Moments Ago, Chapter 12 - Shape Shifter

- What? What've I missed? frågade jag förvirrat. 
- We're best friends! Great taste you have in friends, log Tash. 
- You should've heard her argument with Natalia! sa Nellie. 
- What did she do this time? 
- Told her to stay away from the curly haired one that she's dating. 
- You seriously have to learn their names Nels!
- Honestly, I couldn't care less. And Cherry, don't care about Natalia. Everyone knows she's the biggest fan of One Direction here. 
- Though, we call it stalking. . 
- Yeah, she's a first class bitch

Cherelles perspektiv:


Dagen flöt förbi och äntligen ringde det ut. Natalia hade skickat bitch-blickar efter mig efter korridors incidencen. Jag undrade om det fanns övervakningskameror på skolan.
Jag tog min väska ur mitt skåp och gick ut på skolgården tillsammans med Nellie och Tash.

- Do you think you could introduce me to Zayn? frågade Tash.
- Uhm... I- um- yeah, I guess, sa jag och skakade på axlarna.
- Is that the one with the stupid quiff? frågade Nellie. 
- Nels! It's not a stupid quiff, morrade Tash.

Nellie flinade åt Tash's reaktion.

 

- You're way too obsessed with them! muttrade hon.
- There's no such thing as too obsessed, my dear friend, sa Tash. Hey, Cherry. Do want ride home?
- Cherry. Trust me when I say this... She would never give you a ride of you weren't 'related' to them, sa Nellie.
- Shut up dork! I'm not Cherry!

Jag skrattade.

- I'd love a ride home, flinade jag.
- Great! Let's go ladies.

Vi hoppade in i hennes bil som såg ut att tillhöra på soptippen egentligen. Nellie hoppade in i baksätet och jag satte mig i passagerarsätet.

- I really should get my drivers license soon. Feels like you're my personal driver, mumlade Nellie.
- Do you have a license? frågade Tash.
- No, I haven't had the time, ljög jag.

Egentligen fick jag inte köra bil i mitt "tillstånd" för varken Ellen eller min teraput. Det kunde tydligen hända hemska saker ifall jag fick ett sammanbrott och då var det stor risk att jag skulle krocka in i något. En sak som när jag började övningsköra med pappa i L.A, då körde jag rakt in i en lyktstolpe.

- Do you know where I live? frågade jag.
- If you live in the same building as the boys, which I know you do, I know where you live, log Tash.
- I'm starting to think she's a bigger stalker of that band than Bitch From Hell Natalia, sa Nellie.
- Am not! utbrast Tash.
- You two sounds like an old married couple, flinade jag. How long have you two known eachother?
- Since middle school.
- Aren't you two like, opposites?
- Definitely. Nellie's a bit more tomboy than I am.
- I'm not a tomboy!

Jag skrattade åt dem och Tash slog på radion. What makes you beautiful spelades såklart på radion.

- Oh, not this song! klagade Nellie. Tash's had it on replay for a year now!
- Because it's a song of history Nels! They won a Brit with it, got number one with this song on several international lists!
- Natalia should watch out, 'cause here comes stalker Tash! sa Nellie med tillgjord röst.
- Ready to be crowned as One Direction's number one stalker, tillade jag med ett skratt.
- Oh, shut up you arses!

Jag och Nellie skrattade. Tash stannade utanför den familjära byggnaden och jag knäppte loss mitt sätbälte.

- You can come up with me if you want to, sa jag.

Nellie kollade osäkert på Tash som ryckte på axlarna.

- Oh, I'm not a muderer or something, flinade jag.
- Eh, what the hell. In for some adventure Nels? frågade Tash.
- Okay then!

Tash parkerade bilen och vi åkte upp till min lägenhet.

- Wow! This building is so posh! Are you sure the queen doesn't live here or something, sa Nellie.
- 100 percent, flinade jag och öppnade dörren.

Vi gick in och jag kollade roat på Nellies och Tash's blickar när de klev in. Vi satte oss i vardagsrummet och frågade random frågor till varandra.

- Where are you guys from? frågade jag.
- I'm from New Castle, which probably explains my accent, sa Tash.
- And I'm from Northern Ireland.
- And I'm from....-

Jag avbröts snabbt av att dörren slogs upp och att Harry kom inspringande med Niall efter sig. Vi tre hoppade upp i varandras famnar och skrek skärrat.  

- Woah! I'm not an axemurderer, muttrade han.
- Aw, sa Niall besviket. She's got company we can't have a movie night now!
- Niall? Harry? hörde jag Liams röst från hallen.

Hans huvud stack fram bakom väggen och ställde sig bredvid Niall.

- Cherry... sa Nellie försiktigt. I think Tash's dead. She's not breathing.

Hennes ögon var uppspärrade till max och hon kollade chockat på killarna som avundade. Med ett skakigt finger så pekade hon på de tre.

- You- Li- Harr..y- Oh, my God! pep hon.
- We haven't introduced ourselves. I'm Nellie, sa hon och reste sig upp. And the disabled on over there's Tasmin.
- Do not call me Tasmin, väste Tash med sammanbitna tänder.
- Wait... Tasmin? I thought your name was Tasha? frågade jag förvirrat.
- Her middle name's Tasha, she hates her name so she calls herself Tasha or Tash, förklarade Nellie.
- Oh.

Harry kollade roat på mig och jag kollade generat ner i golvet.

- Well, we don't mind if the girls join our movie night? Right lads? frågade Liam.
- I guess s'alright, sa Niall och ryckte på axlarna.
- What do you say Tasmin? retades Nellie.
- Tasmin? hördes en bekant stämma.

Med ett öronbedövande skri for Tash upp och sprang in i Zayn, vilket ledde till att han nästan ramlade omkull.

- Um, hello to you too, flinade Zayn och slog sina armar runt henne.
- You're- you- Z- Zayn! fick hon fram med ett leende när Zayn släppte henne.

 

Jag och Nellie fnissade åt henne.

- Your friend? frågade Zayn mig.
- Yep. Me and Nellie here has come to the conclusion that she's a stalker of you guys.
- What?! No- that's... that's not true, sa Tash snabbt.

**

Tjugo minuter senare hade killarna lämnat oss och Tash låg ner i soffan med sitt ansikte nedtryck i en av kuddarna.

- I'm never going to that movie night! I made a total arse of myself, stönade hon surt.
- No, they're completely used to that kind of reaction by now. I mean, it's nothing new, sa jag.
- But now I'll never get married to Zayn and have beautiful babies!
- Yeah. 'Cause your first impression knocked him off his feet... Haha, get it? skrattade Nellie.
- Oh, shut it old cow!

Jag skrattade tillsammans med Nellie och tillslut kunde inte Tash hålla sig heller.
För en stund glömde jag min dumma sjukdom, och bara tänkte framåt och på hur Tash gjorde bort sig.

Såå, ett till mellankapitel sådär! Försöker göra varje kapitel över 1000 ord, så ni får extra mycket läsning. Cause I'm cool like that!

Vad tycker ni om Tash och Nellie, personligen är de nog två av mina favorit karaktärer. Kommer göra en beskrivning om deras personligheter snart också, så ni "lär-känna" dem x:tra mycket!

Be FAB lovelyys <3

Kommentarer
Postat av: emma

Åh det är så jäkla bra. Jag älskar det!

2012-04-25 @ 22:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu