Moments Ago, Chapter 17 - Love Made Me Blind

- Wow... They're adorable together! utbrast jag. Why do you have the photo?
- Because I'm the one who took it. We visited her family and I went to the mall with them. I'm not going there again...
- Oh.

Nellie syntes i dörröppningen och hon slängde sig ner brevid mig.

- I'm too in love it's unhealthy! sa Nellie och suckade.
- Ugh! I'm gonna puke, stönade Tash irriterat.

Cherelles perspektiv:

- But Janet! How are we supposed to go on a "date" if I'm in a wheelchair? utbrast jag.
- Oh, don't worry! I've got it all planned out. One little problem isn't going to stop me from getting a promotion... Shouldn't have said that, oh well. Cherelle, try to dress up nice even though your plaster is in the way. Be ready in an hour, and do as I've told you guys, okay? Keep your earphones in, toodles!

Hon la på med ett klick och jag suckade ljudligt.

- I really hate that woman, mumlade jag.
- So do I Cher, sa Harry.
- Cher? Really?
- What? I think it's cute!
- Whatever. I have to get dressed which will take a while.
- I can help you.
- Pffsh, yeah in your dreams Styles! Drive me to my apartment.

Han skrattade lågt och körde mig till min dörr.

**

50 minuter och två utbrott senare så var jag äntligen klar. Ellen hade hjälpt mig med att få på kläderna, något som inte var det lättaste eftersom jag hade ett stort bandage på ena benet och ett stort gips på underarmen.
Jag hade valt en småblommig kjol och ett löst mönstrat linne. Mitt blonda hår hängde fritt och gömde mitt öra där hörsnäckan satt. Jag satte försiktigt på mig ballerina skor och suckade ljudligt.
Harry hämtade mig och vi åkte ner med hissen.

- So what are we doing on this date? frågade jag.
- Good question Cherelle, hörde jag Janets röst i örat.
- Please, call me Cherry! sa jag irriterat.
- Rule number one, skip the wheelchair. Harry, you'll have to carry her on your back or bridal style.
- What?! No! What if he drops me!
- Rule number two. On this date you two will be all lovey-dovey. No mouth action yet, only cheek kisses here and there. No inappropriate touching.
- May I ask why there would be any "inappropriate touching"? fnös jag.
- Because you two are going on a romantic picnic in Hyde Park! Everything's set up, Harry you'll just have to carry her there and voilá!
- Carry her all the way to Hyde Park?! I'm not superman!
- Oh, we know you're not Harry.
- Screw you Cher.

Jag flinade.

- And an "unknown" source has "accidentally" told the paparazzi that you'll be there today, so don't be afraid of the papz Cherelle.
-
Cherry, fräste jag.
- Have fun on your date. Keep your earphones in all the time and use your acting skills. If you have any. Toodles!

Jag kollade frustrerat på Harry och ryckte på axlarna och bar upp mig i sin famn.

- Wow! You need to eat more! sa han. You're as light as a bird!
- Hospital food isn't very tasty, sa jag till mitt försvar. Airplane food's better.
- Airplane food's disgusting!
- Exactly. Do you think you can carry me all the way to Hyde Park?
- Yeah. Right now I feel like I'm superman actually.

Jag skrattade och la ena armen runt hans hals. Solen värmde min hud och jag lutade huvudet mot Harrys nacke. För att vara ärlig så gillade jag detta. När vi inte bråkade eller var irriterade på varandra.

- When are you gonna take away your plaster? frågade Harry efter en stunds tystnad.
- In four weeks, since I've worn it for two weeks already, sa jag.
- What about your bandage?
- Well, the doctors said that my leg's healing very quickly so, about... Three weeks or something similar.
- I want coupely stuff you guys! Kisses, hugs, cuddles! I thought young people knew about this kind of things!

Jag fnös och klistrade sedan på ett fejk leende. Efter tio minuter hörde vi Janets röst igen. 

Harry, put her down and cover her eyes. Cherelle, act surprised.
- How am I gonna walk? muttrade jag. 
- Don't worry, I'll help you, sa Harry lågt. 

Han ställde försiktigt ner mig och jag stödde på mitt ena ben.

- Walk for about 8 metres and then you're there. 
- Now close your eyes, viskade han glatt i mitt öra. 
- That's the spirit!

Hans händer tog ett fast tag om mina höfter och jag slöt mina ögon. Jag tog några små steg framåt, men Harry stödde mig när jag gick på mitt bandagade ben. Han huvud var läskigt nära mitt öra, så jag kunde känna, och höra, hans andetag på mina bara axlar. 

- Open your eyes babe, viskade han och slöt sina armar om min midja. 

Jag öppnade mina ögon och kunde knappt tro mina ögon. Det var så vackert! En rödrutig filt låg under ett stort ekträd. I trädet hängde det små ljusslingor. På filten stod det en picknick korg och två levande ljus.
Harry bar upp mig i sin famn igen och satte mig ner på filten.

- I can't believe you did this for me! sa jag överraskat.
- Everything for my girl, sa han och tog min hand.

Manuskriptet som Janet hade gett oss satt fast svetsat i mitt hjärna. Det tog mig en hel kväll att lära mig det utantill.

- Thank you Harry, log jag och kysste hans kind.

Min blick mötte hans och jag kollade in i hans gröna ögon. Kamera blixtarna var lite överallt, men inte så det störde mig.
Harry öppnade korgen och tog fram jordgubbar.

- Strawberries?! I love them, sa jag förtjust.
- It's special strawberries. It's strawberries dipped in chocolate, sa Harry.
- That's amazing!

Han räckte mig en och glatt tog jag emot den.

- The resturant also serves grapes, and other fruits, flinade Harry.  
- Dipped in chocolate? frågade jag.
- Yes, it's a chocolate party!
- I love chocolate parties! skrattade jag lågt.
- This is great kids! Now I'll let you two improvise from now on, sa Janet nöjt.

Harry drog upp mig i hans knä och jag rynkade ögonbrynen.

- What are you doing? viskade jag.
- Improvising, viskade han.
- Oh. I thought... Never mind.
- No, tell me.
- It's nothing really...

Han kollade smått förvirrat på mig och kupade sedan sin hand om min kind. Han lät sin tumme vandra över kinden och över min överläpp. Hans blick fladdrade mellan mina ögon och mina läppar.
Han började sakta luta sig in, och kollade på mig osäkert. Mina hand letade sig in i hans lockar och jag slöt det lilla mellanrummet mellan oss.
Våra läppar möttes i en varm kyss och den slog nästan andan ur mig. Pirret letade sig igenom min kropp, ut till varje fingerspets, ut i hela kroppen. 

Jag drog långsamt ifrån och såg hans gröna ögon kolla förvirrat, men även överraskat, på mig.  

**

"Dejten" var över och jag satt ensam i min lägenhet med mina tankar snurrandes.

Det kunde inte vara sant. Det fick inte vara sant. Jag ville inte ha känslor för Harry Styles. Han var så uppstoppad, arrogant och självgod att det gjorde mig spyfärdig. Men någonstans under hans stora ego, fanns en godhjärtad och gilvmild kille. En kille som man inte kunde kunde ogilla.

Jag kunde inte gilla honom alls! Janets varnande ord ringde i öronen "You can not, under any circumstances, fall for eachother. If you do, it'll get concequenses. 'Cause when you "break up" you can, mark my words, never see eachother again."

Jag ville inte fastna i Harry Styles kärleksnara, för att sedan inte kunna släppa taget. Speciellt inte om han inte kände samma sak, vilket jag var övertygad om att han inte gjorde.
Efter kyssen så pratade vi knappt med varandra. Han kollade nästan inte ens på mig. När han släppte av mig i min lägenhet, så sa han "ses senare" och gick utan att få något svar tillbaks.
Det var tydligt att han inte gillade mig. Men, varför skulle han det egentligen? Speciellt med vänner som Tash och Nellie.

Jag suckade frustrerat och sjönk ihop i soffan.

**

År 2028:

"Wow, your life was depressing, mommy!" fnös Darcy.
"I know darling" suckade jag.
"Auntie Tash seemed like so much fun back then"
"What are you talking about? She still is!"
"I guess. You just don't get it mommy"
"I don't get anything do I?"
"Nothing mom"

Jag flinade och kysste hennes panna.

"Good night my angel. Sweet dreams"
"Yeah, about your and dads kiss"
"Darcy Anne Styles! Sleep now!"
"Whatever you say mom"

Hon skrattade lågt och jag himlade med ögonen.

Oooooh, lite CHARRY action! Ohyeahahhh! Hoppas ni gillar't! Kommentera ;)


Kommentarer
Postat av: emma

det är så jäkla bra! :)

2012-05-02 @ 00:17:40
Postat av: Jennifer

Klart vi kan ha ett länkbyte:) vill du ha i ett inlägg, i menyn eller båda två? :)

2012-05-02 @ 06:07:32
URL: http://iwish1d.devote.se
Postat av: Jennifer

Vi kan göra i båda:) Jag länkar dig nu :)

2012-05-02 @ 11:26:02
URL: http://iwish1d.devote.se
Postat av: Anna

Skit bra!! Önskar jag var så bra som ni på att skriva noveller!! Men iaf MER!!! :O

2012-05-02 @ 20:26:24
Postat av: A

Älskar din novell. Snälla kolla in min <33 http://theonedirectionfantasy.blogg.se/?tmp=02191810


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu