Someone Like You, Chapter 18 - Live for today, our problems can wait.

- Hej, sa jag.
- Hej, mumlade han utan att möta min blick.
- Zayn, började jag. Jag ljög.

Han lyfte sin blick och mötte min med ett förvirrat uttryck.

- Vad menar du? frågade han.
- Jag ljög. När du frågade om det skulle bli vi två igen, jag ljög. Jag vet inte varför jag sa så. Men jag vill verkligen ge oss en andra chans!

Hans läppar började forma sig till ett leénde och han kysste mig. Fyverkerierna exploderade i min mage sekunden som hans läppar mötte mina.

Abigails perspektiv:

Dagen flöt på. Jag repeterade den nya låten med Cheryl. Temat denna vecka var ballader. Det var inte min favorit genre riktigt. Cheryl hade gett mig låten Every Rose Has Its Thorn av Brett Michaels.
En av mina absoluta favorit låtar! Vi skulle göra om den till min egna verison.

Vid slutet av dagen när alla var tillbaka i huset, fick jag ett sms från Justin.

"Kom till Liecster Square till Le Perla. Var där runt sju. Ta med Harry :) xx"

"Okej, ses då Biebster xx"

Jag gick till Harry och drog iväg honom. Han kollade frågande på mig.

- Klä på dig. Vi ska iväg med Justin, sa jag lågt.
- Är han i London? frågade han.
- Ja, men det tar tjugo minuter att gå dit, så vi måste gå snart. Vi måste komma på en bra anledning att lämna huset, sa jag.
- Jag fixar det, ses snart, log han och gick iväg.

Jag for uppför trappan och till min stora otur så satt Katie och Cher där inne. Det skulle väcka misstankar om jag bytte om och sedan stack med Harry. Jag försökte låtsas som ingenting, men jag visste att mina skådespelar skills skulle räcka långt till. Jag bytte om till ett par jeans, en vit t-shirt med tryck och en militär grön jacka över. Jag drog på en massa accessoarer som vanligt.  

- Vart är du på väg snygging? flinade Cher.
- Ehum... jag ska iväg, sa jag och försökte låta så övertygande som möjligt.

Men det fungerade tydligen inte eftersom båda rynkade ögonbrynen och kollade skeptiskt på mig.

- Okej..., sa Cher. Köp cola till mig. Jag dör här!
- Okej, sa jag och skyndade mig ut ur rummet.

Harry mötte mig nere i hallen. Shit Zayn! Jag sprang tillbaks till vardagsrummet där Zayn och killarna satt och spelade tv-spel med Aiden. Jag drog Zayn ur soffan som höll på att spela.

- Hey! Jag spelade, skrattade han.
- Abi, jag förstår att du gillar honom men vi spelar! suckade Louis.

Jag tog tag i Zayns tröja och drog ut honom i hallen.

- Wow, Abi är desperat, sa Louis.
- Håll käften Lou! ropade jag och killarna bröt ut i skrattattacker.
- Zayn, jag går iväg med Harry, sa jag lågt.
- Och detta säger du för att...? frågade han långsamt.
- Bara så att du inte ser framsidorna av alla tidningar imorgon om att "Habigail" existerar, sa jag.
- Bra idé. Plus att det kan avleda dem från oss. Jag vill inte gå ut med "Zabigail" än, sa han och drog mig intill honom.
- Bra idé, härmade jag honom och flinade.

Han log och kysste mig långsamt. Knäsvag som vanligt. Någon harklade bakom oss. Men jag tror att jag var inne i en annan värld, för jag orkade inte bry mig. Zayn drog ifrån sakta och jag suckade.

- Inte för att avbryta eller något, men vi måste gå nu Rae, sa Harry bakom oss.
- Ses sen, sa jag till Zayn och kysste honom en sista gång.
- Ses, sa han och kysste mig på näsan och vi drog ifrån.

Jag och Harry gick ut på gatan och det tog inte lång tid tills paparazzis hittade oss.

Tumblr_lqmivoc8fc1qbgnito1_500_large

Vi kom fram till resturangen och vi såg Justin sitta där inne. Men han var inte ensam. Där inne satt Justin, mamma, Kenny, Amber, Haley och Chelsea. Jag pep till och sprang fram till dem. Jag trodde att jag skulle bryta deras nackar, så hårt som jag kramade dem.

- Åh vad jag har saknat er! suckade jag och log.
- Spara lite till mig Gails, sa Justin och log stort.
- Nej Justin! Hon är vår! utbrast Chelsea och tog ett hårdare grepp om mig.

Jag skrattade och Amber joinade oss.

- Tja Hazza. Hur mår du? log Justin till Harry.
- Bra mate, sa Harry och de gjorde en såndär handskakning som bara killar gör. 
- Mate? fnissade Scooter. 
- Hey! Skratta inte. Mate betyder kompis! sa jag på överdriven brittiska. 
- Whatever you say, flinade han.  

Vi skrattade och satte oss ner för att beställa. Tiden flöt på, lite för fort för min del. Harry och jag hade jätte roligt. Det var bra för oss att få bort våra tankar från tävlingen. I alla fall för mig.

- Harry! Klockan är halv elva, vi måste gå nu! utbrast jag och hoppade upp ur stolen. 
- Ta det lugnt Gails! sa Justin. Vi ringde till Harry och han frågade om ni fick följa med några vänner ut och äta middag. Men ni ska vara tillbaka senast två. 

Jag pustade ut och satte mig ner på min stol. De andra skrattade åt min reaktion och jag satt där med röda kinder och kände mig som en idiot. Som vanligt alltså.
Justin och mamma började prata om pinsamma saker som hade hänt när jag var yngre. Som gången när jag ramlade i en lerpöl och mamma fick komma med extra kläder och hon tvingade mig att byta om på skolans parkering, med mammaoch Justin som skydd för att allmänheten inte skulle se mig naken. Men det gick inte så bra, för jag hörde några år senare att killen jag var förtjust i hade fått sig en liten titt, nämligen en av Justins bästa vänner Chaz. 
Vi är fortfarande nära vänner, men inget mer hände än så. Jag känner mig fortfarande generad när han är i närheten. Men jag är lite lugnare eftersom min kropp ser annorlunda ut nu än för sex år sedan. 

När klockan slog halv två så började jag och Harry gå hemåt. Vi hade båda druckit lite, okej ganska mycket, så vi var lite snurriga. Jag skrattade åt allting han sa och han kunde inte sluta le. Han la sin arm runt mina axlar och jag la min arm runt hans midja. 

- Hazza-Boo! sa jag och petade honom i sidan. 
- AAH! han gav sig ifrån ett tjut och slängde upp mig över sin axel. 
- HARREH! SLÄPP NER MIG! skrek jag. 
- Aldrig! skrek han tillbaks och började springa. 

Jag skrattade och försökte peta honom i sidan igen. 

- DON'T YOU DARE RAE! pep Harry och slog undan min hand med en av sina händer. 
- Harry! skrek jag. 

Jag höll på att glida ur hans grepp, han drog ner mig i sin famn och bar mig som en prinsessa. Jag fnissade. 

- Harry släpp ner mig, sa jag så sött som jag kunde. 
- Så du kan kittla mig? Tror inte det va? sa han och flinade. 

Jag kysste honom på kinden och jag gled ur hans grepp. Mina fötter nuddade marken och jag sprang en meter framför honom så han inte skulle kunna bära mig igen. Han log ett smilgrops leénde och ett pirr åkte igenom min kropp. 
Vänta? Det gör det bara när Zayn log och kollade på mig. Wow, Harry hade verkligen gröna ögon...
Jag drog bort min blick från hans ögon. Det måste vara för jag har druckit tänkte jag... Men långt inom mig förstod jag att det inte var sant.


Hej! Första kapitlet år 2012! Hoppas ni gillar detta kapitel, KOMMENTERA :D


 

Kommentarer
Postat av: M

Grymt bra! :)

2012-01-01 @ 12:30:26
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-01 @ 17:10:10
Postat av: UT MED 1D

one thing!

DETTA ÄR FAN INTE EN JUSTIN BIEBER NOVELL DE ÄR EN ONE DIRECTION NOVELL... JAG HATAR DOM*? GÖR EN JUSTIN BIEBER NOVELL FÖR FAN

2012-01-01 @ 17:33:31
Postat av: emma

så jäkla bra ! :)

2012-01-01 @ 21:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu