Someone Like You, Chapter 12 - So Louis.

- Harry, varför har du undvikit mig den senaste veckan? Vi är bästa vänner, suckade jag.
- Det har jag ju inte, sa han lågt.
- Har du ju! Varje gång jag har försökt att prata med dig så har du antingen sagt att du måste gå eller så har du 
haft tur att någon ville dig något! utbrast jag. Har Justin gjort något? frågade jag lågt.
- Nej! var han snabb med att säga. Jag bara... jag... har inte mått så bra, sa han undvikande.

Jag höjde ena ögonbrynet, och han kollade äntligen upp i mina ögon. Jag såg att han ljög, men jag valde att inte gå in på ämnet eftersom det verkade genant för honom.

- Okej, så vi är okej? frågade jag osäkert.
- Såklart Abi-Pie! log han och kramade mig.
- Abi-Pie? Då får du vara Hazza-Boo, flinade jag.
- Mer än gärna, sa han och la sin arm om min axel.

Skrattandes åt våra nya smeknamn gick vi in i huset igen.


Abigail's perspektiv:

- Jag saknar dig Biebs, sa jag samma kväll. Jag och Justin satt och skypade eftersom jag inte hade tid att träffa honom.
- Jag saknar dig med Gails! sa han och gjorde en ledsen min.

Precis då for dörren upp och Louis flög in i rummet. Jag stängde fort igen den och hoppades innerligt att Justin inte skulle prata.

- Haz, kom nu. Niall har spillt ut all mjölk på köksgolvet, plus att han ramlade i det och jag filmade allt! Killarna sitter nog fortfarande och skrattar åt det, sa han och såg sig runt om i rummet.
- Harry är inte här, varför skulle han det? frågade jag långsamt.
- Ehum, men... ni är ju... bra kompisar så då tänkte jag att han kanske... var här inne? sa han undvikande
- Abi, är du där? hördes Justins röst. Jag frös till, fan!
- Nej, han är inte här inne, varför trodde du det Louis? sa jag långsamt och betonade Louis som en hint till Justin, han kanske trodde att det var Harry eller något...
- Vem skypar du med? frågade Louis snabbt
- Oj shit... hördes Justins röst. Ehum, jag är hennes kusin... eh... J-J-onathan!

Nu var det hans tur att ge mig en underlig blick.

- Okej, sa han långsamt och backade ut ur rummet.
- Du svarade aldrig på min fråga! ropade jag efter honom.

Jag hörde snabba steg i trappan och antog att han hade gått ner. Jag drog en djup suck och öppnade datorn igen.
Justin satt och fibblade med sin iPhone. Katies lilla lurviga hund, Mary, hade hoppat upp på sängen brevid mig och jag tog upp henne i mitt knä och började klappa hennes lurviga päls.

- Nära ögat, suckade jag.
- Vem var det? Louis? frågade Justin.
- Mm, i samma band som Harry, sa jag och log. 
- Hur är det med Harry? 
- Bra, tror jag. Han har inte varit sig själv på sistone... Han är alltid tyst och undviker mig, sa jag. 
- Är du seriös?! Vet du inte varför?! utbrast han. 
- Nej, vadå?! sa jag nyfiket. 

Jag hörde Scooters röst i bakgrunden och Justin vände sin blick mot honom.

- Abi, jag måste gå nu! Förlåt, repetioner inför ikväll. Ska uppträda på O2 arenan, sa han.
- Neeej! Snälla stanna? sa jag och försökte göra hans puppy dog face. Du måste berätta!
- Haha, bra försök. Nej, men jag måste verkligen gå, sa han.
- Justin Drew Bieber! Jag är otroligt besviken på dig! sa jag och försökte härma mamma när hon skällde på honom. 
- Börja inte, suckade han och jag skrattade.
- Ses Justin... Beaver! flinade jag och stängde av snabbt. 

Jag visste att han alltid blev så sur när jag sa det så jag gjorde alltid det. Vad är meningen att vara lillasyster om man inte irriterar sin storebror?
Jag reste mig upp och började gå mot dörren. Snabba steg som sprang ifrån rummet. Jag orkade inte bry mig och fortsatte gå ner till de andra i köket. De stod fortfarande och skrattade åt att Niall var dränkt i mjölk. Det såg ut som om han hade kissat på sig.
De visade mig videon och jag kunde inte låta bli från att brista ut i skratt. Niall var definitivt den mest klumpiga personen jag någonsin träffat! Förutom Haley såklart... Hon tar sönder saker hela tiden.

Jag undrade var Justin var på väg att säga om Harry. Jag gav mig själv ett mentalt meddelande att jag måste komma ihåg att ringa honom imorgon. Men de tankarna flög iväg när repetitionerna började nästa dag.
Cheryl tränade mig stenhårt och min hjärna blev nästan överarbetad av låttexten och danssteg. För att öka min kondition och för att höja min prestationsförmåga så gymmade jag varannan dag. Liam och Harry hängde på då och då, men Harry var en riktig latmask så han pratade mest bara...

Veckan flög förbi och det var dagen innan första finalen. Klockan var 9 på morgonen, men jag hade varit uppe sen sju och tränat in dansstegen extra mycket. Det var generalrepetition och vi gick igenom låten flera gånger. Cher, killarna och Aiden satt i publiken som "moraliskt stöd", som dem sa själva.
Cheryl hade valt låten 'So What' med Pink till mig, för hon tyckte att jag passade bra med en lite mer rockig låt.

3967318644_294eb0f97a_z_large

Mina nerver började ta över och jag hoppades att det skulle gå bra imorgon...

Hope u like! KOMMENTERA! :D

Kommentarer
Postat av: Johanna

älskart :D

2011-12-13 @ 21:55:24
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-12-13 @ 22:26:02
Postat av: M

Sjukt bra!

2011-12-13 @ 22:34:39
Postat av: be,l

2011-12-14 @ 07:26:09
Postat av: bella

Super!

2011-12-14 @ 07:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu