alla mina små muffins en bamsekram och en kindpuss. Jag kanske kan skicka via mejl? LOL
 
There it is! Vet inte riktigt vad jag tycker om det... Men yeP. Kommentera! Hur har novellen varit i helhet? Gillar ni själva handlingen itself?
 
Tell me! Love you all <3

Kommentarer
Postat av: ebba

den var gryyyyym!

2012-07-03 @ 02:25:21
URL: http://www.ebbaekalek.blogg.se
Postat av: emma

åh, den har varit riktigt bra! och jag har älskat handlingen! :)

2012-07-03 @ 12:02:00
Postat av: Hanna

I LOVE THIS! Puss på dig bebo! Den är grym och du är värd en "stor applåd"! <3

2012-07-03 @ 16:58:40
URL: http://cross.devote.se
Postat av: Lisa

Den här novellen har varit huuur grym som helst och jag hoppas verkligen du börjar på en ny sedan. Du är jätte duktig :)

2012-07-03 @ 17:56:59
Postat av: Amanda

Först fårlåt att jag inte har kommenterat sÅ mycket men har alltid suttit vid min ipod och läst med andra flikar som raderas om kag trycker på något nytt.. :( men jag vill bara säga att om det är någon som ska ha kramar och muffinsar och kindpussar så är det du, jag tror jag behöver din mejl lol. Du är GRYM på riktigt! Hur du skriver, din story och typ hela konceptet eller något jag bara älskar din novell, okej? Är det okej att gifta sig med den? Det har varit lagom mycket spänning, drama och kärlek och du har lagt upp det på ett bra sätt. Och ja, handlingen var grym och bara udda och awesome. Hoppas du kommer lägga upp fler noveller i framtiden för då kommer jag bli glad :D ha det grymt!

2012-07-03 @ 23:36:30
URL: http://odirectionernovell.blogg.se
Postat av: Emma

Gaaaahhh ÄLSKAR den här novellen!!! Du är värkligen så sjukt duktig! Älskar storyn, upplägget, sättet du skriver.. Ja allt! Blev värkligen tagen av handlingen och längtar värkligen till nästa novell!! :D du är grym och bäst! (Y)

2012-07-07 @ 23:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu