Someone Like You, Chapter 13 - Screwed up mess.

Mina nerver började ta över och jag hoppades att det skulle gå bra imorgon...


Abigail's perspektiv:

BEEP BEEP BEEP! tjöt min väckarklocka. Jag hoppade till och stängde av den med en suck.

Jag gnuggade trött mina ögon och började väcka Cher i våningssängen ovanför mig. Hon sov djupt, något som jag inte hade gjort denna natt. Jag hade inte kunnat somna förens tre på morgonen och vi behövde gå upp klockan 9.

Cher som verkligen inte var en morgonmänniska behövde man väcka extra hårt, då menar jag att man ska slå henne, rycka täcket och mera.
Hon hatade mig när man gjorde det, men var tacksam för annars skulle hon aldrig komma upp. Katie däremot var tvärtom. Hon var redan uppe sedan länge.
Jag ryckte bort Chers kudde och hennes huvud träffade sängkanten.

- Aj! pep hon och jag började skratta. Vänta du bara!
- Ooo, vad rädd jag blir! sa jag och flinade.

Hon suckade och hävde sig ur sängen. En kameraman med en kamera kom in i vårt rum.

- Hej! utbrast jag med en töntig röst och vinkade in i kameran.
- Haha, du ser ut som en tönt! skrattade Cher och kastade sin kudde i mitt bakhuvud. Ha! Hämnd!
- Cher har nog slagit i huvudet, därför kastar hon en kudde i mitt bakhuvud, sa jag till kameran och skrattade.

*

Vi var nu i arenan och var backstage. Jag hoppades med hela mitt hjärta att dansstegen och texten satt fast i
ryggmärgen. För någon timme sedan valde jag outift till ikväll. Den var ganska vågad, men den passade till detta lite mer rockiga tema tycker jag. Lite min stil. Cheryl hade tränat låten lite med mig, och nu gick jag runt och hummade på den.
Det var endast fem minuter kvar till live-sändningen började och magen pirrade. Jag stod bakom scenen ensam för att försöka samla mig.

- Nervös? frågade en röst bakom mig.

Jag for runt och såg Harry stå bakom mig.

- Du skrämde mig! sa jag. Kanske lite.... Okej, jag är dödsskraj! suckade jag och han omfamnade mig i en tät kram.
- Andas djupt, sa han och kollade mig i ögonen.
Jag kollade in i hans oändligt gröna ögon. Jag hade aldrig lagt märke till att dem var så gröna förut. Jag hade heller aldrig lagt märke till hans totalt felfria hy. Han var vacker, skulle kunna vara en sån där Abercrombie & Fitch modell. I nästa sekund började jag uppfatta vad han gjorde; han lutade sakta in... jag hindrade inte honom (idiot som jag är...). Jag ville nästan att han skulle kyssa mig. Nu var vi så nära att jag kände hans varma andedräkt kittla min hy. Håren på mina armar reste sig av välbehag. Hans näsa nuddade min innan hans läppar mötte mina. Ett pirr for igenom hela min kropp och min knän höll på att ge vika.

- Två minuter kvar, alla deltagare kom hit nu! hördes en scenarbetare säga.

Jag drog snabbt ifrån och sprang förbi honom. Vad fan gjorde jag precis?! Jag är ju ihop och kär i Zayn. Varför kysste jag Harry; som är min bästa vän!
Jag slängde mig på Zayn och kysste honom passionerat. Jag ville visa att jag var Zayns och ingen annans.

- Och ut på scenen nu! sa scenarbetaren och vi sprang ut på scenen.

*

- Abigail Hayes! sa voiceovern och jag sprang ut på scenen.
De första tonerna av låten började och all min nervositet var som bortblåst.
Na, na, na, na, na, na, na
Na, na, na, na, na, na
Na, na, na, na, na, na, na
Na, na, na, na, na, na
I guess I just lost my boyfriend
I don't know where he went
So I'm gonna spend my money
I'm not gonna pay his rent
I got a brand new attitude
And I'm gonna wear it tonight
I'm gonna get in trouble
I wanna start a fight
Na, na, na, na, na, na, na
I wanna start a fight
Na, na, na, na, na, na, na
I wanna start a fight
So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight
I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight
The waiter just took my table
And gave it to Jessica Simps
I guess I'll go sit with drum boy
At least he'll knows how to sing
What if this song's on the radio?
Somebody's gonna die
I'm gonna get in trouble
My ex will start a fight
[- From: http://www.elyrics.net/read/p/pink-lyrics/so-what-lyrics.html -]
Na, na, na, na, na, na, na
He's gonna start a fight
Na, na, na, na, na, na, na
Yeah, he's gonna get in a fight
So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight
I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight
You weren't there, you never were
You want it all but that's not fair
I gave you life, I gave my all
You we're there, you let me fall
So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight
I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight
I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight

Na, na, na, na, na, na, na

Na, na, na, na, na, na
Na, na, na, na, na, na, na
Na, na, na, na, na, na

I guess I just lost my boyfriend
I don't know where he went
So I'm gonna spend my money
I'm not gonna pay his rent

I got a brand new attitude
And I'm gonna wear it tonight
I'm gonna get in trouble
I wanna start a fight

Na, na, na, na, na, na, na
I wanna start a fight
Na, na, na, na, na, na, na
I wanna start a fight

So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight

I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight

The waiter just took my table
And gave it to Jessica Simps
I guess I'll go sit with drum boy
At least he'll knows how to sing

What if this song's on the radio?
Somebody's gonna die
I'm gonna get in trouble
My ex will start a fight
[- From: http://www.elyrics.net/read/p/pink-lyrics/so-what-lyrics.html -]

Na, na, na, na, na, na, na
He's gonna start a fight
Na, na, na, na, na, na, na
Yeah, he's gonna get in a fight

So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight

I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight

You weren't there, you never were
You want it all but that's not fair
I gave you life, I gave my all
You we're there, you let me fall

So, so what, I'm still a rock star
I got my rock moves and I don't need you
And guess what, I'm havin' more fun
And now that we're done I'm gonna show you tonight

I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight

I'm alright, I'm just fine and you're a fool
So, so what, I am a rock star
I got my rock moves and I don't want you tonight

Miley_tour1_large

De sista tonerna ebbade ut och publiken bröt ut i ett jubel. Cheryl log stort mot mig. Jag tackade och väntade på var juryn hade att säga. Men allt var i stort sätt en dimma. Jag kommer ihåg att jag fick bra kritik från alla tre, men Simon sa att jag kunde öva lite mer på inandning och sånt. Cheryl sa hur bra jag var och Louis Walsh sa att jag var en ofödd stjärna.

Jag kommer även ihåg att jag var sprudlande glad när jag klev av scenen, men det slutade tvärt när jag såg Harry stå med resten av killarna backstage.
Fan, jag kysste nästan honom. Skuldkänslorna flög tillbaks in i min mage och kropp och en stor klump började växa i min hals.
Tänk att man aldrig får vara glad och nöjd, utan man måste direkt bli oroad eller göra något dumt.
Ibland vill man bara snurra tillbaks tiden och ändra det, men det fungerar ju inte så...

Jag måste berätta Zayn utan att han blir skogstokig. Men hur?

Inte nöjd med detta kapitel...! Men jag är trött (haha skyll på det Madde...:P)
Det kommer inte bli någon update från mig denna helg, kanske bara kanske slänger in ett kapitel på lördag. Men jag kommer nog sova hela dagen eftersom jag och mina kompisar ska dygna. (KOOLA VI ER!) Men aa, tjata på Clara! ;)

KOMMENTERA!

P.S: Ingen aning varför texten är brun på slutet...? What the actual fuck!

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-16 @ 11:44:44
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Johanna

MER :D

2011-12-16 @ 14:18:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu