Who Owns My Heart? Kapitel 24

Jag kollade igenom fotoalbum med Chasity från när vi var små och började gråta. Jag saknade henne så mycket! Det var tortyr att kolla i albumen men det var det enda jag hade av Chasity nu. Jag ville inte se henne när hon nästan var död. Det tog kål på mig att se henne ligga som om hon var död. Jag ville vara stark för hennes skull.
Jag skulle klara det här!

Kära Gud. Gör så att Angel vaknar. Hon är min bästa vän och jag kan inte klara mig utan henne! Amen.

Tänkte jag och kollade ut på den stjärnfyllda himlen.

Angel's perspektiv:

Det var samma rutin varje dag. Vakna, gå till studion, ha intervju, vara med Justin, skriva låtar, tänka på Chasity, träna, tänka på Chasity, vara lite mer med Justin och tänka på Chasity.

Idag skulle jag till en radiokanal och ha intervju. Det var lite spännande för det var första gången för mig!
Vi var påväg dit och jag satt spänt. Min nya manager Kelly hade berättat vad man får säga och inte. Man ska inte ge ut för mycket privat, men inte heller för lite. Jag skulle inte prata om så mycket detaljer kring Justin och Chasity. Det skulle bara starta drama och konsekvenser.

- Vi är framme, avbröt Kelly mina tankar.

Jag tog ett djupt andetag och mötte några blixtar och fans innan jag gick in i den stora byggnaden.
Alla hälsade mig välkommen och hälsade tillbaks.
Innan jag fick komma in i rummet så hälsade radioprataren Kayla på mig och vi småpratade lite.

- Live om två minuter, sa en arbetare och föste in mig.


Jag satte mig ner vid en ensam mikrofon, tog på ett par hörlurar och Kayla började prata.


- Hej du lyssnar på Z103.5 och med oss i studion så hade vi stjärnskottet Angel Martinez! Kul att du kunde komma idag!
- Det är kul att jag ens fick komma, det här är väldigt nytt för mig!
- Så din singel "Who says" ligger etta på alla topplistor just nu över hela världen, hur känns det?

Jag skruvade obekvämt på mig.

- Ehum, det är ju såklart kul. Men.. att jag blev känd har en hemsk historia bakom sig som jag tyvärr inte kan nämna här.
- Oj! Det låter ju inte kul! Men "Talking to the moon" den är väldigt känslosam. Någon speciell person den är menad till? Kanske till en Mr. Bieber?
- Nej faktiskt inte! Jag har förlorat något väldigt speciell, så jaa... den är menad till den personen.
- Oj! Inte så mycket glatt just nu! Men när kommer ditt debutalbum.
- Hmm, vi har inte pratat om det så mycket men det kommer i höst eller vinter tror jag.

Intervjun fortsatte och det kom till ämnet killar... Åh nej...!

- Har du mycket erfarenhet av förhållanden med killar? frågade Kayla.
- Eh. Nja, sådär faktiskt.
- Men ändå så har du fångat Justin Biebers hjärta?
- Kanske det, sa jag långsamt med ett flin.

*

- Kanske det? sa Justin och man hörde hans flin genom telefonen.
- Men vad skulle jag säga då?! Hej jag heter Angel Martinez och dejtar världens mest eftertraktade tonårskille! Inget konstigt alls! sa jag med tillgjord röst.

Hans klingande skratt gjorde så att jag fick rysningar över hela kroppen.

- Haha, kanske! Ska på konsert nu, var försiktig! Vill inte att du ska krocka. Ses babe!
- Hej då!

Var han tvungen att säga krocka!?

Han la på och jag suckade. Just nu så var han i Queensland i Australien och hade konserter runt i det området.
Jag ville ha lite roliga tankar nu när jag skulle hälsa på Chasity för första gången på mer än en vecka.
Jag parkerade utanför sjukhuset och gick med snabba steg in till receptionen. Chasity's föräldrar satt i väntrummet med trötta och orolia blickar.

- Ehum, Chasity Williams? frågade jag med en skakig röst.
- Den här vägen, sa en sköterska och ledde mig till rum nummer 41.

Jag gick in och hon stängde dörren bakom mig. Där i sängen låg Chasity, blekare än förut och med ännu mer sladdar runt hennes ansikte.

- Chasity? frågade jag med gråten i halsen. Jag saknar dig. Livet utan dig suger! Förlåt att jag inte kommit tidigare men jag har inte klarat att se dig så här...

Tårarna brände bakom ögonlocken och jag lät en tår rinna nedför min kind. Jag satte mig ned på stolen och rörde hennes porslinshand. Allt var knäpptyst utom hjärtmonitorn som pep och mina snyftningar.

- Chasity snälla vakna? Du är stark nog! Jag tror på dig!

Chasity's perspektiv:

Jag hade inte hört Angels röst på flera dagar, och nu när jag hörde den så ville jag inte att hon skulle sluta. Jag hatade mig själv för att jag fick henne att gråta! Eller, att jag fick alla att gråta. Speciellt mamma och pappa.

Justin hade kommit och hälsat på varje dag och berättat var han hade gjort under dagen. Han var för det mesta med Angel, vilket gjorde så att jag fick en klump i magen.

Vad hände med "jag älskar dig, inte Angel! Jag skulle gjort slut med henne och blivit ihop med dig?". Men det skulle bara hända om jag vaknade, tror jag...
Angel har tydligen blivit lite småkänd för MIN låt "Who Says". Egentligen skulle jag vara jätte arg på henne, men jag kan inte vara det längre...

- Chasity snälla vakna? Du är stark nog! Jag tror på dig! hördes Angels brutna röst och jag kände hennes beröring på min hand.

Jag ville så gärna skrika, jag försöker varenda sekund! Det är det enda jag vill just nu, att vakna och ställa allt till rätta. Att förlåta Angel, prata ut med Justin.
Angel var ju trots allt en ny människa enligt Justin. Hon brydde sig och delade med sig mer.
Men tänk om hon ändras när jag vaknar? Att jag får stå i hennes skugga i resten av mitt liv?
Sista året började om några veckor. Jag hade planerat det i minsta detalj. Jag skulle bli ordförande för elevrådet. Gå med i kampanjen om "prom-queen", gå med i kören och i massa andra klubbar.

Men nej. Ödet ville inte det. Istället skulle jag ligga i koma och inte veta om jag kommer vakna eller inte. Tänk om de drar ut pluggen, jag kan inte göra nåt åt det då. Jag måste helt enkelt vakna! För allas och min skull.

Angel's perspektiv:

Min tid med Chasity var slut och jag gik ut ur rummet och lämnade kvar en halvdöd Chasity. Jag kunde inte gå till Justin, för han var på andra sidan landet. Jag ringde Taylor och han svarade medett enkelt hej.

- Hej, det är Angel.
- Ja, vad har du på hjärtat?
- Kan vi inte göra nåt?
- Sooom?
- Jag vet inte. Kanske bara ta en fika eller nåt?
- Visst, kom till mitt hus om tio minuter.

Jag la på och började köra till Taylors hus.

Justin's perspektiv:

- Det räcker nu Justin! Du kan inte stanna här för resten av ditt liv, röt Scooter.
- Men jag vill inte åka! Min vän ligger i koma...
- Hon kommer ändå inte vakna upp under de närmsta veckorna. Du måste fortsätta din Europa turné!

Jag suckade och insåg att Scooter hade rätt. Chasity skulle inte vakna, i alla fall inte på länge. Men hon skulle inte dö.
Jag suckade.

- På ett vilkor. Om minsta sak händer Chasity så kommer jag åka hit på direkten, sa jag.
- Okej, suckade han motvilligt.

Hur skulle jag berätta för Angel? Hon hade inte stabil just nu, hur skulle jag klara mig utan Chasity?
Varför kan man inte bara välja en, istället för att gilla två tjejer lika mycket?!
De var varandras motsatser men det gjorde dem så unika.

Jag gick in i mitt rum och loggade in på twitter.
Jag drog efter andan när jag såg vad som var TT.

"#LeaveBieberAngelBitch"


Jag suckade och twittrade.
"Seriously! This is patetic! @AngelMartinez is my gf and I love her! She's a human just like you, and I know for sure that u would be rly sad if someone said that to you! True Beliebers support! #Bieberfamily"

Jag klickade på tweet och loggade ut.

Tråkigt kapitel utan många bilder bilder, men jag hittade inga andra passande... :(
6 kommentarer till nästa!


Kommentarer
Postat av: OliviaBieber <3

Mer <3 Kan inte bara Chasity vakna, det börjar bli lång tråkigt...

2011-10-01 @ 09:36:50
Postat av: Cecilia!

Gryyymt! Håller lite med oliva! VILL HA DRAMA :D

2011-10-01 @ 11:25:44
Postat av: maja

gryyymt håller med er asså inte att dom börjar bråka oh grejer men att hon vaknar iaf...

2011-10-01 @ 11:30:50
Postat av: sofia

mer :)

2011-10-01 @ 12:33:18
Postat av: Tippe Bieber

Meeeeeer <333333

2011-10-03 @ 16:50:55
URL: http://justinbieberismine.blogg.se/
Postat av: Quinee

Ooh !! Grymt bra .<3 jag håller absolut inte med ! Låt det bli realistiskt att hon verkligen ligger i koma ... Och sen kan det ju fortfarande bli drama fast hon ligger i koma ;P haha ;) / ps nu läsare här på bloggen !!! ;D

2011-10-03 @ 23:37:45
Postat av: Quinee

Ny *

2011-10-03 @ 23:38:43
Postat av: Hannah

Också ny :) SJUKT BRA ;D

2011-10-04 @ 07:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu