Who Owns My Heart? Kapitel 7

Jag vaknade med ett ryck.

"Det var bara en dröm" intalade jag mig själv.

Jag lugnade ned mig och somnade om, nu utan någon mardröm.



Chasity's perspektiv:

Jag vaknade nästa morgon och såg solen skina in genom mitt fönster. Jag fick genast insperation till en låt.
Jag tog fram min gitarr och sångblock och satte mig i min säng.

I'm reaching for your hand
Hooked by your touch
And everything seems just a little bit too much
Breathing in, breathing out
Just a single look
That's how long it took
Too understand why I need you so much
I'm reaching out, reach out

Jag såg Angel röra sig i sin säng. Jag hade total glömt att hon sov här inne också.  

"God morgon!" sa jag och log.
"God morgon" sa hon hest. "Har du skrivit den själv?"
"Yes" sa jag och log.
"Vad fin" sa hon ansträngt.
"Tack" mumlade jag och kollade ned på mina fingrar.

Hon gick upp ur sängen och jag såg att hon hade på sig gårdagens klänning.

"Vad hände med dig igår egentligen?" frågade jag.
"Jag träffade en kille bara"
"Vadå för kille?!"

Jag la min gitarr åt sidan och fortsatte tracka henne om vilken kille hon träffade.

"Det var Justin eller hur?!" utbrast jag.
"Nej! Du gillar ju honom!" sa Angel.
"Gör jag?"
"Det ä ju uppenbart!"
"Angel, jag hatar killen!"

Hon kollade på mig med ett upphöjt ögonbryn.

"Men... men jag trodde att ni gillade varandra! Jag menar, er kemistri under OLLG var ju... obrytbar!"
"Det kallas skådespeleri" sa jag och flinade.
"Så, jag har fortfarande en chans på honom?!" utbrast hon.
"Jaa..."

Mer hann jg inte säga tills hon bytte om på tre sekunder och sprang ut ur rummet och smällde igen dörren efter sig.

"Umm, hej då?"

Justin's perspektiv:

Under morgonen hade jag kommit på en idé. Jag kunde bli ihop med Angel så det gör Chasity avundsjuk! Jag vet det är hemskt mot Angel, men i kärlek är allt tillåtet! Eller hur...?
Jag klädde på mig fort och sprang ut i korridoren och såg världens finaste tjej.

"Chasity?!" ropade jag.

Hon vände sig om och himlade med ögonen. Jag gick fram till henne.

"Stalker?" frågade hon med en urgullig min.


Stalker?

"Nej, jag skulle försöka hitta Angel. Är hon med dig?" frågade jag.

Hon kollade över båda axlarna och på sina sidor.

"Nej" konstaterade hon.
"Vet du var hon är?"
"Justin! Jag har letat efter dig!" hördes Angels röst bakom mig.

Jag log kramade henne ömt. Hon kollade upp i mina ögon och log ett litet leénde.

"Jag går nu" sa Chasity tyst och gick iväg till hissarna.



Kommentarer
Postat av: Anna

När Kommer Del 8? Har Väntat Jätte Länge Nu! Hoppas Ni Skriver Snart! :)

2011-08-28 @ 20:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu