Someone Like You, Chapter 21 - Chasing the light.

- Okej! Okej, seriöst från och med nu! sa hon och kollade allvarligt på mig. Gillar du verkligen Harry på det sättet?
- Inte som jag gillar Zayn, men som typ lite... förtjust i? Jag vet, det är helt förbjudet att gilla honom! suckade jag.
- Mmm! instämde Cher. Du får väl ta en paus från båda och sen se vem som du väljer och saknar först?
- Bra idé! Tack Cher, sa jag och pussade henne på hennes kinder.
- Okej! Jag vet att du älskar mig, men jag måste äta frukost nu! sa hon och försökte putta bort mig.

Vi började skratta och vi gick ner tillsammans. Cher fick mig alltid på bra humör.


Harrys perspektiv:

Wow, jag har verkligen klantat till det. Hon kommer aldrig vilja bli kompis med mig igen. Inte efter att jag berättade mina känslor för henne. Men jag kände mig tvungen, som att det var min skyldighet att berätta.
Jag gick till mitt och killarnas rum och drog på mig kläder. Kunde ju inte gå runt halvnaken hela dagen.
På väg ut ur rummet stötte jag ihop med Abigail. Hon kollade chockat upp i mina ögon och hennes alltid glittrande ögon var istället sorgsna och puffiga.
Hon hade gråtit, på grund av mig. Mitt hjärta sjönk.
Hon gick med försiktiga steg förbi mig och lämnade mig ensam. Jag suckade och gick med tunga steg nerför trappan.

Abigail's perspektiv:

Tumblr_lxdct4fuyc1r65rt4o1_500_large

Var det fel av mig att vilja att Harry skulle hålla om mig och säga att allt skulle bli bra igen? Jag suckade och tvingade bort mina tankar.

Resten av veckan försökte jag undvika Zayn och Harry så mycket som det gick. Mitt hjärta värkte, men efter vem hade jag ingen aning om. Zayn var min pojkvän, men Harry var min bästa vän. Klart man saknar båda då!

- Abigail! ropade Zayn bakom mig.

Det var fredag, sista dagen innan uppträdandet imorgon. Vi var backstage i den stora studio arenan. Jag vände mig om såg Zayn komma mot mig. Hans bruna ögon visade att han var förtvivlad och förvirrad. Han tog tag i min hand och jag kollade upp i hans ansikte.

- Vi har inte hunnit ses på hela veckan, sa han och log sorgset.
- Jag har inte haft tid, mumlade jag och tvingade bort tårarna.

Jag kollade upp i hans ansikte igen, och då förstod jag vem jag verkligen saknade; Zayn.

- Jag vet, det har varit fullt upp hela veckan jag har inte kunnat se... började han men jag avbröt honom.
- Jag älskar dig Zayn! utbrast jag och log.

Han kollade chockat på mig och log stort. Han drog mig närmare honom och jag kysste honom. Gud vad jag hade saknat honom!

- Jag älskar dig också Abigail, sa han mot mina läppar och jag log stort.


*

Dagen flöt på och helt plötsligt var det lördag igen. Jag hade tränat med Cheryl hela veckan och temat var ballader, jag skulle sjunga Every Rose Has Its Thorn av Bret Micheals.
Den här veckan har varit den värsta men samtidigt bästa veckan i mitt liv. Gjorde slut med Zayn, blev ihop igen, vi berättade att vi älskade varandra, fick känslor för Harry, Liam fick reda på att Justin var min bror. Okej, det var förra veckan...

Jag satt backstage med killarna och jag blev sminkad och mitt hår blev fixat. Killarna valde kläder och blev sminkade de också. Min blick mötte Zayns nästan hela tiden. Jag log lite för mig själv. När min stylist Monica hade satt upp mitt hår i stora rullar och gick iväg, kom Zayn fram till mig och satte sig i mitt knä.

- Zayn! suckade jag men kunde inte låta bli att le. Du är tung!
- Ska vi byta plats? frågade han och kysste mig på näsan.
- Gärna, sa jag och han reste sig upp och drog ner mig i hans knä.

Jag satte mig snett över hans knä och han kysste mig. Jag hörde ett skrik bakom mig. Jag drog ifrån snabbt och Monica stod där med ett förfärat uttryck.

- Zayn?! Vet du hur lång tid det tog för mig att sminka henne så där?! kved hon.
- Lunga ner dig Monica! skrattade han. Hon är vacker utan smink.
- Aaw, tack Zayn, pep jag och kysste honom.
- SLUTA! skrek Monica och drog Zayn ifrån mig.

Vi skrattade åt hennes utbrott och hon muttrade saker medans hon sminkade om mig. Hon släppte ut mina rullar i håret och sprayade med hårspray. Om det var något jag älskade med mig, så var det nog mitt hår. När sminket och håret var klart gick jag och Monica, följt av killarna, för att välja kläder till mig tills ikväll.
Det var nog min favorit förberedelse, men ändå den svåraste eftersom det fanns så mycket att välja mellan. Eftersom ballad var temat så valde jag mellan några olika klänningar. Killarna och Cher som nyligen anlänt hjälpre mig att välja. Sen valde vi åt Cher, hon hade en lika galen outfit som vanligt.
Till min klänning valde jag ett par svarta boots. Den här tävlingen gick ut på att vara sig själv, förutom att sjunga så klart.

Jag stod backstage med Cher och killarna när det var tio minuter kvar till sändning.
Cher var först ut jag var sist denna vecka. Tillslut att jag sist kvar bakom scenen eftersom alla som hade sjungit satt i sofforna bredvid scenen.
- Du ska upp nu, sa en scenarbetare jag och jag gick ut på scenen.

Kommentarer
Postat av: Bella

Super!!!

2012-01-06 @ 21:44:36
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-01-06 @ 23:05:05
Postat av: Johanna

mer :D

2012-01-06 @ 23:57:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: M

Grymt!

2012-01-07 @ 00:51:38
Postat av: Anna

MEEEER! Finns Det Någon Bild På Kläderna Vill Gärna Se. :)

2012-01-08 @ 10:29:32
Postat av: emma

jättebra ! :)

2012-01-08 @ 23:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu