Someone Like You, Chapter 23 - If we could only turn back time. SISTA KAPITLET

Veckorna flög förbi och hösten kröp sig fram. Ute hade temperaturen sjunkit, den deprimerande perioden hade kommit. Den perioden då det bara regnade och var allmänt grått, speciellt här i England. X Factor villan blev tystare för varje vecka som gick. Det var nu vecka sex och Cheryl tränade stenhårt med mig och Cher, temat denna vecka var Elton John. Han var en av mina inspirationer, han hade alltid varit det.
Rykten hade börjat mellan mig och Zayn under förra veckan när vi sågs kramas offentligt. Tidningarna höll fortfarande på med 'Habigail' grejen, det började faktiskt bli ganska jobbigt.

Nästa lördag efter showen så stod jag backstage och hälsade på killarnas och Chers familjer, Zayns var inte där. Min familj hade inte kommit än. Typiskt Amber... Dörrarna öppnades och in kom... mamma och Justin?!


Abigail's perspektiv:

Allas blickar vändes nu mot dörren, de ville nog veta vems familj det var. Vilken chock de måste få när Justin Bieber och hans mamma kommer igenom dörren. Justin log mot mig och jag stirrade på honom.
De gick mot mig och Justin omfamnade mig i en kram. Niall pep till och jag såg att han kollade med ögon stora som tefat på Justin. Just det, Niall är ju en belieber.

- Jag har saknat dig, fin klänning! sa han och log.
- Jag har saknat dig med och tack, men vad gör ni här? fick jag fram mellan sammanbitna tänder.
- Du sms:ade ju att vi skulle komma ikväll, sa Justin.
- Nej det har jag inte..., mumlade jag.

Han rynkade ögonbrynen.

- Inte...?
- Nej, sa jag.

Mamma och Justin kollade förvirrat på mig, och Cher kom blygt fram till mig. Fast jag skulle vara likdan om Justin Bieber var hennes bror.

- Justin, mamma, det här är Cher. Cher det här är Justin och min mamma Pattie, presenterade jag.
- Hej, sa mamma och log.
- Hej, sa Cher och log.

Zayn kom igenom dörren följt av hans familj, och bakom honom kom två producenter. Zayns blick mötte min och den vandrade till Justin och mamma. Han rynkade sina ögonbryn och kollade på mig. 
Jag öppnade munnen för att säga något, men avbröts av en producent. 

- Abigail, kom med här, sa den största av dem och jag följde efter dem ut genom rummet med skakiga steg.  

Dem ledde in mig i ett rum med ett tiotal andra producenter, plus Simon Cowell och Cheryl Cole. De bad mig att sätta mig ner och några sekunder efter kom Justin och mamma in i rummet och satte sig på varsin sida om mig.
Mamma tog min hand och Justin min andra. Jag visste inte vad som höll på att hända. 

- Abigail, vi har fått reda på att Justin Bieber är din bror, började Simon och blickade på Justin. Det skulle vara fusk att du skulle få fortsätta i tävlingen med en sån stor förtur. Därför är vi, tyvärr, tvugna att diskvalificera dig...

Min hals tjocknades och mina ögon tårades.

- Det är inte rättvist! utbrast Justin.
- Mr. Bieber, det är för att inte skapa oro bland de tävlande, sa en producent.

Jag blickade mot Cheryl som kollade på mig med ledsna ögon.

- Jag är så ledsen Abigail. Du är den mest begåvade 16 åringen jag någonsin har sett/hört. Det har varit en ära att fått vara din mentor, sa Cheryl med blanka ögon.
- Det har varit en ära att ha varit din elev, sa jag utan min brittiska dialekt, utan med min kanadensiska. Tack för den här tiden, log jag.
- En bil väntar på dig utanför som kommer köra dig till huset, sa Simon. Sen är du i din familjs händer. 

Jag nickade, sa hej då och gick ut ur rummet utan att kolla bak en enda gång; något min mamma hade lärt mig att göra. Ta motgången fint, tacka och lägg det bakom sig. Jag gick tillbaka till rummet där alla andra var. Zayn kollade på mig med irriterade ögon. Great...

- Vad hände? frågade Cher oroligt.
- Jag blev diskvalificerad, sa jag.
- Va?! För att Justin är din bror?
- Så Justin är din bror. Roligt att du aldrig berättade för mig, sa en arg Zayn bakom mig.

Jag suckade och vände mig om.

- Jag har diskvalificerats och det ända du tänker på är att jag inte kunde berätta att min bror är Justin Bieber? utbrast jag. Zayn det här kommer inte funka. Jag kommer flytta tillbaks till USA, du bor här. Jag kommer inte klara det.
- Så du gör slut med mig? frågade han svagt.
- Det är för vårt bästa.

Med det vände jag på klacken och gick till Harry. Han omfamnade mig i en tät kram.

- Jag kommer sakna dig Rae, viskade han.
- Jag kommer sakna dig med Hazz, viskade jag tillbaks.
- Abi, vi måste gå, sa mamma bakom mig.

Jag sa ett sista farväl till Cher och killarna och gick ut genom den stora dörren, bort ifrån mitt gamla liv som Abigail Hayes och välkomnade mitt nya som Abigail Bieber...

När vi skulle ut till bilarna så möttes vi av paparazzis som skrekfrågade om vi var ihop. Tänk hur fel de hade...

Tumblr_lvojegjlst1qi1bvho1_500_large

 
To be continued....
 

SLUTET AV SOMEONE LIKE YOU. EFTER EVERYTHING ABOUT YOU KOMMER JAG SKRIVA EN FORTSÄTTNING, SOMEONE LIKE YOU 2; WINGS. EFTERSOM MÅNGA FRÅGAR SKRIVER JAG DET HÄR. HOPPAS NI ÄR TAGGADE TILL DEN UPPFÖLJANDE NOVELLEN JAOW.
Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu