Everything About You, Chapter 6 - Just My Luck

- Wow, does Niall know? frågade han.
- I think she hasn't told him yet. But it was a dark time Haz. Our music taste was Linkin Park and Green Day.. Nothing else...
- Couldn't been that dark, or...?
- Dark, Harry. dark, muttrade jag och lutade mig mot hans breda axel. All of the story telling made me tired. Wake me up when we're there, wherever there is.
 
Jag blundade och somnade fort.

Faamia's perspektiv:
 
Några timmar senare återvände vi till Heathrow. Tydligen så hade den manliga modellen i dörröppningen på Abercrombie & Fitch dissat Kelsey, så vi var tvugna att åka hem enligt henne.
 
LOL MOMENT.
 
Vi var även förbi Nialls lägenhet för att hämta upp honom. Jag och Harry erbjöd oss för att hämta upp dem, eftersom Kelsey var helt skärrad och Alexa försökte trösta henne.
 
Vi skulle bara ha ringt. Något jag hade föreslått tidigare. Men nej... Harry tvingade mig att följa med honom upp i deras byggnad upp till dörren som inte ens var helt stängd. Vissa var för ivriga ibland. *suck*
 
Vi gick försiktigt in i hallen där jag såg Suttons t-shirt ligga tillsammans med Nialls chinos. de hade inte ens hunnit innanför dörren förens dem var på varandra. Det förklarar varför vi hörde tallrikar krasa ner i golvet från köket, följt av Suttons stön.
 
Oh ghandi....
 
Nu är du allt avundsjuk va?
 
Nej! Jag har ju Logan.
 
Logan är inte Harry... eller någon i One Direction för den delen.
 
.... Jag vill byta hjärna...
 
- The kitchen?! Really? muttrade jag. I'm never eating here ever again.
 
 Vi kollade skräckslaget på varandra, dock var min min lite mer äcklad. Jag var inte bekväm i det ämnet, okej?!
 
- Maybe we should go back to the car, and just call them? viskade jag.
- No! I've always wanted revenge from when he walked in on me and Miley, this is the perfect moment!
 
Med det smög han fram till köksöppningen och tryckte sig mot väggen. Jag kunde nästan höra hans hjärtslag dunka febrilt i hans kropp. Jag ställde mig försiktigt bredvid honom utan att välta något. Han drog ett djupt andetag och hoppade fram i öppningen. Han "råkade" dra med mig också...
 
Synen chockade mig totalt.
 
- Wow, Sutton's flexible..., tänkte jag högt.
 
Niall och Suttons huvuden vändes mot oss. Hennes skrik bedövade allas öron och därför satt vi nu i bilen, på väg till Heathrow, med Sutton som total hatade Harry. Man förstod det eftersom hon gav honom mordiska blickar. Harry log nöjt.
 
- Revenge, sweet revenge, flinade han.
- I hate you, fräste hon.
- What happened up there?! sa Kelsey chockat. Sutton have been sending daggers in Harry's direction ever since you stepped inside the car!
- It doesn't matter! utbrast Sutton. All that matters is that I hate Harry Styles more than anyone!
 
Jag satt tyst och vågade inte säga något. Om jag gjorde det, skulle det sluta i att Sutton mördade mig eller något dylikt. 
 
**
 
"Faamia? Can you hear me?!" ropade min agent genom luren.
- Yes Marley, I can hear you, muttrade jag till min manager och flyttade min tegelsten till mobil några centimeter från örat. Why are you yelling?
"I'm in Japan! On a street market or something! I don't know why I'm here, because I hate crowded places! I just wanted to call you to say you have a photoshoot today! I'LL TEXT YOU THE DETAILS!"
- You don't have to yell, I can hear you!
"WHAT?!? I CAN'T HEAR YOU! I HAVE TO GO NOW. SEE YOU SOON!!"
 
Jag himlade med ögonen och la på. Mycket riktigt, min tegelsten plingade till. Jag läste snabbt igenom sms:et och kastade sedan mobilen på min säng innan jag gick ut till köket där killarna satt. Inklusive Kelsey... Tyvärr...
Alexa åkte hem för hon var för upptagen med ett "familjeproblem". Jag trodde dessvärre att hon inte ville skämma ut sig, eller... Att Kelsey inte ville skämma ut sig själv.
 
Varför?
 
För Alexa är så inkompetent att hon knappt vet hur man använder en mikro. Vet inte ens hur hon står ut med sig själv...
 
Jag slog mig ned mellan Louis och Niall. Harry satt snett framför mig med sin mobil i högsta hugg. Ett stort leende spred sig sakta på hans rosa läppar och han knappade febrilt på sin iPhone.
 
Åh ghandi, nej... Nej!
 
Det kan bara betyda en sak...
 
- Miley's coming on the tour today! utbrast han glatt.
- I'm leaving next week, muttrade Kelsey lågt.
 
Killarna himlade med ögonen och suckade. Jag var en utav killarna i det här fallet. Jag orkade inte med Harry och Miley. De var.... för mycket.
 
De var galet kära i varandra, framför alla. Alla, lika med jag. Galet kära betyder kyssas och hålla på med varandra framför mitt ansikte hela tiden och att bara vara blööö..
 
Det är var dem var: blöö.
 
Kreativt humör idag.. Något som händer sällan. Väldigt sällan...
 
Aldrig Fame...
 
LÅT MIG KÄNNA MIG SMART. Och kreativ.
 
Jag snodde Harrys macka och åt den snabbt. Han protesterade och jag reste mig upp för att byta om från min pyjamas till en normal outfit. Jag drog på mig ett par blåa shorts, en t-shirt jag hade fått av min mormor när jag var tio (därför var den extra liten), Nialls nike skor och solglasögon. 
 
Jag var på väg ut när jag såg Harrys iPod ligga på det lilla bordet. Glatt tog jag den och pluggade i mina hörlurar. Jag insåg dock direkt att hans musiksmak var ett stort minus...
 
John Mayer.
 
The Beatles.
 
Bryan Adams.
 
Jason Mraz.
 
Vilka är de här människorna?! Och varför döper man ett band till "Skalbaggarna"?! Brist på fantasi enligt mig...
 
Jag gick ut till köket, drog med mig deras livvakt Andy innan Niall hann märka något. Utanför bussen väntade ett fåtal paparazzis. BIG NO.
 
 
Jag skulle inte vinna några stilpoäng av den här outfiten i alla fall... Snarare minus stilpoäng.
 
Faamia Malik. Hon som inte kan klä sig ordentligt. Har aldrig kunnat, kommer aldrig kunna heller.
 
Om jag inte använder mig av en stylist såklart. Men såna är det svårt att få... Speciellt om man är lika inkompetent som jag.
 
Vi hoppade in i bilen och körde iväg med vetskapen att när jag kom tillbaka till bussen skulle Miley Cyrus vara där.
 
Jippi kajejj motherfucker...
 
JAG LOVAR ATT JAG ALDRIG HAR ANVÄNT DEN MENINGEN FÖRUT.
 
Hmm sure.
 
**
 
 
- How is it touring around with One Direction? frågade intervjuaren som bara var intresserad av min bror och has vänner.
 
INTERVJUA DEM ISTÄLLET OM DU INTE KAN STÄLLA FRÅGOR OM MIG.
 
- It's really fun! We're having a laugh every day, svarade jag istället.
- Who's the prankster?
- I am.
 
Det var tydligen inte svaret hon vill få, utan hon log falskt och fortsatte fråga om killarna. Wow, jag känner mig hedrad.
 
- You're dating Logan Fieldman, right? frågade hon.
 
Oooh! En fråga om mig? WOW. VI MÅSTE FIRA DETTA.
 
 
 
- Yep, he's great, wait, not great big, I meant great as in awesome, rabblade jag.
- Oh-kay? sa hon rynkade på ögonbrynen.
 
Min bitch-radar är på full signal.
 
Bitch.
 
- You're the most wanted British model right now. Did you know? frågade hon.
 
JAG ÄR INTE PANTAD SÅKLART JAG VET DET.
 
I'm gonna kill this bitch..
 
Hjärna! Plats!
 
- Yeah, I'm really honored! I mean, I'm just, me. It's surreal.
- Well, thanks for stopping by, the issue will be up in a month or two. Bye.
- Bye, sa jag surt.
 
Med det reste jag mig upp och gick mot dörrarna.
 
- Hey! You have to leave the clothes! ropade hon.
 
Jag kollade ner på kläderna som hade fått låna. Jag lämnar INTE tillbaks dem! Rasande for jag ut till Andy som väntade vid bilen. Argt hoppade jag in i bilen och la armarna i kors.
 
- I hate her! morrade jag.
- Hate who? frågade Andy och körde iväg.
- The interviwer! She was such a bitch, so I lashed out! I think she was from Teen Vogue. Now everyone will think I'm a big tosser!
- You're not.
- I know I'm not! But everyone else will!
- Since when do you care about what other people think?
 
True dat.
 
- But still, this isn't just people, this is the whole world of teenage girls! utbrast jag. Everything that's about One Direction, ends up on Tumblr! Including me! They'll probably write that I'm a pshycotic bitch...
- Don't worry Fame, log Andy. They'll just think the interviewer's a trollop.
- Don't ever use that word again!
 
Han skrattade och stannade utanför turnébussen. Vi gick sedan in i arenan där de var och repeterade inför ikväll.
 
Innan jag ens hade kommit in i backstage rummet hörde jag hennes skratt. Jo, den personen jag hade en hate/love relation till.
 
Jag öppnade dörren och hennes leende ansikte mötte mig direkt.
 
- Faamia! log hon.
 
 
Fan henne att hon skulle vara så perfekt! Fan att Harry älskade henne och vice versa! FAN FÖR ALLTING!
 
- Miley, log jag och mötte henne i kram.
 
Hur skulle jag stå ut i två veckor med mina favorit människor; Kelsey och Miley. Okej, Kelsey är tusen gånger värre.
 
VARFÖR ÄR MITT LIV SÅ KOMPLICERAT?!
 
Jag vill ha Nutella.
 
Som jag sa, komplicerat..

HERREGUD VAD JAG ÄR HEMSK. HEMSKT VAD DÅLIGT. ANVÄNDER FÖR MÅNGA GIFS OCH BILDER I DENNA.
 
I alla fall, min bästaste kompis i världen, Hanna, har startat en novellblogg så den kollar ALLA in på! Då blir vi båda superglada! ;)
 
Länk här -----> www.freenovell.devote.se ASBRA, verkligen ett tips!
 
Sååå, vad tycker ni om detta kapitel? Hoppas ni inte har för höga förväntningar... lol.. blööö <--- nytt favvoord.
 
ÅH JAG ÄR RANDOM IDAG. Hoppas ni gillar detta kapitel!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna u know WHO!

Den här delen är helt jävla fantastisk! Älskar sig gumman och jag kom på
VÄRSTA Idéerna för din story love u! <33333

2012-08-09 @ 21:58:24
URL: http://Cross.devote.se
Postat av: Nathalie

Love it! Jag älskar när du är random och använder gifs! Det gör liksom hela novellen speciell, så fortsätt med det :D xx

2012-08-09 @ 23:55:47
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Tilda

Jag älskar randomness :)

2012-08-09 @ 23:58:46
Postat av: Nathalie

Din novell äger!
Och den är grymt rolig också, hehe :D

2012-08-10 @ 00:47:30
Postat av: Anonym

jättebra. när kommer nästa?

2012-08-10 @ 11:01:59
Postat av: snapback australia

Good website! I truly love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified when a new post has been made. I have subscribed to your RSS feed which must do the trick! Have a nice day!

Postat av: fake rolex

Wow, wonderful weblog layout! How lengthy have you been blogging for? you make blogging look easy. The total look of your web site is magnificent, well as} the content material!

Svar: ??
Monday Grönvik

2012-08-15 @ 20:20:12
URL: http://www.ireplicarolexwatches.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu