Who Owns My Heart? Kapitel 29

- Aaajjaj, flämtade hon.
- Förlåt! utbrast jag. Chasity, jag har saknat dig så! Förlåt för allt, jag har varit hemsk mot dig! Att ta din låt, att ta Justin ifrån dig... började hon.
- Nej! Det är okej, väste jag med min mansröst.

Hon fnissade.

- Förlåt! sa hon och slutade tvärt.

Jag slog till henne löst på hjässan och hon skrattade lite. Dörren flög upp ännu en gång och denna gång kom Justin in...



Chasity's perspektiv:

- Jag kom så fort jag kunde, mumlade han och rörde sig inte en millimeter från dörröppningen.

Det var spänt mellan han och Angel. Hon visste att han hade känslor för mig, och jag likaså.

- Jag ska lämna er ensamma, mumlade Angel och reste sig upp.

Hon gick ut ur rummet utan att ens blicka mot Justin. Angel kände sig obekväm. Chasity kände hennes vän alltför väl. Justin kollade efter Angel och vred sen blicken till mig. Jag kollade in i hans nötbruna ögon och hand gick emot sängen och satte sig ned på stolen brevid.

- Chasity, jag har inte varit den bästa vännen precis... sa han och kollade ned på sina händer.
- Justin, började jag.
- Jag sa saker som jag inte har följt. En av dem var att göra slut med Angel när du vaknade men... jag kunde inte förmå mig det, sa han och kollade ned på sina händer.

Mitt hjärta gjorde ont av att se denna pojke som jag älskar, säga att han ville fortsätta vara ihop med Angel.

- Efter allt du har sagt, att jag var vacker, underar. Det var bara en lögn va? frågade jag med kall röst.
- Nej! Jag vet att det är fel av mig att gilla er två samtidigt, men just nu så har jag ingen koll på mig själv! suckade han. Jag måste hitta mig själv först...
- Justin! avbröt jag honom. Jag kan inte tvinga dig att göra något, men du måste sluta! Sluta att vara så osäker. Man kan inte riktigt älska två personer samtidigt. Känn efter, vad säger ditt hjärta?

Jag tog hans hand i min och kollade in i hans bruna ögon. Han kollade motvilligt tillbaks.



- Jag vet inte Chasity. Jag vet inte, sa han och gick ut ur rummet.
- Då får du ta reda på det, för jag kommer inte sitta och vänta på dig! skrek jag efter honom.

Angel's perspektiv:

Justin kom ut ur rummet och jag gick fram och kramade honom.

- Vad har hänt? frågade jag tyst.
- Jag vet inte vem jag älskar mest, mumlade han och drog sig ur min famn.
- Vad menar du?
- Inget, du skulle ändå inte förstå, suckade han och gick iväg.

Jag gick efter honom och tog tag i hans arm.

- Justin, man löser inga problem genom att bara fly! röt jag. Jag har fattat att du är kär i Chasity, du behöver inte vara så hemlighetsfull om det!
- Det är just det! Jag vet inte vem av er! För vem jag än väljer kommer det krossa någons hjärta. Jag måste göra slut med dig Angel... Om jag inte kan välja en, så förtjänar jag ingen av er..

Med dem orden cirkulerande i min hjärna såg jag hur han gick ut genom entrén och ur synhåll.

*

Jag var inte den som grät. Men tårarna kunde inte hållas tillbaks. Jag gick in i Chasity's rum och hon förstod direkt var som hade hänt. Hon gjorde plats så att jag kunde lägga mig bredvid henne i sjukhussängen.
Med suddig syn kastade jag mig över henne i en kram.
Jag kände hennes söta doft för första gången på flera månader.

- Jag har saknat dig, viskade jag.
- Jag har saknat dig med, viskade hon tillbaks.
- Förlåt, sa jag.

Men inte bara för att jag tog ut mina känslor på henne, det var för allt jag gjort. Hon måste ha känt innebörden i det mest känslosamma förlåt jag någonsin sagt.

- Ursäkten godtas, sa hon och jag frös till.
- Va?
- Jag har legat i koma i nästan fem månader! Jag har hört ett och ett annat. Som att du vägrade dra ut pluggen, att du berättade alla dina problem för mig. Jag tog min tid att fundera ut att du alltid kommer vara min syster, systrar bråkar. Men de blir sams i slutändan, sa hon och log.

Vi möttes i en kram, allting var precis som förut, nästan...

En vecka senare/Chasity's perspektiv:

Jag var tillbaks i skolan, jag hade högar av läxor och saker jag behövde ta igen. Jag och Miranda hade kommit bra överens och vi tre hade kommit varandra nära.


Förlåt för tråkig del!!! Jag (Madde) har skrivit, hade tyvärr ingen inspiration till denna... Men hoppas ni gillar't ;)

KOMMENTERA!!!! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad mennar du med dålig?! :O den var ju GRYM!!



xx

2011-10-17 @ 21:58:39
Postat av: OliviaBieber <3

Mer. ♥ Och vad exakt menar du med dåligt?!

2011-10-18 @ 17:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu