Everything About You, handling

Så här är den! Handlingen till EAY, lol. det lät fucked up...


Jag (Faamia) ingår inte inom rutan för ”normala” personer. 17 år fyllda och tyvärr är jag väldigt lat, ironisk, vårdslös och stökig av mig. ”One of a kind” som min kära mor, Tricia, skulle sagt. Mina passioner är att sova, äta nutella och att ställa till trubbel. En stor passion är även att vara modell för de största modehusen i landet. Något jag faktiskt var stolt över.

Många personer tycker att mitt syskonband till Zayn är konstigt eftersom vi håller hand och är med varandra hela tiden. Men dem har tydligen inte hört talat om syskonkärlek. Fansen har till och med ett namn åt mig och Zayn; Zaamia. Vilket känns väldigt konstigt, eftersom det skulle vara incest...

Just precis, min storebror är ingen mindre än Zayn Malik som är en femtedel av bandet One Direction, mina bästa vänner är Louis Tomlinson, Sutton Chandler och Eleanor Calder men det viktigaste av allt… Jag är hopplöst förälskad i Harry Styles. Jo, du läste rätt.

Ända sen bandet besökte oss hemma i Bradford, år 2010 inför X-Factor, och jag såg Harry för första gången, var det love at first sight. Eller, i alla fall för mig. Men allt han någonsin skulle se mig som, var Zayns lillasyster. *Insert sad face here*.

Det skulle kunna varit en vacker kärlekssaga. Men de flesta sagor har en svacka. Askungen hade sin onda styvmor som hindrade henne från att gå på balen, Ariel var en sjöjungfru så hon kunde inte gå och träffa sin prins, Jasmin fick bara gifta sig med en ”royalty”, osv.

Så ser min historia ut ungefär… Fast i denna "svacka” är Harry upptagen sen ett år tillbaka med en av världens mest kända kvinnor; Miley Cyrus. Ja, den Miley Cyrus vars utseende man skulle kunna döda för. Någon jag inte kunde mäta mig med. Det är inte allt. Nej, nej… Jag dejtar ingen mindre än Logan Fieldman, sen två veckor tillbaka. Han som är världskänd, en av USA:s mest eftertraktade manliga modeller. Glömde jag något..? Jo just det, han är 33 år gammal.

See my dilemma? Jag lyckas alltid komplicera allting till tusen. Det här är min historia.

Faamia (Fame) Malik, porträttas av Selena Gomez:
 
 
Sutton Chandler, porträttas av Ashley Benson:
 
 
Eleanor Calder, porträttas av herself (duh):
 
 
Logan Fieldman, porträttas av Ian Somerhalder (because he's hot):
 
 
One Direction: One Direction (shocker):
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kommer nog bli bättre bra!

2012-07-04 @ 21:34:42
Postat av: Nathalie

Låter awesome! Längtar till första kapitlet. Måste säga att jag verkligen gillade den förra novellen och jag kommer stanna kvar och läsa den nya, helt klart! Du är jätteduktig på att skriva :) Skulle va kul om du hade någon slags tävling om att få en roll i novellen oxå :D

2012-07-06 @ 17:27:43
URL: http://www.allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Lovisa

Längtar tills nästa kapitel ,när kommer det? :D

2012-07-07 @ 16:34:21
URL: http://www.lovisaeskilssons.blogg.se
Postat av: Qrusmyntha

Låter grym. Längtar till kapitel ett

2012-07-07 @ 22:49:48
Postat av: miranda

wopsii inte dåligt bra första kapitel !
by the way, jag och maja har oxå precis skrivit första kapitlet på våran nya novell. Kolla gärna ! :)

2012-07-08 @ 09:59:38
URL: http://ourdirection.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu