Moments Ago, Chapter 8 - The Beginning Of Chaos

- You don't seem very sad about it though. If I lost my family, I'd gone mental, sa Harry.
- You can't stay sad forever, sa jag oberört.

Han kollade på mig med höjda ögonbryn och jag kollade ut på utsikten. En del av mig ville att jag skulle öppna mig och berätta om min sjukdom, men den andra delen sa åt mig att inte göra det. Jag skulle få skuldkänslor senare när jag inte var medicinerad, men just nu kändes det som det bästa som jag kunde göra.

Några vindpustar flög förbi och gåshuden spred sig nerför min rygg, och jag huttrade till. Harry märkte det och drog mig in i hans famn. Hans starka armar slog runt om hennes bara armar och hon lutade sig in i hans bröstkorg.



Cherelles perspektiv:

- It's getting dark. I have to get back or Ellen will go nuts on me, sa jag.
- Okay, let's go, sa Harry och tog min hand.

Vi tog vårt skräp och hoppade in i Harrys bil. Jag drog Harrys jeansskjorta tajtare runt min överkropp och han körde iväg.
Efter 20 minuter stannade han utanför vår byggnad. Han låste bilen och vi skyndade oss in i huset. Vi åkte upp med hissen och klev ut på 3:e våningen.

- I've had a great time today, log jag.
- Me too, sa Harry och log.
- Guess I'll see you around?
- Guess you will.

Han lutade sig mot mig och hans läppar mötte min kind. Ett pirr för genom min kropp och det hettade till i mitt ansikte. Hans läppar lämnade min kind och han flinade åt min reaktion. Hans gröna ögon borrade in i mina, vilket ledde till att mina kinder genast intog en blodröd nyans.
Hans armar slank runt min midja och jag la mina armar runt hans axlar. Jag drog ifrån och med en sista blick gick jag in i min lägenhet.
Jag stängde dörren bakom mig och log för mig själv. Min ringsignal tjöt högt från min ficka och jag fiskade upp den.

- Cherry, svarade jag.
- Hi Cherry! It's Ellen. We're eating dinner out tonight, the boys will come too. Do you want to tag along?
- Sure, got nothing better to do anyways.
- Good. Dress nicely and be in the lobby in about an hour.
- Kay. Ciao.
- Bye Cherry.

Jag la på och gick in i min garderob för att hitta en fin outfit. Snabbt fiskade jag fram min vita blus och mina svarta paljett shorts. Till det drog jag på mig mina svarta nyinköpta klackskor. Jag gick in i badrummet och sminkade mig.
Jag kollade på min spegelbild. Varför kunde inte jag vara som alla andra? Lika söt, självsäker, vacker? Om jag hade varit lite smalare, längre och sakerna jag nämnde, skulle Harry faktiskt kunna ha gillat mig.

Jag suckade och tog fram burken med mina tabletter i. Till min fasa fanns det bara två kvar. Jag suckade ännu en gång och svalde ett.
Jag tog min väska och gick till Ellens lägenhet.

- I'm done! ropade jag. Ellen, I have to talk to you.
- I'm in the bathroom.
- Okay.

Jag gick in till badrummet där Ellen stod och sminkade sig.

- I've almost run out of tablets, sa jag.
- How many have you got left? frågade hon.
- One.
- One?! Do you know how hard it is to get those? We need a prescription! Do you how hard it to get a prescription? You have to go see a doctor, and doctors appointments aren't easy to get here in London! 
- I don't want to eat those horrible tablets anyways!
- But you have to Cherelle! If you don't there's no way you'll get better!
- I'm not even myself when I eat them! How can that possibly make me better? And don't call me Cherelle.
- You're bipolar! You can't get better without the tablets!
- I'm very much aware of my disease, don't use it against me Ellen.

Hon suckade och jag backade ut ur badrummet, då jag stötte in i någon. Jag vände mig snabbt om och såg Harry stå där med ett skärrat uttryck.

- Harry? What are you doing here? frågade jag.
- I.. um... Jim told me to get you two, are you really... bipolar?
- Eavesdropping much? And yeah, I am bipolar.
- That explains your behaviour, mumlade han.
- I'm on meds though. It makes me not to feel anything, no emotions, no feelings, nothing.
- So... you've been faking everything?
- Faking what?
- Being my friend, pretending to be interested.
- Oh, no! No I like you Harry.
- Then why didn't you tell me earlier today?
- It's nothing that impress on new friends. Trust me I know.

Harry log smått och Ellen kom ut ur badrummet.

- Harry. Jim sent you didn't he? sa Ellen.
- Yeah, svarade Harry.
- Oh, I'm not really done yet. Tell him I'll be there in a couple of minutes.
- Sure, sa jag.

Vi gick ut ur lägenheten och åkte ner i hissen.

- You look pretty, sa Harry.
- Thank you Harry! You don't look so bad either.

Det plingade till och vi möttes av resten av gänget i lobbyn.

*

Morgonsolen lös in i mitt rum. Jag reste mig långsamt upp och någon harklade bakom mig. Jag vände mig snabbt om vilket ledde till att jag vinglade till på mina morgontrötta ben och ramlade ner i sängen.

- Harry?! Why the hell are you in my room?! utbrast jag.
- Simon called earlier, he wanted to meet us both for some reason, sa han. Nice view by the way.

Jag kollade ner på min pyjamas som bestod av en för stor t-shirt som räckte ner till mitten av mina lår.

- Wait, Simon? frågade jag förvirrat.
- Yeah, Simon Cowell. Perhaps you know who he is?
- Simon Cowell! As in judge on the X Factor U.S?
- Yeah, he's kind of our boss.
- Why does he want to meet me?
- Exactly what I want to know. Get dressed and we'll go to his office.
- Sure thing.

Jag gick till min garderob och plockade fram en blommig jumpsuit och mina vita converse. Snabbt drog jag på mig det och gick in till badrummet där jag sminkade mig. Harry stod och lutade sig mot dörrposten.

- You're more beautiful without make-up you know, sa han.
- Yeah right, sa jag ironiskt.
- No, it's true. 
- Thank you Harry, log jag. Let's go then.
- Sure thing.

Vi gick fort ner till Harrys bil så ingen skulle få se oss. Paparazzis var inget, varken jag eller Harry, gillade. Han körde iväg och stannade utanför en stor byggnad. 'Syco Music Label' stod på en logga ovanför entrén.
Till vår otur hade paparazzis fått syn på oss och skyndade sig fram.

 Crack Ship - Harry Styles & Pixie Lott

- Harry, who's the girl?
- Harry, is she your girlfriend?
- Is it true that you two are engaged?
- Cherelle, is Harry a good kisser?
- Is it true that you use Harry to get famous Cherelle?

Frågorna sköts mot dem och Harry verkade lätt road.

- No we're not dating, Cherry's one of my friends, sa Harry.

Vi skyndade oss in i byggnaden och åkte direkt upp till den högsta våningen. Harry tog min hand och ledde mig igenom korridorerna tills vi kom fram till en liten soffa. Där satt även en äldre dam bakom ett skrivbord.

- Welcome Mr. Styles! sa hon.
- Hi Barbara, svarade han.
- You can go in.
- Thanks Barbara.

Harry öppnade dörren in till ett rum där ingen mindre än Simon Cowell satt. Även fast han skrämde mig till döds så var det rätt så coolt att träffa honom. Han hade ett blankt uttryck och visade med en handgest att vi skulle sätta oss ner.

- Hello Harry, and um... Cherelle right? sa Simon.
- Cherry, sa jag och försökte hålla lugnet.
- Well, Harry. You clearly don't remember when I told you to stay away from girls.
- Stay away? frågade jag förvirrat.
- Yeah. You may have heard about Harry and Miss Caroline Flack?
- Sorry, no.
- Oh. Well, this Caroline was 15 years older than Harry. He didn't exactly bring the band a good image, and was classified as the band's 'Cougar Hunter'.

Harry sjönk ihop generat bredvid mig.

Harrys perspektiv:

Varför var Simon tvungen att säga det? Cherry skulle säkert tycka att jag var en idiot nu. Just när jag hade börjat få hennes tillit.

- Are you two a "thing" or something? frågade Simon.
- No, we're just friends, sa jag generat.
- Really? 'Cause the tabloids says a different thing, sa Simon och kastade fram en tidning framför oss.

Cherelles ögon blev dubbelt så stora när hon tog upp tidningen. Vi prydde framsidan med texten "Styles's new girl?"
Hon slog genast upp sidorna. Ja, vi prydde sidor. Inte en, utan tre.  

Jag läste snabbt texten över Cherrys axel. Tidningen hade fått det att se ut som om att vi var ihop på riktigt. Jag såg till sitt stora förtret att paparazzis hade fotat när vi var på picknick dagen innan.

- Excuse me, but why did you bring us here? frågade Cherry försiktigt.
- I was just about to tell you, sa Simon. Since Harry had a fling with Miss. Flack, he needs something to make his image clean again. So you two are going to fakedate infront of the cameras for a while. Just to make his reputation get better.
- Dream on, fräste Cherry och vände på klacken.
- I don't think so, young lady, sa Simon. As I was saying, if you pretend to date Harry. The fans will think he's committed with younger girls, he won't lose his job and you'll get a boyfriend in the progress!
- How would this work? frågade jag tyst.
- I've researched a bit on Cherelle here, and her records are clean. But we've got everything planned and scripted, so you'll just have to work on your acting, sa Simon och skakade på axlarna som om det var det enklaste i hela världen.
- You've got to be kidding! sa Cherry.
- Miss. Chambers, I'm not the one to joke.
- Please Cherry, I can lose my job! Just think about it...

Cherrys ögon glimmade av förvirring när jag kollade hoppfullt på henne.

- Fine! suckade hon.
- Great! sa Simon och log. Now that that’s sorted, we’ve got your dating schedules here. This applies for the next week, and then we’ll add more on, depending on what reactions we’re getting from the media and how the fans are taking the blow.

Hans assistent Janet gav oss ett tjockt häfte, med rubriken "Harry Styles & Cherelle Chambers".

- Do I get to tell the boys that it's fake? frågade jag.
- Do you actually think it'll stay private if they found out? sa Simon med ett skratt och himlade med sina ögon i misstro.

Något förvånad, kollade jag ner på häftet.

- Janet will explain för now, I've got a plane to catch. But Harry, be careful, sa Simon med en extra varnande blick på mig.

Min blick mötte Cherrys. Det såg ut som om hon ville brista ut i arga skrik i vilken sekund som helst. Vad hade vi gett oss in på?

En långis! Gillas ;) Så jag tog lite inspiration från min failade förra novell 'Hold My Heart' som är raderad o_O.
Hoppas ni gillar kapitlet! Det gör jag iaf :)

Kommentera! :D

Kommentarer
Postat av: Melina

Jätte bra! :)

2012-04-15 @ 22:39:08
Postat av: tina

jag fattar ingenting när dem snackar engelska... måste använda google översätt.. och det är sjukt jobbigt. kan du inte skriva på svenska när dem pratar också?

2012-04-15 @ 22:44:45
URL: http://ttul.blogg.se/
Postat av: Karin

Så bra! När kommer nästa? Kolla gärna in på min novell! :)

2012-04-17 @ 19:21:06
URL: http://oneedirectionnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu