Who Owns My Heart? Kapitel 9

Han skrattade och stänkte mer vatten på mig. Tillslut blev det ett vattenkrig. Men jag vann eftersom jag fällde krokben på Justin så han ramlade i. Men till min otur drog han med mig ned.
Vi kom upp till ytan och då hände det jag kommer komma ihåg i HELA mitt liv!


Chasity's perspektiv:

Han kysste mig! Han kysste mig! Jag kollade chockat på honom. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, så jag fick panik och skyndade mig upp ur vattnet. Jag drog på mig mina kläder fort och sprang därifrån. Jag kollade bak och såg ifall han följde efter, men klumpig som jag var så snubblade jag på en liten sten och ramlade hårt på hakan och armbågarna. Det sved och droppade blod från hakan. Jag snyftade till och sprang det fortaste jag kunde hem till hotellet.

Angel satt i soffan och såg lite skrämd ut.

- Chassi! Vad har hänt?! sa hon skrämt.

Jag sprang in på toaletten och kollade mig i spegeln. Jag flämtade efter andan och kollade på såret på hakan. Det var helt blodigt och sved väldigt mycket. Jag tvättade rent det och tryckte toapapper mot såret.
Jag tog min hjärtmedicin och svalde ned det med lite vatten.

Om jag inte har berättat det så har jag en hjärtsjukdom och en sorts anorexia. Mitt hjärta gör så att blodet blir tunt och att jag inte kan anstränga mig så mycket. Min anorexia är inte riktig anorexia utan det är mitt hjärta som gör att jag inte kan äta lika mysket som vanliga kan. Därför är jag lite undernärd och onormalt smal.

Jag gick ut till sovrummet och ignorerade Angels blick i ryggen. Jag kände mig lite skuldmedveten eftersom jag bara hade sprungit ifrån Justin sådär. Jag var skyldig honom en ursäkt, så jag gick ut i korridoren och knackade på hans rum.

- Här är jag, hördes hans röst bakom mig.

Jag kollade generat ned i golvet.

- Förlåt om det förut, sa han lågt.
- Jag är den som ska säga förlåt. Jag borde inte ha sprungit iväg sådär, sa jag lätt röda kinder.
- Jag skulle också reagera så, sa han och log lite.

Jag kollade upp på hans perfekta ansikte.

- Skulle du?
- Ja, det var fel utav mig. Förlåt, sa han skamset.
- Godtaget, sa jag och log.


Accepted.

Han drog in mig i en kram och jag besvarade den. Han kollade in i mina ögon och log.

- Jag måste gu nu, sa jag blygt.
- Okej, sa han och kysste mig på kinden.

Det brände på kinderna och jag gick snabbt in på rummet. Där stod Angel med ett surt uttryck.

- Jag fattar inte, sa hon med armarna i kors.
- Vadå?
- Hur du bara kan ta Justin sådär? Chasity du vet att jag gillar honom!
- Angel! Jag gillar inte honom på det sättet! sa jag irriterat och gick förbi henne.

Hon fnös.

- Som om jag inte har hört det förut. Jag kan inte fatta att du går runt och ljuger för dig själv och mig eftersom det är uppenbart att du gillar honom! sa hon argt.

Jag vågade inte trotsa henne. Angel var för bra på sånt...

- Jag trodde vi var bästa vänner. Bästa vänner ljuger inte för varandra, sa hon och gick ut genom dörren.


I though we were best friends. Cause best friends doesn't lie to eachother.

Jag stod kvar i hallen helt ensam med mina egna tankar. Jag visste att jag inte borde hänga med Justin, men jag höll på att falla för honom. Jag visste inte varför jag höll på att ljuga för mig själv, eller för Angel. Men det var uppenbart att han gillade henne, så jag fattar inte varför jag är ute efter honom...

Jag hämtade min gitarr, sångblock och satte mig på balkongen och spelade igenom en gammal låt jag skrev när mina föräldrar höll på att skilja sig.

Imagining you're far away
Searching for the words to say
I feel it when you fall apart
Our lives are our greatest art

I don't wanna change your mind
Cause I accept you for everything you are and will be
Stay here with me now

The only thing that are hearts are made of
Are the acts of forgiveness and love
The only thing real when push comes to shove
Are the acts of forgiveness and love
Cause in the end no one loses or wins
The story begins again and again
With forgiveness and love

You don't ever have to read my mind
You can see it when you close your eyes
Don't believe it when you loose your fate
Another moment is a moment away
I can't tell you what the future holds
Or how to live
All I know is what feels right lights up my life again and again

The only thing that are hearts are made of
Are the acts of forgiveness and love
The only thing real when push comes to shove
Are the acts of forgiveness and love
Cause in the end no one loses or wins
The story begins again and again
With forgiveness and love

Let's jump the sun
Let's find forever
Where does the time go?
Just live your life
You'll get another today, today, today
Forgiveness and love

Cause in the end no one loses or wins
The story begins again and again
With forgiveness and love

Let's jump the sun.... [fade to end]
Forgiveness and love



Justin's perspektiv:

Jag hade gått ut på min stora balkong och filosoferade när jag hörde den mest underbara rösten jag någonsin hört. Den sjöng en låt jag inte kände igen. Gitarr spelandet och rösten gjorde låten helt magisk. Jag kollade nedför räcket men såg inte någon. Jag kollade åt sidorna och såg en gestalt sitta sju balkonger bort.





(Tänk er det med gitarr bara ;))


Chasity's perspektiv:

Jag sjöng klart låten och gick in igen, men stängde aldrig dörren. Jag hörde ett par röster jag kände igen. Jag tassade ut på balkogen och såg Angel och Justin sitta på hans balkong. Hon satt i en egen stol nära hans.
De pratade glatt och... de kysstes!

Jag sprang in och andades tungt. Jag gillar inte Justin, intalade jag mig själv. Men jag försökte mest bara försöka övertyga mig själv. Men men, är man andra hands val så är man...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu