Who Owns My Heart? Kapitel 6

- Han total flörtade med dig! utbrast Angel.

- Snälla, jag ville inte prata om det! stönade jag. Kan inte jag få spela en utav mina låtar för dig?

Hon såg chockad ut.

- Yes! Gör det! sa hon och log stort.

Jag hämtade min gitarr, sångblock och satte mig i fotöljen i vardagsrummet.

Jag började spela några toner och började sjunga en låt jag har skrivit...

När jag slutade sjunga, kollade jag upp på Angel. Hon hade ett spöklikt ansikte...

Angel's perspektiv:

Fan fan fan!


Angels Perspektiv

Jag sprang in på rummet och låste in mig! Jag klarade inte att se henne. Hon sjöng så otroligt vackert och låten var så fin. Allt det här var ju min dröm, eller hur? Jag kan inte fatta att hon hade hållt detta emligt för mig!

Chasity fick vara "One Less Lonely Girl" också! Det var ju min dröm! Jag har drömt om det hela mitt liv! Jag förstår inte hur hon kunde ha blivit OLLG, hon sov ju! jag Visste att det fanns något mellan Justin och henne, utan att hon ville berätta!

- Angel? Vad är det? Frågade Chasity oroligt.
-Jag behöver luft... Mumlade jag.

Jag sprang ut ur rummet och ut på gatan. När jag stod utanför hotellet så sprang jag runt hörnet och sprang till en park. Som tur var det sent på kvällen så ingen var där. Jag bara brast ut i gråt.
Helt plötsligt hörde jag en röst bakom mig.

-Vad har hänt!? Behöver du hjälp med något?

Jag vände mig om och såg en snygg kille med brunt hår, bruna ögon och var så söt!

- Det är lungt tack ändå! Svarade jag.
- Taylor. Alltså mitt namn är Taylor. Sahan och log.
- Angel!




- Vill du komma hem till mig för en kopp kaffe eller te?
- Gärna! Det vore jätte trevligt sa jag och log!

Såklart tackade jag inte nej till en snygg kille som vill bjuda på kaffe!

När vi kom hem till honom så var han ensam. Hans föräldrar hade åkt och kollat på en film. Han var också i Tyskland på semester men han var inte här för konserten.

- Var bor du? Här i Tyskland eller? Frågade Taylor.
-Nej jag bor i Sydney i Australien. Jag flyttade dit när jag var liten. Du då?
- Jag bor i Australien. Fast i Canberra. Brevid Sydney. Svarade Taylor med ett stort leénde.

Han var så snygg när han log. Fören gångs skull så tänkte jag på något annat än Justin och Chasity.

- Jag åker hem om 2 veckor. Vi kaske kan ses när båda är i Australien. Sa jag lite nyfiket.
- Ja! Det vore jätte roligt! Flinade han.
- Förlåt för att man frågar då! Sa jag.
-Nej! Du var bara så söt när du sa det!

Våra blickar möttes och jag kände en värme som sändes igenom mina ögon ned till varenda vrå i hela kroppen.

*

Jag kom hem klockan 3 på morgonen och Chasity sov.
Jag borstade tänderna och gick och la mig. Men jag somnade inte. Jag kunde inte få ut Justin och Chasity ur mitt huvud! Jag  


Justin's Perspektiv

Gick jag för fort fram. Att bjuda upp henne på scen kanske inte var en så bra idé. Angel kanske blev sur. Då kommer ju Chasity aldrig vilja se mig igen!
Chasity är det enda jag tänker på! Jag gillar verkligen henne. Det enda som är ett problem är att hon inte känner likadant för mig.


När jag kom hem efter konserten så la jag mig i sängen. Jag somnade med Chasity i huvudet.

Jag stod plötsligt på en äng. Det var en varm sommardag, lätta brisar drog förbi. Hela åkerns gräs gungade i takt med vinden visslande. Då kände jag hur ett par armar omfamnade mig bakifrån. 
Jag kollade bak och såg Chasity stå där med ett busigt leénde. Hon släppte mig och bara kollade på mig med ett sött leénde och livliga ögon. Vinden drog i hennes hår lätt och hennes vita sommarklänning blåste lite bakåt. 
Jag kollade ned på min kropp och såg att jag hade en vit t-shirt och ett par vita shorts.   
Hon skrattade ett litet skratt och sprang iväg. Jag sprang efter henne och kom ikapp henne. Jag tog mina armar runt henne och ville bara pausa och stanna i denna stund förevigt.
Hon vände sig om och kysste mig med silkeslena läppar. Hon drog plötsligt ifrån och kollade upp på himlen med ängsliga ögon, jag kollade upp och såg att molen drev in och skymde det soliga vädret.
Det började blåsa mer och mer. Då såg jag det mest bisarra jag sett i hela mitt liv...

Angel kom ned ifrån skyn iklädd en åtsittande svart klänning med svarta pärlor och kjolen hängde i stora trasor. Hennes gyllenlena röst hade blivit ett hemskt ski liknande tjut.

"Lämna henne ifred om du inte vill att ditt hjärta ska bli krossat!" tjöt hon ifrån de korpsvarta läpparna och hennes annars nörbruna ögon var nu blodsprängda och hennes hy var kritvit.
"Chasity, vilken sida är du egentligen på? Din bästa väns eller den här killen som kommer krossa ditt hjärta så fort han lämnar landet?" sa Angel och strök sin hand över Chasitys bleka kind.

Hon kollade på mig med sorgsna ögon och gick över till Angel. Angel gav sig ifrån ett skri och de försvann. Molnen drog undan och solen lös igen. Värmen omgav min kropp, men värmen nådde aldrig riktigt fram, för den tjejen jag var kär i hade försvunnit ur mitt liv för evigt.


Jag vaknade med ett ryck.

"Det var bara en dröm" intalade jag mig själv.

Jag lugnade ned mig och somnade om, nu utan någon mardröm.


Hoppas ni gillar det och sorry för den konstiga drömmen, men den har en poäng. Ni kommer fatta senare i novellen ;) KOMMENTERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu