Someone Like You, Chapter 8 - Caught.

Previously: - Jag måste ha en cappucino, sa jag plötsligt. Vill nån ha något från Wayne's?
- Svart kaffe, sa Matt och log.
- Sorry dricker inte kaffe, sa Niall.
- Jag följer med, sa Zayn snabbt och vi gick iväg till Wayne's.

Hans hand kom i kontakt med min och han flätade våra fingrar. Jag log lite och kände hur pirret var tillbaka.
Även fast jag inte kunde erkänna det så höll jag på att falla för en Mr Zayn Malik...

Kön var oändligt lång på Wayne's, det tog nästan tjugo minuter tills vi kom fram till kassan.

- En cappucino och en svart kaffe, mumlade jag.

Den unga kassörskan nickade och gick iväg. Jag vände mig mot Zayn och suckade. Han omfamnade mig i en kram.
Undrar om det finns paparazzis här? tänkte jag.

- Mitt huvud, stönade jag och masserade mina tinningar.
- Någon drack lite för mycket igår? frågade Zayn och flinade.
- Ha-ha, sa jag ironiskt.

Han skrattade lågt och jag betalade för kaffet och vi gick därifrån. Fast vi stannade till vid ett bord lite längre bort. Jag smuttade lite på mitt skållheta kaffe och blåste lite. Jag kände hur Zayn stod och kollade på mig. Jag lyfte mitt huvud och kollade in i hans bruna ögon. Just då, så ställde han ner min cappucino, tog mitt ansikte i sina händer och kysste mig. Mina händer slöt sig om hans midja och det var magiskt... Hans läppar mot mina var som magi.
Om pirret i min kropp förut var mycket, var det ingenting gemfört med det här; mina knän höll på att ge vika.

Han drog ifrån och kollade in i mina ögon, och jag in i hans. Mitt leende var nog läskigt stort, men jag kunde inte hindra det. Jag var så himla glad. Hans läppar pressades mot mina igen.

- Zay... hördes en röst säga.

Vi drog oss genast ifrån och såg att Harry och Cher stod bakom oss och stirrade på oss. Oh shit...
Zayn verkade inte det minsta generad, tillskillnad från mig. Mina kinder var säkert blodröda. Jag begravde mitt ansikte i hans t-shirt. 

- Ni...? Vaa..? sa Harry förvirrat.
- Alltså, började jag.
- Det är inget mellan oss, än, avbröt Zayn snabbt.
- Precis.

Cher fick ett stort leénde på sina läppar och hon kollade läskigt på mig. En blick som betydde "Varför har du inte berättat?!" Det fanns inget att berätta om egentligen, tänkte jag.
Jag kollade på Harry som kollade ner i marken, med ett underligt uttryck. Vi gick tillbaka till dem andra. Cher berättade genast vad som hade hänt till dem andra. Typiskt Cher...

Matt satt och flinade och Niall satt och log läskigt. Zayn satte sig ner och drog ner mig i hans knä. Efter några timmar av prat och skratt så tog jag fram mig gitarr som jag hade med mig.

- Spelar du gitarr? frågade Niall.
- Ja. Min bror lärde mig spela när jag var åtta, sa jag och log när jag tänkte på Justin.
- Har du en bror? frågade Harry.

Gud vad dålig skådespelare han är...

- Jaaa... sa jag långsamt.
- Vad heter han? Är han snygg? Hur gammal är han? frågade Cher snabbt.
- Justin. Ehumm... rätt så. Som jag, vi är tvillingar, sa jag undvikande.
- Tvillingar?! pep Louis högt. Jag har alltid velat träffa tvillingar.
- Louis lugna ner dig! flinade Harry.

Jag drog några ackord och började spela Livin' On A Prayer av Bon Jovi.



Det hade tagit mig nästan tre hela veckor att lära mig denna. Justin hade såklart hjälpt mig jättemycket, så jag hade honom att tacka. De andra kollade på mig med chockade/förtjusta blickar.
Jag avslutade låten och kollade upp.

- Wow! Jag känner mig dålig, mumlade Niall.

Jag visste inte vad jag skulle svara på det så jag drog några ackord. Jag hade aldrig varit den som gillat att få komplimanger. Eller, jag gillade att få det. Men jag trodde inte på dem...

- Vad mer spelar du? frågade Liam.
- Lite piano bara, sa jag men fokuserade på att spela.

Det hände mig ofta. Om någon pratade med mig när jag spelade gitarr eller piano så lyssnade jag aldrig riktigt, jag var så inne i att spela. Jag hade nog ärvt lite av Justins talang att spela instrument...
Jag spelade lite på One Time av Justin och de andra sjöng med. Det var en mysig stund. Att få glömma tävlingen för en sekund och hänga med kompisar.

Efter många timmars väntande så gick vi äntligen på planet. Jag satte mig ner bredvid Harry för Zayn hade lovat att sitta med Liam. Bromance ni vet... Jag gled ner i sätet bredvid Harry och drog upp min mac från min väska. Jag var ett stort fan av The Vampire Diaries, Team Delena såklart... Jag satte på säsong 1 från början och började kolla. Jag skulle nog kolla klart på hela, jag hade en 16 timmars lång resa framför mig!
Jag kände att Harry petade på min axel och jag drog ur ena hörsnäckan.

- Vad? frågade jag men höll blicken kvar på skärmen.
- Kan jag kolla med dig? Min iPod är död, suckade han.
- Visst, sa jag och gav honom en örsnäcka.

Vi började kolla och Harry kollade intresserat på det. Jag trodde han skulle dö av tråkighet först. Men han verkade gilla det...
Jag var vaken hela resan och kunde verkligen inte somna. Det kunde inte Harry heller, men alla de andra somnade efter någon timme.

När vi äntligen hade landat så gick vi av planet och möttes av varm Los Angeles värme. Det stod bilar utanför flygplatsen som skulle ta oss till Judges Houses'. Jag kände hur nerverna började krypa fram. Tävlingen hade börjat på allvar nu... Jag blickade mot Zayn som kollade på mig med varma ögon; min mage bubblade och ett leende kröp fram.
Jag suckade lätt.

"Jag måste fokusera på tävlingen nu. Zayn får inte stå i vägen." tänkte jag men insåg hur svårt det skulle bli...

KOMMENTERA! :D <3

Kommentarer
Postat av: bella

Verkligen superbra! Kommer det mer i helgen?

2011-11-26 @ 17:15:19
Postat av: Quinee/Inees

Super bra !!!!! Snälla kommer det fler snart ?<333

2011-11-26 @ 21:24:23
URL: http://justinbieberstoriesnu.blogg.se/
Postat av: emma

jättebra ! :)

2011-11-26 @ 21:25:00
Postat av: rayana

skitbra!

2011-11-27 @ 15:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu