Moments Ago, Chapter 20 - Just A Kiss

Dejten var onormalt spänd. Inte bara jag märkte det, Harry också. Det var inte samma gamla glädje/romantik. Utan vi var nästan bara kyliga mot varandra. Något som Janet klagade sönder sig på.

Harry hade rätt. Jag borde egentligen inte vara nere över att han kysste Natalia. Jag borde ju inte ens ha känslor för honom.
Men som man brukar säga, "shit happens".


Cherelles perspektiv, två månader senare:

Jag började känna mig lite mer normal nu. Gipset och bandaget var borta, men blåmärken på min mage efter revbenen fanns kvar.
Jag och Harry, även kallat Charry, var det största samtalsämnet i alla tidningar, tv-program, osv. De jämförde oss med Justin Bieber och Selena Gomez till och med. Då är man bra känd enligt mig.

Jag hade berättat för Tash och Nellie om vår fejkdejtning, och de försökte övertala mig om att berätta hur jag kände för honom till Harry, eftersom de var övertygade att han kände samma sak. Vilket jag inte riktigt höll med om... 

Janet hade fått frispel när Harry och Natalia prydde framsidorna av varje tidning som fanns. Jag har aldrig sett någon bli så arg som Simon var. Harry hade nästan börjat gråta, något som Louis hade berättat och som Harry förnekade. Men jag kan inte klandra honom, Simon var galet läskig. Utskällade eller inte.

Alla medier var övertygade att jag hade dumpat honom och var chockade när vi var ute på en ny dejt. Jag var tydligen "förkrossad" och "sårad" så jag hade träffat Zayn bakom Harrys och Perries rygg, vilket inte var sant. Perrie dejtade Zayn när hon var med i X Factor. Hon en av medlemmarna i tjejbandet Little Mix. Hon var den enda av flickvännerna jag träffat och hon blev genast kompis med mig, Tash och Nellie.
Dock var Tash lite svår mot henne i början för att hon hade fortfarande inte släppt att Perrie hade 'tagit ifrån' Zayn från henne.

- Tash? ropade Nellie och avbröt mina dagdrömmar.
- Yeah!
- Can I borrow your Juicy Couture dress?
- What? I can't hear you!
- Are they always like this? frågade Perrie och slängde sig ner i soffan brevid mig.
- Yeah. But Tash will yell at Nellie when she gets out from the shower.
- Why?
- Cause she's extra emotional when she it comes to clothes.

Perrie rynkade pannan och skrattade lågt. Jag visste inte ens varför jag var med Perrie, eftersom hon var en av de vackraste tjejerna jag någonsin känt. Jag visste heller inte varför jag var bästa vänner med Tash och Nelle, då de fick mig att känna som en hög med sopor jämfört med dem.
Jag hade ännu inte träffat resten av One Direction flickvännerna, men Louis och Liam pratade jämt om dem.  

- NELLIE! You don't get anything! skrek Tash argt när hon klampade genom vardagsrummet med en handduk virad runt sing kropp och hon försvann in i badrummet. This is the most important date of my life, and you're about to ruin it!
- Wait, date?! What've I missed, utbrast jag och drog med mig Perrie in i mitt sovrum.

Vi slog oss ner på min stora säng.

- Why are you yelling Tash? frågade Nellie lugnt som just hade kommit in i rummet.
- What have you done?! utbrast jag.

Hon hade på sig ett förkläde som var kladdigt, hennes ansikte var mjöligt (för att inte prata om hennes ansikte) och hennes fingrar var täckta med smet.

- I'm baking cupcakes, sa hon.
- You're so random Nels, suckade Tash.
- I know. You tell me all the time.
- Who's the lucky guy? avbröt jag snabbt.
- His name's Scott, and he's in my Drama class. He's such a hottie!
- Scottie the hottie! sa jag snabbt vilket ledde till att jag, Perrie och Nellie fnissade lågt.
- I thought you saved yourself for Harry? flinade Perrie.
- Well, obviously he's not available.
- No shit Sherlock, sa Perrie ironiskt medan jag sjönk ihop med mina kinder i en röd nyans.

Hon sneglade på henne och vände sig mot garderoben.

- So Nellie, can I borrow it? frågade hon sen.
- Borrow what? frågade Nellie.
- Your Juicy Couture dress!
- Sure. I can go get it if you want to?

Tash slängde en blick på Nellies kladdiga fingrar.

- I'll do it, but thanks anyway, sa Tash och försvann ut genom dörröppningen.
- Anyone wants to help me with the baking? frågade Nellie.
- No thanks, sa jag och Perrie samtidigt.

**

Nellies perspektiv:

- Wish me good luck for my date! sa Tash glatt.
- I won't. They say it gives you bad luck, sa jag och gav henne istället en kram.
- You're so superstitious sometimes Nels, flinade Cherry.
- Good luck on your date, sa Perrie och log.

Tash kramade oss alla ytterligare en gång innan hon gick nedför korridoren.

- Don't do something I wouldn't do honey! ropade Perrie på skämt efter henne.
- That's the thing Perrie. There's nothing you wouldn't do babe! ropade Tash tillbaks.

Vi skrattade och Cherry stängde dörren igen. Vi utbytte blickar och skyndade oss ut på balkongen. Tash och Scott gick över parkeringen.

- Tasmin! Kiss Scottie hello from us, ropade jag och vi putade med läpparna.
- Oh shut up! ropade Tash tillbaks med ett skratt. Get inside you can get youselves killed!
- How's that supposed to happen?
- You might fall down from the balcony!
- Why are you still here talking to us? Go to Scottie the Hottie you bitch! ropade Perrie flinades.
- Perrie Edwards!

Tash flinade och hoppade in i Scotts bil. Han körde iväg och vi gick skrattandes in i lägenheten.

- So. What are the plans for tonight? frågade Cherry.
- Let's go clubbing! Haven't done that in a while, svarade Perrie glatt.
- Fine by me. What about you Nels? frågade Cherry.



- No. I'm going to stay in, sa jag. Zayn's coming over.
- Zayn? But, your boyfriend's Dave? Right?
- Doesn't mean I can't have guy friends, log jag.
- Won't he get jealous?
- No. He's not the kind to get jealous.
- Oh, well. Let's dress up Cher Bear! flinade Perrie.
- Don't call me Cher Bear! morrade Cherry och de försvann in i Cherrys rum.

Jag smög tyst ut ur lägenheten och knackade på hos Zayn. Dörren öppnades och jag möttes av Zayns glada ansikte.

- Come on in.

Jag gick förbi honom och in i hallen. Jag sparkade av mig mina skor och kollade mig förvånat omkring.

- I thought guys were pigs, flinade jag.
- Well... I may or may not have cleaned just because you came here tonight, erkände han.
- You didn't have to do that. I'm just any other guy in the band. Maybe the Irish one? I really like him.
- Niall? Why do you like him?
- 'Cause he's Irish, like me.
- Right. Totally forgot about that.

Jag skrattade lågt och vi satte oss i soffan.

- So, what do you want to do? frågade jag.
- I ordered chinese food. Hope you don't mind, sa Zayn och vi gick in i köket.
- Not at all. I'm a pro with chopsticks!

**

Två timmar senare låg vi på golvet i vardagsrummet och skrattade som tokar.

- I won't be able to move! skrattade jag.
- It's a miracle we even got here, flinade Zayn.
- Yeah, we didn't make it to the couch, which's like five inches away.

Vi skrattade igen och jag höll hårt om min mage som jag trodde skulle spricka i vilken sekund som helst.

- Why did you break up with Perrie? frågade jag plötsligt.

Han kollade förvirrat på mig.

- We didn't love eachother. It was just a romance thing, sa han. Why are you asking?
- Just curious...

Vi förblev tysta. Jag slog en blick på klockan och flämtade.

- Already 11.30?! I have to get back to my dorm! sa jag och reste mig upp. Ugh! I'll have to unbutton my jeans.
- I'll walk you to the door, sa Zayn och jag hjälpte honom upp.

Jag drog på mig mina converse och mötte Zayns bruna ögon. Han tog ett steg närmare mig och mitt hjärta bultade extra hårt. Hade jag inte berättat om Dave?
Han närmade sig ytterligare och hans hand kupade lätt min kind. Eftersom hade var ett halvt huvud längre än mig så böjde han sig ner och hans läppar snuddade mina lätt. I det ögonblicket vågade jag inte göra annat än att kyssa tillbaka, även fast mitt huvud skrek att jag gjorde fel, samtidigt som mina händer letade sig runt hans nacke.  
Jag kunde känna fyverkerier i magen, samtidigt som en stråle av elektricitet sköts igenom min kropp. Han måste ha känt det också för han drog ifrån långsamt, men behöll närheten.




- Zayn, I have a boyfriend, mumlade jag.

Han drog snabbt ifrån och kollade chockat men samtidigt förvånat på mig.

- Why didn't you tell me? I just kissed you! utbrast han.
- I was just caught up in the moment. I'm sorry, sa jag och skyndade mig till Cherrys lägenhet.

Jag svängde upp dörren och sprang in i vardagsrummet där en bekant person satt. Han reste sig snabbt upp och log sitt vanliga vita leende.

- Nellie! I've missed you so much, log han.

Dave.

Cliffhangerrrrr!!! :O Lite "Zellie" action! Det gillar vi ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu