Who Owns My Heart? Kapitel 27

Skälet att jag fortfarande levde var oklart för mig. Det måste varit Angel och hennes såbara ord, eller Justin och hans prat om känslor. De två, som jag prisade väldigt högt, gjorde mig förvirrade!
Jag var nästan själv hela tiden, förutom när Angel kom. Hon kom väldigt ofta faktiskt! Hon pratade om sin vardag, sjöng låtar hon hade skrivit, pratade om sin nya vän Miranda. Hon verkade som en toppentjej, med rött hår!

Jag ville bara vakna! Så jag kan träffa Miranda, prata med Angel. Allt sånt!
Varför hatar Gud mig så mycket att han inte låter mig vakna? Som mamma brukar säga "Everything happens for a reason". Ja, då är det meningen att jag ska Dö?

Jag fattar ingenting just nu...

Angel's perspektiv:

- Alltså Angel jag är inte dum. Jag märker att något är fel eftersom du åker iväg varje dag efter skolan. Du säger att du jobbar? Fan heller, sa Miranda.

Jag suckade och började berätta hela historian som började i Tyskland och om Justin och slutade på ett sjukhus, att Chasity låg i koma.

Jag drog ett djupt andetag och såg att Miranda kollade på mig med hakan nere vid knäna.

- Herregud... förlåt! Jag visste inte! utbrast hon och drog in mig i en hård kram.

Jag kramade tillbaka och gav en djup suck.

- Jag hade planerat att berätta, men jag visste inte var jag skulle börja, sa jag lågt.


- Jag skulle aldrig ha frågat, sa hon skamset.
- Det gör inget! Jag skulle ändå ha berättat, sa jag och log lite.

Hon log ett tröstande leénde.

- Så du och Bieber huh? flinade hon.
- Du är inget fan av honom eller?
- Nej, jag är lite efter. Jag spenderar all min tid att plugga, träna eller på min konst!

Har jag nämnt att hon är sjukt duktig på att måla?

*

Dagen var slut och vi var hemma hos Miranda. Hon var helt olik mig! Hon jobbade varje helg och några dagar efter skolan och hade en egen lägenhet och hon försörjde sig själv helt enkelt! När hennes föräldrar flyttade till London så vägrade hon att följa med och de lämnade henne själv kvar.
Fast de har ju fortfarande kontakt och de hälsar på och så, men annars är hon på egen hand.

En utav de många sakerna som jag avundades hos henne.... Hennes lägenhet var en enkel tvåa, med en egen ateljé och balkong med utsikt över Sydney. Hennes jobb var välbetalt alltså...
 Under timmen som vi spenderade tillsammans så läste vi i tidningar och pratade om allting.
Miranda var mitt uppe i en mening när min mobil signal hördes och jag drog upp min mobil ut fickan.

- Det är Angel, sa jag och bläddrade i en gammal Elle tidning.
- Det är mamma! hördes mammas röst.
- Jaa...? frågade jag osäkert.
- Du måste komma till sjukhuset nu! Någon vill träffa dig!


Vad har hänt nu? o_O

6 kommentarer till nästa! Förlåt för den långa väntan! Hade ingen inspiration. Men nu är den tillbaka och jag har mer ideér än nånsin! ;)

/Madde

Kommentarer
Postat av: Cecilia!

Najs! Meeer :D Ni är så sjukt duktiga :D

2011-10-12 @ 22:22:26
URL: http://csannes.bloggplatsen.se
Postat av: emma

jättebra meeer! :)

2011-10-12 @ 22:51:40
Postat av: TK

Eran blogg är sjukt bra! Ska länka er förresten! ;D

2011-10-13 @ 08:02:55
URL: http://justinbieberismine.blogg.se/
Postat av: OliviaBieber <3

meer <3

2011-10-13 @ 14:38:42
Postat av: maja

meer jag dööör!!

2011-10-13 @ 20:48:18
Postat av: Becca♥

Älskar verkligen er novell!!

undra vem som vill träffa henne på sjukan?...

haha, tror att det är Chasity som har vaknat om jag inte har helt fel? ;D



xxEn-Som-Längtar-Sjukt-Mycket-Efter-Nästa-Del :P

2011-10-14 @ 16:30:36
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: maja

hoppas verkligen det är så för jag orkae nt vänta på att hon ska vakna mer!!!

2011-10-14 @ 17:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu