Who Owns My Heart? Kapitel 1 - Pilot

Justin's perspektiv:

 

- Bra jobbat JB! sa min manager Scooter.
- Tack, sa jag och flinade. 

Vi hade precis avslutat en konsert i Aten, imorgon åker jag vidare till Australien där min extra bror tar studenten. Dagen efter det åker vi vidare till Paris. Sen till Tyskland. Jag och mitt crew var påväg hem till hotellet. På min ena sida satt min ena bakgrundsdansare Alfredo Flores. 

- Hur går det med tjejerna Biebs? flinade Alfredo. 
- Håll tyst! sa jag och flinade. Själv då?
- Jaa, du vet...
- Justin! Du har inte tid för nån tjej, fokusera på din turné! sa Scooter.

Alfredo skrattade lågt och jag slog till honom löst.


Chasity's perspektiv:


Andra året avklarat. Nu väntar det sista året i High School. Då tar vi examen och börjar på College. Tanken skrämmer mig, med alla nya personer att lära känna. men idag var det avslutning och Angel skulle sjunga en utav Justin Biever's låtar. Vet inte riktigt vilken.

- Vad fin du är Chasity! sa Angel.
- Tack, du med! sa jag.

Min klänning var ganska lång och svepande. Den hade lite höst aktiga färger och utan axelband. Men den var ingenting jämfört med Angels. Hennes var blå med fjärils liknande mönster, kort där fram och med ett långt släp där bak. Den också utan axelband. Till det hade hon ett par Versace skor. Hennes svarta hår låg perfekt på hennes bara axlar. Hennes sminkning var silvrig och upphävde hennes naturliga skönhet.



(ignorera bakgrunden) Chasity's outfit

Angels outfit.

Angel's perspektiv:

Chasity såg perfekt ut som vanligt. Även fast jag sa åt henne att inte ta min uppmärksamhet. Men en sån skönhet kan man inte ignorera. Fakta var att jag var avudsjuk över hur hur perfekt hon egentligen var. Hennes klänning satt perfekt över hennes kurviga och slanka kropp, hennes hår var inte att leka med. Det var ett "döda för att få" hår. Men det skulle jag såklart aldrig erkänna...

- Vad fina ni är! sa en förstaårs elev som följde efter oss överallt.
- Tack, sa Chasity med ett sött leénde.

Vi började gå till den stora scenen på baksidan av den enorma skolan. Där skulle jag träna på min låt.

- Vad heter din låt nu igen? frågade Chasity.
- Chassi! Jag har sagt det tusen gånger, den heter Born to be somebody, sa jag och suckade.
- Okej okej! sa Chasity och flinade.

Mrs. Smith, vår musik lärare gjorde en gest som betydde kom upp på scenen. Jag skyndade mig upp på scenen och hon räckte mig en mikrofon. Musiken spelades och jag började sjunga.

Chasity's perspektiv:

Angel hade alltid varit bra på att sjunga. Hon sjöng nästan hela tiden. Men ingen hade hört mig sjunga. Jag hade inte det modet.


I was born to be somebody.
Ain't nothing that's ever gonna stop me.
I'll light up the sky like lightning,
I'm gonna rise above,
show 'em what I'm made of,
I was born to be somebody,
I was born to be,
and this world will belong to me

Sjöng Angel. När låten var klar, gav Mrs Smith henne beröm och lite saker att tänka på. April körde ingenom låten igen och tillslut när klockan slog tolv så intog vi våra platser med vår klass.

Justin's perspektiv:

Jag hade solglasögon, keps, scarf och en massa annat så att ingen skulle upptäcka mig. Jag satte mig bredvid min familj och avslutningen satte igång. de sjöng i körer, några gamla sommarvisor och sånt.

- Nu ett uppträdande av Miss. Angel Martinez, ordförande i elevrådet och skolans ledare för vår kampanj Go Green, Sa någon tjej.

En tjej, en utav de vackraste jag har sett kom upp på scenen och började sjunga en utav mina låtar. Born to be somebody. Hennes ansikts former var perfekta, rösten var helt okej, men hela hon var en utav de största skönheter jag någonsin sett!

- Vem är det? frågade jag min extra bror Brian.
- Angel Martinez, en överklass tjej, en utav de populäraste på skolan tillsammans med hennes kompis Chasity Williams. Älskar kläder, riktigt jävla snygg men samtidigt en jävligt stor bitch, berättade han. Fast Chasity är nog lite snyggare.



Honn kom nu in på de höga tonerna och satte dem väldigt bra. När låten var slut tackade hon och log ett änglalikt leénde. Om den där Chasity tjejen var snyggare så måste hon vara änglalik!

- Var är Chasity? frågade jag Brian.
- Där, sa han och pekade på en tjej som satt bredvid där Angel hade suttit.

När Angel kom tillbaks fyrade hon av ett otroligt vackert leénde. De kramades och Angel pratade medan Chasity satt och lyssnade med ett litet leénde på läpparna. Han hade rätt. Chasity var snyggare, hur nu det var möjligt...

Chasity's perspektiv:

Angel gick av scenen och satte sig ned. Jag kramade henne och hon berättade i detalj om hur det var där uppe.

- Du borde också sjunga! sa Angel och log.
- Nej, jag vågar inte. sa jag tyst.
- Okej, men det var som en adrenalin kick! Verkligen! Eftersom det har ju varit min dröm att få stå på scen, berättade hon snabbt och fortsatte babbla på.

Jag låtsades lyssna, log lite och pratade på rätt ställen. Men egentligen var jag inne i mina egna drömmar. Min största dröm var att få jobba inom musiken. Jag älskade att skriva låtar och spela instrument.
Men min scenskräck tog över, jag skulle aldrig kunna stå upp och sjunga inför tusentals folk! Därför går mina drömmar i krash. Jag ville göra mina föräldrar glada. Därför ska jag plugga och bli en välbetald doktor.
Fast, pengar har vi ju inte så snålt med.

*

När vi kom hem så fick Angel en massa beröm för sitt uppträdande. Hon berättade att hon en dag ville bli en sångerska. Då log Angels mamma och pappa Helen och Matthew stolt.

- Vår dotter har redan sökt in till college. Hon ska bli en doktor, sa min pappa David och höll handen hårt om min axel.

Angel log medlidande på mig. Hon visste att jag inte ville bli någon doktor. Hon visste att jag ville bli något inom musiken. Hon hade länge pressat mig till att sjunga inför henne, men jag hade inte ens sjungit inför mina föräldrar eller någon i familjen.

När Angels familj hade gått hem till sitt hus så gick jag upp till mitt rum och bytte kläder och hängde upp in klänning på en galje i min stora walk in closet. Jag stängde dörrarna och tog upp min gitarr, mitt sång block som jag kallade det och satte mig på min röda soffa i mitt rum.



Jag fick en idé till en låt och skrev ned texten.

Turn my back to the door
Feel so much better now
Don't even try anymore
Nothin' left to lose

Jag hittade de perfekta ackorden och spelade om och om igen tills ny insperation kom in flygande i mitt huvud.

Theres the voice that's in the air
Sayin' don't look back no where
Theres a voice that's always there

And I'll never be quite the same as I was before this,
Part of you still remains,
Though it's out of focus

Your just somewhere that I've been
And I won't go back again
Your just somewhere that I've been

Sen tog det slut i mitt huvud och jag suckade och stängde mitt sångblock..

- Chassi! ropade mamma.
- Ja!
- Vi åker till Tyskland imorgon, du måste packa!
- Okej, mumlade jag och drog fram min stora Elle resväska.

Jag drog en djup suck och började packa.


Kommentarer
Postat av: Nellan20

MER NUU D:

2011-08-16 @ 16:55:03
URL: http://Mspdn.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu