Moments Ago, Chapter 11 - Back To Reality

- I'm trying. You're not exactly helping me to become this person, sa jag lågt.
- I'm sorry. I'm just... Not so experienced with your disease, viskade han.
- C'mon, where's the love?! You look like two best friends! hördes Janets gnälliga röst i örat.

Jag suckade och Harry tog mina händer i hans.

- That's the spirit guys, sa Janet nöjt och jag fnös.

Cherelles perspektiv:

Min alarmklocka ringde och jag suckade. Janet hade tvingat med mig på killarnas PR-fest igår, vi kom tillbaks igen runt halv ett så jag var ganska slut.

Jag reste mig sakta upp ur sängen och slängde på mig en fin outfit som jag la fram när jag kom tillbaka till lägenheten i natt. Jag satte upp håret i en slarvig knut och sminkade mig snabbt.
Jag tog min väska och låste dörren bakom mig när jag gick till Ellens och Jims lägenhet. Jag klev in direkt utan att knacka.

- Ellen? ropade jag. You have to drive me remember?
- Cherry? hördes hennes avlägsna röst.

Hon blev synlig bakom hörnet och log förvirrat.

- What are you doin' here? frågade hon.
- Because you're supposed to drive me to school, sa jag.
- Oh, I thought I told you yesterday. Me and Jim are going on a buisness trip for three days. I really thought I'd told you that already.
- Um, no. You haven't!
- Charlie! I'm so sorry! Atleast you have the boys to keep you company.
- But how am I gonna get to school now?
- You can always ask Harry. But if you don't want to, you take the bus that's just outside. You get off at "Kinghorns Prep St." Here's your bus pass that I got you yesterday. I've really got to go now, but I'll see you in three days, sa hon och pussade mig på pannan innan hon gick tillbaka till sitt rum.

Jag kollade på busskortet i min hand och suckade ljudligt. Aldrig att jag skulle fråga Harry om skjuts, så jag hade inget annat val än att gå ner till busshållsplatsen.
När jag gick ut genom entren på byggnaden möttes jag av ett gäng paparazzis, så jag la på ett fejkleende och skyndade mig igenom massan.  



- Cherelle! Is it true that you and Harry have an apartment together?
- Cherelle, is Harry loyal to you?
- Has Harry ever cheated on you?

Jag suckade och pluggade in mina hörlurar. Musiken strömmade in i mina öron och jag stängde ute världen och alla paparazzis som tillslut tröttnade en efter en. Folk som gick förbi kollade förvirrat på mig. De mesta var i medelåldern och kände nog inte igen mig. Tillslut kom bussen och jag hoppade på den. Jag satte mig någonstans i mitten och kände blickar bränna i nacken. De som satt på bussen hängde säkert med mer i kändisvärlden.
Bussen stannade utanför Kinghorns Prep Street och jag skyndade mig ut. Det kändes som om jag kvävdes.

Jag gick över skolgården och hängde med huvudet så mycket jag kunde.

- Cherry! ropade någon med en bekant irländsk stämma.

Jag for runt och såg Tash komma springande mot mig. Ett stort leende var fastklistrat på hennes läppar.

- Tash! sa jag och log.
- How's your weekend been? Or no, don't tell me. I already know everything. So you and Mr Styles. How did you two meet?! sa hon snabbt.
- Hi you too. Well, my aunt's fiancée is Jim Ferrer, who's their manager.
- Wait... Jim Farrer! His girlfriend's Ellen Chambers, is your aunt?! utbrast hon.
- Schh! Yeah she is.
- Sorry, I follow her on twitter. Oh my God, she's hilarious, and so beautiful! You look like her.
- I guess.

Hon log och vi gick in i den stora stenbyggnaden.

*

Efter matten hade jag musik. Tash hade teater lektion, något som jag skulle behöva. Jag skyndade mig till klassrummet och öppnade dörren. Alla huvuvden vändes mot mig, och jag kollade genast ner i golvet.

- Oh, you must be Miss Chambers. Welcome to the music class, I'm Mrs Porter and I'll be your music teacher for the rest of the term.
- Excuse me Mrs Porter, sa en blond tjej med överdrivet mycket smink. Are you really the Cherelle Chambers?
- Well, I prefer Cherry, sa jag.
- Are you really dating Harry Styles?
- Isn't that inappropriate...?
- You're very right Cherelle. Miss Dawes, take this outside of class, and let's continue with the music! Miss Chambers, you can sit over there.

Jag satte mig fort bredvid en mörkhårig tjej med stora gröna ögon.

- Hi, I'm Nellie, log hon.



- Oh, I'm Cherry, log jag tillbaks.
- So, this weeks assignment is to find a song and make it your own. For example, you can turn a rock song into a ballad with feelings. Make it your own style, and on friday everyone of you'll be sining it.  
- In front of the class? viskade jag till Nellie.
- Yeah, we do that once a month. Just to overcome some peoples stage fright.
- Oh God, mumlade jag.

Nellie flinade och riktade sin blick mot Mrs Porter.

***

Efter lektionen så gick jag och Nellie ut ur klassrummet.

- Hey you! Cherelle! hörde jag någon ropa bakom mig.

Jag for runt och såg tjejen från lektionen gå mot mig med två tjejer bakom sig.

- You never answered my question, sa hon. Are you dating Harry Styles?
- Uhm, who are you? frågade jag och ignorerade hennes fråga.
- I'm Natalia Dawes.
- Oh, and yes. We are dating.

Hennes ögon smalnade och hon inspekterade mig upp och ner.

- And I thought Harry had more class when it came to girls, sa hon hånfullt och kollade bak på sina kompisar.



- Oh, you probably didn't know? I'm one of his many exes, sa hon.
- Okay, let's make this very clear for you. I don't care if he has slept with hundreds of girls, just stay out of my face, sa jag irriterat.
- Not so fast Cherry. I'm planning on taking him back. We dated for almost four months. I know very well that he still has feelings for me-
- I'm sorry, but how exactly do you know Harry?
- I'm Simon Cowells niece, and I could easily slip something bad about to to him-
- And no one cares shitface! avbröt Nellie rytandes och drog med mig vidare i korridoren.
- No one asked about your opinion bitch! fräste Natalia.
- I did you asshole! sa jag och vi lämnade korridoren skrattandes.

Vi gick igenom de tomma korridorerna och skrattade högt.

- Did you see her face?! skrattade Nellie.
- Yeah, she went crazy when you said shitface! She obviously spend to much time in the mornings to hide her real self! fnös jag. 
- Cherry! hörde jag Tash's röst bakom oss. 

Jag snodde runt och log stort.

- Tash! How was class? frågade jag.
- Great! How was yours?
- Awesome. Oh, Tash this is Nellie.

De kollade på varandra och brast ut i skratt.

- What? What've I missed? frågade jag förvirrat.
- We're best friends! Great taste you have in friends, log Tash.
- You should've heard her argument with Natalia! sa Nellie.
- What did she do this time?
- Told her to stay away from the curly haired one that she's dating.
- You seriously have to learn their names Nels!
- Honestly, I couldn't care less. And Cherry, don't care about Natalia. Everyone knows she's the biggest fan of One Direction here.
- Though, we call it stalking.
- Yeah, she's a first class bitch.


Heeeeeejjjjj! Så Tash kommer se ut som Nina Dobrev, Nellie som Lucy Hale och Natalia som Cassie Scerbo. Yey! Nu ska jag duscha, så ha en fortsatt awesome dag (kväll) ladies!

Kommentarer
Postat av: emma

åh så jäkla bra!

2012-04-24 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu