Everything About You, Chapter 1 - Fame Malik

Okej, min historia är inte super komplicerad. Det finns bara några baksidor till den, som med varje historia. Låt mig dra igenom allting en gång till.

Jag är Zayn Maliks 17 åriga syster. Mitt fulla namn är Faamia (smeknamn: Fame, jag vet. Konstigt) Patricia Malik. En utav mina bästa vänner är en av Zayn’s band medlemmar, Louis Tomlinson (trots att han är fyra år äldre än mig, kommer vi överens chockerande bra) och… jag har en dum förälskelse på Harry Styles. Förstå mig rätt. Dum förälskelse…

Jag har alltid varit en av dem tjejerna som passar bättre in med killvänner, än tjejer. Mest för att tjejer är för dramatiska ibland. Jag hade bara två tjejvänner som jag är nära; Sutton Chandler och Eleanor Calder. Två av One Directions flickvänner.

Från och med förra sommaren, följde jag och Sutton med killarna på deras sommar turné. Vi jobbade inte, istället skapade jag problem 24/7 (Sutton var dock aldrig en del av mina upptåg). Oftast var Louis min medhjälpare, men ingen kom på honom. Något som irriterade mig rejält.  

Det fanns bara en dålig sida att turnera runt med dem. Harrys flickvän Miley Cyrus (ja, den vackra Hannah Montana stjärnan) besökte Harry så ofta hon kunde. Något jag inte var speciellt förtjust i, eftersom jag var kär i honom.

Ytterligare en dålig sak var att han såg mig som en utav killarna. Ibland ville jag att han skulle se mig som mig, Faamia, en av tjejerna. Men nej, jag var tvungen att ha så otur, att jag inte var något mer än det. Just my luck, right?

Min pappa, Yaser, hade aldrig gillat mitt val av yrke. Han ville att jag skulle bli en advokat, eller doktor. Han ville att jag skulle ha ett riktigt jobb, som min stora syster Doniya hade. Men jag kunde inte plugga. Jag hade försökt vid flera tillfällen, men… tro mig när jag säger att det aldrig fungerade. Jag tror inte ens att jag tog studenten. Jag har ingen aning.

Det finns inte mycket mer att berätta om min familj. Jag har fyra syskon; Doniya, Waliyha, Safaa och Zayn. Mina föräldrar heter Tricia och Yaser. De gillade inte ålderskillnaden mellan mig och Logan, för att vara ärlig. De har aldrig nämnt det, men det förstod jag direkt. Zayn gillade heller inte honom speciellt mycket. Han ville bara skydda mig, antar jag Louis hade erkänt att han var smått rädd för honom. Äsch, vad fan. YOLO! Lovar att ni har hört det uttrycket förut.

Ärligt talar vet jag inte varför jag dejtar honom. Vi träffades på en photoshoot, och han frågade mig ut på dejt. Jag ville inte vara tråkig, så jag accepterade glatt. Därifrån har det bara växt fram ett förhållande (som jag försökte undvika att prata om, men som alla mina vänner envisades om att göra med eller utan mig).

Okej, sammanfattningen är officiellt över. Tillbaka till the reality. En reality där jag just skulle ta en tupplur när höga knackningar hördes på min dörr. Irriterat  reste jag mig upp och öppnade dörren. Där utanför stod en arg Zayn.

- Faamia Malik! utbrast han.

- Zayn Malik! This better be interesting, since you ruined my nap! fräste jag.

- You know you're supposed to be ON the tour bus in twenty minutes, right?

Jag frös till. Turnén. Som jag och Sutton skulle följa med på. Turnén som jag hade glömt. Som tur var hade Sutton tvingat mig att packa igår kväll när vi hade tjejkväll med Eleanor och kinamat. Cliché.

 

"What?!"

- What?! fnös jag. Of course I knew it! I was just... trying to act surprised because... that's what... I am, all the time.

- Whatever you say, just. Be downstairs in fifteen minutes.

- Fifteen?! utbrast jag, men han hade redan försvunnit nedför korridoren. Jag bodde inte i samma hus som killarna, men på samma område. Dock kunde man klättra i en brandstege för att komma till Louis' lägenhet. Något vi utnyttjade hela tiden.  

Jag suckade och stängde dörren bakom mig. Långsamt gick jag in i vardagsrummet och drog fram min stora Louis Vuitton resväska som jag fått av Logan.

Jag la ner min iPhone, husnycklar, plåmbok, laddare och Nutella burk i min Mulberry handväska. En födelsedagsgåva från min bror.

Jag låste dörren bakom mig och gick till hissen. Klumpigt rullade jag in väskan och tryckte på entréplanet. Min axel började värka eftersom Nutellan vägde bly. Dörrarna öppnades och jag gick ut till gatan där den massiva, svarta, bussen stod. Den var större än den från förra året. Något som var mycket bättre. Min väska fick knappt plats.

Killarna, samt Paul, Preston och Andy stod och väntade på mig. Lättat kollade de på mig när jag kom gående.

- Finally, muttrade Zayn och jag kollade surt på honom.

Preston tog min väska och bar in den i bussen.

- Faamia! utbrast Louis glatt och kramade mig hårt.

- Louis! skrattade jag. Haven't seen you in a while.

- Thank Eleanor for that, log han.

Jag flinade och alla gick på bussen.

- The top bunk is mine! ropade jag högt.

- I'll take the other top bunk! ropade Louis och vi gjorde en high five.

Vi satte oss tillrätta och bussen började köra. Min iPhone plingade till och jag fiskade upp den ur min väska. Suttons namn lyste på skärmen och jag log medan jag tryckte upp sms:et.

"Slutty Sutty: FAAMIA FUCKING MALIK! HOW CAN U LEAVE ME ALONE IN COLLEGE, WHILE YOU'RE TRAVELING AROUND IN THE UK?!?!? HATE YOU FOREVER OKAY BITCH? tell niall i said hello :) love you, have fun.... here's a memory from last year when we joined them TOGETHER, fucktard."

Selena Gomez  with Ashley Benson

"Me: WELL, ME PLUS SCHOOL EQUALS A TOTAL MESS! HATE YOU TOO SLUTTON. I will, love you too babe :) haha, readhead Fame! NOT MY FAULT THAT U CHOSE TO STUDY, HAVE FUN DROWNING IN HOMEWORK AND ESSAYS... slut"

- Slutton said hello Niall, sa jag.

- Tell 'er I love 'er, sa den irländska blondinen glatt.

- What am I? A dove? muttrade jag.

- Wait... Dove? frågade Zayn förvirrat.

- Yeah, those birds who carries letters. Duh.

- Oh, you mean owls, flinade Liam.

Som svar lipade jag och Louis skrattade högt.

- You're so stupid Faamia, flinade han och drog in mig i en kram.

- I meant an owl, muttrade jag och sms:ade tillbaks.

Niall och Slutton, vänta Sutton. De träffades genom mig eftersom jag känt Sutton hela mitt liv, så jag lät henne träffa killarna, och vips. Hon föll pladask för Niall. De hade varit ihop sedan X-Factor och fansen älskade henne. Jag ville att mitt nästa förhållande skulle vara som deras; seriöst men samtidigt lekfullt. Egentligen var jag lite avundsjuk. Fast det skulle jag aldrig erkänna.

När de gick ut med att de dejtade blev det kalabalik bland fansen, och hon fick oändligt mycket hat. Men eftersom Sutton inte brydde sig om vad andra tyckte, använde hon hatet för att bli starkare.

"Why should I listen to a couple of twelve year olds, who have nothing better to do? It's so hilarious!"

Eleanor var inte likadan. Hon var en av de mest oskyldiga kvinnorna jag träffat. Hon var som en liten hundvalp som man bara ville kela med. Motsatsen till vad hon var när hon hade alkohol i blodet.

Jag var som en blandning av dem. Bara lite latare, tröttare och hungrigare.

- Wait, where's Harry? frågade jag plötsligt.

- Oh, he's arriving later today, började Niall. Miley's visiting him or something. Anywho, Paul, when do we eat?

- We just left London! utbrast han roat. Lunch, at noon. Then, dinner after the concert tonight.

- Good thing I brought my Nutella, sa jag nöjt.

**

Efter två timmar, hade vi stannat för att hämta upp Harry. Hans mörka, samt glada röst fyllde bussen och killarna rusade fram. I smyg sneglade jag på honom. Hans mungipor pekade uppåt och hans lockiga hår var gömt under en mössa.

Louis hade sagt att det var uppenbart att jag hade känslor för honom. Men att Harry var blind nog att inte se det.  Jag kunde nog hålla med honom. Jag tillbringade varje sekund jag kunde med Harry, sa saker jag inte borde, är nervös runt honom. Något jag aldrig är. Speciellt inte runt killar.

- Fame! hörde jag han säga. So good to see you again!

- Indeed it is, Sexbomb, sa jag och fladdrade med ögonfransarna.

Jag gav mig själv en mental örfil, samtidigt som Harry rynkade ögonbrynen och log tafatt mot mig. Varför, Fame? Varför?! Jag log falskt och backade ut ur hans synhåll. Herregud... Den här dagen kunde inte ha börjat sämre...


Okej, jag är inte bra på att skriva första kapitlen... -__- Som ni kanske märker, kommer dne här novellen vara helt olik Moments Ago. Helt. Olik. Den. Novellen. Inte alls lika dramadramadrama hela tidennn.

Jag PROMISE, det kommer bli bättre! Mer trouble och mer awkwardness för Fame ;)

Kommentera! :) 


Kommentarer
Postat av: Mirre

Haha jag är kanske lite jobbig men måste bara säga att på Someone like you hittar jag bara till kapitel 23 skulle vara jätte snällt om du kunnde lägga om dom andra kapitlen, tack :)

2012-07-12 @ 17:04:31
Postat av: Nikki

I LIKE IT!! =D

2012-07-12 @ 20:58:55
Postat av: Qrusmyntha

Love it! Längtar till nästa! :) xx

2012-07-13 @ 00:20:22
Postat av: Nathalie

Älskar det! Känner på mig att denna novell kommer bli speciell och inte lika tråkig som många andra ;)

2012-07-13 @ 08:53:15
URL: http://www.allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Isabell

Jättebra

2012-07-14 @ 20:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu