Everything About You, Chapter 7 - Luck? What's That?

Fan henne att hon skulle vara så perfekt! Fan att Harry älskade henne och vice versa! FAN FÖR ALLTING!
 
- Miley, log jag och mötte henne i kram.
 
Hur skulle jag stå ut i två veckor med mina favorit människor; Kelsey och Miley. Okej, Kelsey är tusen gånger värre.
 
VARFÖR ÄR MITT LIV SÅ KOMPLICERAT?!
 
Jag vill ha Nutella.
 
Som jag sa, komplicerat..

Faamia's perspektiv:
 
Hade jag rätt eller hade jag rätt?! Genast när Harry kom backstage från soundchecken, var hans läppar fastklistrade mot Mileys. Killarna, minus Zayn, och jag fnös. Jag var mer äcklad som vanligt och vände mig till Louis. Jag hade ingen aning om vad han pratade om eftersom jag var för upptagen med mina egna tankar.
 
I smell something...?
 
It smells ego..
 
Ego smells guuuuuuuuud! (good if you didn't understand my ah-mazing spelling)
 
Man kunde till och med se deras tungor! Det här blev mer och mer barnförbjudet för varje sekund som gick. Snabbt vände jag mig mot Louis igen.
 
- What? frågade jag.
- You never listen do'ya? utbrast han.
- Nope. Sorry, what were you saying?
- That Eleanor's coming on tour next week!
 
Ser ni barn? Just i det ögonblicket. Hur världen blev så mycket vackrare. Allt jag kunde se var regnbågar och enhörningar som hade ett tekalas framför mig. Ett läskigt stort leende spred sig på mina läppar och jag gav ifrån mig ett glädjetjut.
 
Många trodde nog att det fanns en döende ko i arenan, men NOPE.
 
Det var bara jag. BURN.
 
- My Ellephant is coming! I've missed her so much! skrek jag glatt.
 
Snabbt började jag göra en lyckodans som Louis villigt joinade. Resten av människorna backstage kollade snett på oss, men vi var i vår regnbågsbubbla. För glada för att låta någon, host, något, host, Kelsey, göra oss obekväma.
 
Vi började göra "stop the traffic, let'em through" när Caroline kom in och himlade med ögonen. Det var väl ingen ovanlig syn vid det här laget... Hon hade kännt oss så pass länge.
 
- Boys, sa hon. You have to go prepare for the show tonight. Clothes, warm up your voices, you know. Harry, Miley, please. Shove your tongues down each others throats when you're alone. Louis, Fame. Stop acting like five year olds! Move!
 
Miley och Harry verkade inte höra för de fortsatte. Caroline suckade frustrerat.
 
- Harry Styles! skrek hon. Don't make me call Simon! Go to the dressingroom, NOW! Same with you Louis!
 
Det snappade något i killarna för plötsligt sprang de i omklädningsrummets håll. Simon var som en "real life" hulken. När han var riktigt arg, intog hans ansikte en grön nyans. Ingen vanlig varelse, den där Simon. Dock kunde han vara snäll när han ville, men annars var han bara läskig... Som hulken, fast lite mindre.
 
Simulken.
 
*fnitter*
 
Paus.
 
*fnitter upphör*
 
Jag suckade och vände mig generat mot Miley. Hon log stort och jag kliade mig i nacken som jag gjorde när jag kände mig obekväm.
 
- Soo, började hon. Haven't seen you in a while!
 
Jag log fånigt och flydde sedan efter killarna. Hon skrämde mig fortfarande. Varför? Hon var en av de mest kändaste människorna på jorden. Jag ville inte göra bort mig inför henne. Vilket jag säkert redan har gjort...
 
Jag flög genom dörren och slängde mig i soffan. Jag skulle behöva en tupplur...
 
Och en burk Nutella. Men det gör jag alltid ändå.
 
Zayn kom in genom dörren och drog genast på sig sina scenkläder. Han satte sig sedan bredvid mig och pustade ut. Han kollade på mig och rynkade ögonbrynen.
 
- Why are you smiling like that? frågade han.
- Because I'm going to see Eleanor next week! utbrast jag glatt och for upp ur soffan.
- You haven't forgotten our cousin Zarish's parents are getting married next week? Mum called a couple of nights ago. I thought you knew.
 
 
- I thought you knew, härmade jag honom. Well, how would I know, if you didn't TELL me?! I hate family reunions! You know I don't fit in there! Everyone thinks I'm a huge messup and they all hate me.
- I don't, sa Zayn.
- You don't say?! utbrast jag ironiskt. I'm so angry! sa jag och stampade med foten i golvet.
 
Moget.
 
Argt stormade jag ut från omklädningsrummet till det lilla miniköket backstage. Jag tog fram min Nutella och rev av locket samtidigt som jag drog fram en sked.
 
Hungrigt tog jag en sked och slevade in den i munnen. Som om ljus och lugn hade bankats in i mitt huvud lutade jag mig nöjt mot väggen och blundade av sensationen.
 
Ord kan inte beskriva hur stor min kärlek till Nutella är.
 
Större än Kelsey's ego.
 
Två Nutella burkar, en tupplur och ett tumkrig (med mig själv) senare satt jag backstage och försökte stänga ute musiken som ljöd från scenen. Konserten var i full gång och jag hade lika tråkigt som vanligt. Synd att jag inte kunde vara normal runt Miley, då skulle jag kunna vara med henne och få lite kvinnligt stöd bland allt testosteron.
 
Plötsligt hördes min ringsignal och mamma flashade över den lilla skärmen. Ett leende spred sig på mina läppar och jag tryckte på grön lur.
 
- Hi mum! log jag.
- Faamia darling! hörde jag min mammas glada röst säga. I miss you my little baby girl!
- Miss you too mommy wommy.
 
Mobba inte! Jag hade alltid kallat henne det.
 
- I wanted to talk to Zayn but he obviously isn't avalibe, sa mamma som klart och tydligt kunde höra musiken.
- Nope.
- Doniya! Don't say that to your sister! röt mamma plötsligt åt min storasyster.
- But mum! Waliyha borrowed my top without asking!
- Girls! Please don't argue right now, I'm on the phone with Faamia.
- Really?! hörde jag Waliyhas glada röst säga. Tell'er we miss her!
- Aaw, miss you guys too! log jag.
 
För första gången på länge, längtade jag efter min familj. Mitt hjärta längtade efter att få se mina syskon och föräldrar igen. Eftersom jag bodde i London träffades vi högst en-två gånger per månad. Plus att jag aldrig pratade i telefon ofta för jag var ju, som sagt, elektroniskt efterbliven.
 
- Well, see you next week sweetie! sa mamma. Love you.
- Love you too mum, log jag och la på.
 
Jag la mig till rätta igen och somnade direkt.
 
**
 
- I did not sleep with Sean! utbrast jag.
 
Jag satt och åt lunch med killarna och Miley som snart skulle komma. Jag och Niall satt och diskuterade tiden när jag "dejtade" (om man ens kan kalla det dejta) hans bästa vän Sean Cullen.
 
- Then why did Sean tell me you guys did? flinade Niall.
- Wait, Sean was your first?! utbrast Louis.
- Sean and you dated?! utbrast Zayn förvirrat. When did that happen?
 
Jag himlade med ögonen.
 
- When you guys where on X Factor, I met him and things hit off, and no! I didn't sleep with him!
 
LÖGN.
 
Han var faktiskt min första. Jag vill inte ens berätta hur det slutade...
 
- She's blushing, påpekade Liam.
- You don't say! sa Harry.
- I still can't believe you dated Sean, and didn't tell me, sa Zayn.
 
Jag suckade.
 
- Hey guys! hörde jag Mileys röst säga.
- Hey Miley, sa Liam och log.
- Hi babe, sa Harry lågt och de kysstes snabbt.
 
Jag skruvade besvärat på mig och kollade ner på menyn. Miley satte sig ner bredvid Harry, som satt mittemot mig. En pinsam tystnad hade tagit plats, och vem hanterar pinsamma tystnader värst om inte Faamia Malik.
 
- Okay! I admit it! Sean Cullen took my virginity! What's the fuss?!
- I knew it! sa Niall och gjorde high five med Louis.
- I always thought Niall was your first. Apparently not, sa Harry och ryckte på axlarna.
- Harry no! muttrade Niall. 
 
Jag spärrade upp ögonen och kollade argt på Harry. Men det var inget emot Zayns blick på mig och Niall. Våra kinder hade intagit en röd nyans. Harry visste att han hade sagt fel sak för han kollade generat ner i menyn.
 
- What did you just say? morrade Zayn.
- Niall and I slept together a few days after my 16th birthday! utbrast jag och slog handen över munnen genast.
 
Jag och min stora käft!
 
- Niall?! utbrast Liam. You dated Sutton when you were 18!
- They'd just broke up before they got together again, and I went to his apartment because Louis didn't answer when I knocked at his door, and it just sort of happened! But Sutton knows and she doesn't hate me, but Niall is extremely good in the sack!
- Wait, you were 16? That means... you were 18?! Niall fucking Horan! You shagged my sister! You two shagged?!
- Yep. I repeat. He is extremely good in the sack.
 
Miley brast ut i skratt och allas blickar fastnade på henne. Hon slutade genast att skratta och kollade generat ner på sina händer.
 
- I could strangle you right now, sa Zayn dovt och kollade på Niall som vägrade att kolla på honom.
- But technically, it's Louis's fault, påpekade jag. If he had opened the door. I never would've gone to Niall's. Lou boo! What have you done?!
- Exactly how did you shag? avbröt Zayn.
- I'm not giving you details! utbrast jag. But, you know. The normal. Might have been some mouth stuff...
- Faamia Patricia Malik, you're in deep shit! Don't you dare grin Niall!
 
**
 
Att packa var inte något jag var bra på. Det började bra, men sedan slutade det med att jag tappade tålamodet och slutade. När jag rotade efter underkläder så hittade jag ett gammalt fotoalbum som jag kollade igenom. Det var från 2007 när jag och familjen hälsade på våra släktingar i Pakistan. Jag skrattade varje gång jag såg Zayn. Hans frisyr var inte att leka med. Den passade verkligen inte honom.. Vi slutar där.
 
 Men nu var det tio minuter kvar tills Zayn skulle komma och hämta mig, och jag hade inte ens packat hälften. Det hjälpte heller inte att jag inte kunde stressa. Men jag kunde inte komma försent. Mina släktingar skulle inte få det nöjet att säga "Faamia is such a sloppy girl! It's a mysterium how she can be so succesful!"
 
Blööö!
 
Mina släktingar var BLÖ.
 
De hade aldrig gillat mig. Aldrig.
 
Därför rusade jag runt i bussen, tog tag i alla kläder jag kunde och tryckte ner allting i min resväska. Jag skickade mentala tack till Zayn för han hade tvättat våra kläder för några dagar sedan.
 
Jag slog en blick på klockan och såg att det endast var fyra minuter kvar. FUCK FUCK FUCK.
 
Jag for in i badrummet och drog ner mina produkter och allt som tillhörde mig i min necessär som jag sedan kastade ner i min resväska. Jag kollade mig omkring en sista gång innan jag stängde resväskan och ställde den i hallen.  Precis i det ögonblicken kom öppnade Zayn dörren och log mot mig.
 
- Ready to go? frågade han.
- No, muttrade jag. Nor will I ever be. But I want to see my family, soo... Let's go bitches!
 
Zayn skakade på huvudet och bar ut min väska. Vi gick till bilen som skulle ta oss till flygplatsen. Ett speciellt lockigt huvud syntes inifrån bilen.
 
- Wait, Zayn? Is Harry coming with us? frågade jag förvånat.
- Yeah, Perrie's coming too, sa han. Thought you wanted someone with you.
- But, why him?! Why not Louis?
- Because Eleanor's coming, duh.
 
Yippie.
 
En hel vecka med Harry. Han som jag råkar vara kär i. Han som har en flickvän som jag råkar vara rädd för.
 
Tur? Nä. Vad är det?
 
Harrys perspektiv:
 
Efter lunchen gick han glatt till hans och Mileys hotellrum. Bara för att turnén skulle ta uppehåll och stanna här i Birmingham i två veckor när Zayn och Fame åkte hem bestämde sig dem för att stanna kvar. Harry låste upp och såg Miley sitta inne på sängen.
 
Hennes ansikte vändes genast mot honom och hon ställde sig upp med ett allvarligt uttryck.
 
- What's going on? frågade Harry förvirrat.
 
Hon fnös.
 
- You really don't know do you? frågade hon.
- No?
- I love Fame, don't get me wrong. But it's clear as day that she's in love with you! The looks she gave you, how she is around you! You sure are blind. That's why I'm sending you to Fame and Zayn's cousin's wedding thing. Just to prove you don't have feelings. I have an inside source, you can't hide anything. I'm so sorry Harry. But I can't stand the thought of you having feelings for someone else...
- Miley! avbröt han. I don't have any feelings for her what so ever! It's you I love. Miles. You're the bird in my life.
- I know. But I have to be sure.
- You don't trust me?
 
Hon kollade sorgset på honom.
 
- In situations like this, I don't. You've cheated on me before, you could easily do it again.
- Not with Fame Miley! I love you, I love you, I love you.
 
Harry drog in henne i en kram och de stannade så i. Han visste att han älskade Miley. Eller...? De var två helt olika människor. Två man inte kunde jämföra.
 
Miley, en mogen, seriös kvinna. Just en sån Harry behövde för att landa i sig själv.
 
Sen hade vi Fame. Den raka motsatsen. Hon var oseriös. Harrys motsats på flera nivåer. Hon var lika mogen som en tio åring, medan han hade behövt växa upp snabbare för att inte göra något han skulle ångra. Hon visste knappt hur man städade eller lagade mat. Rena rama katastrofen i vissa lägen.
 
Miley drog ifrån och kollade upp och mötte Harrys ögon. Hennes blåa ögon borrade sig in i hans själ och han kunde inte hindra sig från att känna sig skrämd. Det var som om hon ville ta reda på alla hemligheter han gömde från henne.
 
- Go, come back when you know you don't have any feelings for Fame, sa hon lågt. I've packed your stuff. I love you Harry, don't forget it.
 
Han kysste henne en sista gång innan han tog väskan och gick till bilen som väntade utanför hotellet.
 
Med en frustrerad suck undrade Harry hur han hade hamnat i den här röran. Plötsligt ifrågasatte han hur han egentligen tänkt när han hade trängt bort sina känslor för Fame. Han hade låtsats att de inte existerade. Harry visste heller inte hur han inte hade märkt att Fame hade känslor för Harry innan Miley konfronterade honom.
 
Men istället för att hantera dem, som att ignorera henne eller något, hade han tvingat sig själv till att inte tänka på att han fick fjärilar i magen varje gång han såg henne.
 
Harry märkte att bilen var öppen så han la in resväskan i bakluckan och hoppade sedan in i bilen. Han hörde plötsligt Fame's röst utanför och suckade för sig själv.
 
Tanken som flög igenom hans huvud var hur ska detta gå?

Åååååh, min uppdatering suuuuger! Men jaja... Påväg upp till fjällen nu, så internet kommer vara segt som kola. See what I did there? ;)
 
HOUP YU LAJK DIS KAPITEL
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

I löööööveee it! längtar till nästa kapitel!

2012-08-13 @ 23:07:23
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Tilda

Åh Fame i mitt hjärta forever !!!!

2012-08-14 @ 00:02:26
Postat av: Nathalie

Suuuuuper, duuuper bra! :D

2012-08-14 @ 02:15:45
Postat av: Design blogg ♥

Behöver du en ny design ? (:

2012-08-14 @ 16:21:16
URL: http://Mehelpyouwithdesign.blogg.se
Postat av: One direction novell ♥

Läs gärna min novellblogg sweetie :)

2012-08-14 @ 16:21:33
URL: http://Onedmoment.blogg.se
Postat av: Tilda

Bara för att du skrev att du ville ha mer kommentarer så skriver jag igen ^^ + du är BÄST :)

Svar: DU ÄR <3
Monday Grönvik

2012-08-15 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu